Hyvät rattaat 7kk vanhalle vauvalle. Kertokaa, mitkä kannttaa ostaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Meillä on ollut nyt lainarattaat käytössä. Olivat gesslein vision mallia. Nyt kuitenkin joudutaan kuukauden päästä luopumaan vaunuista ja tilalle pitäisi hommata uudet, tällä kertaa omat.

Meillä toiveena on vaunujen suhteen, että ovat vähän pienemmät ja ei tarvitsisi enää näiden jälkeen mitään matkarattaita yms. ostella. Että nämä vaunut menevät sitten sinne kolme vuotiaaksikin asti. Olemme myös pitkiä, joten emme halua työntää rattaita selkä kumarassa tai potkia vaunuja koko ajan työntäessämme rattaita.

Nyt siis suosittelemaan vaunuja. Ollaan ihan pulassa näiden kanssa.

Minä vaihdoin emmaljungan duo edget scoottereihin tytön ollessa 6kk ikäinen. Hetkeäkään en ole katunut! Menevät kasattuna pieneen tilaan ja ovat suojaisat nukkua, todella kevyet työntää jopa metsäpolulla ja tietysti myös kaupoissa. En osaa sanoa kuinka soveltuvat pitkillä ihmisille, itse kun olen lyhyempää sorttia :) Työntöaisa on taittuva.

Meilläkin emmaljungan scooterit ja ollaan oltu tosi tyytyväisiä. Eivät kuitenkaan mielestäni aja matkarattaiden asemaa. Ainakin brio racet on rakenteeltaan vähän kevyemmän oloiset, ehkä ne olisivat teille sopivat?

En usko että täydellistä ratkaisua ole olemassa. Käytöstä myös riippuu eli esim onko oikeasti tarkoitus kävellä pitkiä matkoja (jolloin täytyy olla kunnon rattaat) ja tietysti ne eivät ole niin keveät kuin hyvätkään matkarattaat. Ja riisutummista rattaista, jotka ovat keveät, puuttuu taas ominaisuuksia.

Monipuolisempia rattaita, jotka sopivat kävelyyn kunnolla voisi olla Brion Race. Tosin on sen kuomu ihan aneeminen verrattuna vaikkapa meidän Gessleiniin. Kuomua tarvitaan myrskyssä ja paisteessa eli minusta hyvinkin keskeinen juttu. Teutonian Timmyjä on tässä yhteydessä yleensä ehdotettu myös.

Googlaa kuomurattaita.

Suosittelen Brio Raceja. Aivan huiput 6kk iästä siihen asti kun ei vaunuja tarvitse. Käy myös pidemmille. Itse olen 168cm ja tosi hyvät, työntöaisaa saa vielä ylemmäskin.

No itse suosittelen teutonia timmyä, paitsi nykyään taitaa olla junior ja brio racea tai spiniä.

Meillä on emmaljungan scooterit ja en voi suositella. Hyvät peruskärryt, mutta teknillisesti ei mitkään kovin hyvät. Ystävällä on brio spinit ja samat toiminnot niissä toimii paljon paljon helpommin ja yksinkertaisemmin. Lisäksi pitkänä ihmisenä minun on helpompi työntää ystäväni brioja. Hyvin niillä etupyörillä on päässyt eteenpäin lumessa. Ostoskeskuksessa ovat niin unelman verrattuna meidän emmaljungiin. Sitä paitsi hänen rattaat menevät pienempään tilaan.

Selkänoja ei mene emmaljungissa ja brioissa ihan makuuasentoon, mutta molemmissa menee melkein. Brio race ja spin vanhemmissa malleissa kuulemma selkänoja ei mene niin makuuasentoon, mitä uusissa. Timmyissä selkänoja menee ihan makuuasentoon ja niissä voi pitää ihan vasta syntynyttäkin.

Älä osta emmaljungaa, osta mielummin briot tai teutoniat.

Meilläkin scooterit, mutta minäkään en niitä suosittele monen tavoin. Eivät todellakaan ole kevyet työntää! Todella raskaat. Runko niissä on emmaljungan tapaa teknisesti paskaa. Meillä myös mutsy urban ridet. Painoltaan meidän mutsyt on paljon paljon painavemmat, mutta paljon paljon kevyemmät työntää. Mutsyssä kun on runko teknisesti niin paljon parempi. Ja mielestäni scootereissa ei ole suojaavaa kuomua. Ja meillä ainakin kuomu reistailee. Löpähtelee joka kuopassa. Sekä jalkatukea ollaan jouduttu käymään korjauttamassa jo kerran. Selkänoja on erittäin vaikeesti säädettävissä. Niin hankala. En ole oppinut vielä vuoden käytön jälkeen sitä joustavasti säätämään. Jos haluat siis laadukasta, niin katso vaikka mutsy tai i'coo

Siis katso vaikka i'coo pii. Menee tosi pieneen tilaa ja ovat silti kunnolliset kärryt.
http://www.youtube.com/watch?v=guLmV4PHfZs
Tuossa videossa näkee, kuinka kärryt menee pienen smartin peräkonttiin. Ei varmasti mene scooterit ja racet sinne peräkonttiin.

Nythän on tullut mukavasti kirjotuksia. Jos ostaa tuollaiset pikku rattaat, niin kannattaako olla kääntyvät etupyörät vai ei? Ainakin mainitussa spinissä ja scooter s:ssä oli pienet etupyörät.

Ehdottomasti kääntyvät etupyörät myös pienempiin vaunuihin. Jos haluat oikeasti laatua niin ehdottomasti sitten bugaboo bee+
Aluksi oli minusta ihan järkyttävät. Sitten kun niitä aikansa kattelin, niin niistä tuli niin ihanat ja persoonallisen näköset, että minun oli pakko ne saaha. Nyt ne on meillä ollut muutaman kuukauden joka päiväsessä käytössä. Kyllä olen saanut rahalle vastinetta. Ja myimme juuri meidän scooterit, kun olivat niin surkeet bugaboihin verrattuna, että jäivät käyttämättä.

ehdottomasti kääntyvät etupyörät jokta voi lukita. Menee sitten hangessakin kun on etupyörät lukossa. Icoot kulkee varmaan sitten hangessa? Itse ostaisin isopyöräiset matkikset saman tien, enkä perinteisiä kolhorattaita ollenkaan.

[QUOTE="puddighinu";25793336]ehdottomasti kääntyvät etupyörät jokta voi lukita. Menee sitten hangessakin kun on etupyörät lukossa. Icoot kulkee varmaan sitten hangessa? Itse ostaisin isopyöräiset matkikset saman tien, enkä perinteisiä kolhorattaita ollenkaan.[/QUOTE]

Kerroppa esimerkkejä jostain isopyöräisistä matkarattaista? Rattaita käytetään joka päivä ja paljon. Ja pääseekö kinttupoluilla matkarattailla?

Meillä on ollut duo edgejen ja noiden scootereiden lisäkdi kääntyvillä etupyörillä olevat city jetit (suuret takarenkaat ja suht isot lukittavat eturenkaat) enkä pitänyt niistä. Eturenkaat tökkivät eivätkä menneet sinne minne halusi. Ajattelin nimenomaan matkarattaiden tilalle, mutta ei ajanut asiaa. Scootereiden lisäksi on tällä hetkellä sateenvarjomallin matkikset jotka käytössä ainastaan ulkomaanmatkoilla.

Ei matkarattaita tai ainakaan gracon! Meillä timmyt ja graco miraget. Ja en kyllä suosittele gracon matkarattaita kellekkään. Menevät kaikenlisäksi isompaan tilaan kuin meidän timmyt. Gracon rattaat on muovia, joten muovi haurastuu ja etenkin pakkasilla. Joten kovin laadukkaat ne ei ole, tai ei ainakaan meidän ja monen kaverin gracon matkarattaat ole laadukkaita. Olen myös lukenut paljon haukkuja graco merkistä yleensäkkin.

Timmyjä sen puoleen voin suositella. Meillä nyt kahdella lapsella olleet. Menevät maastossa kuin maastossa. Helppo kulkea ahtaissa paikoissa, tosin kääntyvät etupyörät helpottaisi vielä enemmän. Ovat pienet, mutta sisätilalta tilavat. Selkänoja menee makuuasentoon. Plussaa on. Kolme vuotta vanhat ovat ja mikään ei ole mennyt rikki.

Kerroppa esimerkkejä jostain isopyöräisistä matkarattaista? Rattaita käytetään joka päivä ja paljon. Ja pääseekö kinttupoluilla matkarattailla?

babyjoggerilla, janella ja concordilla ainakin on isopyöräisiä matkiksia. Kyllä niillä soratiellä ajaa. Meillä on ollut molemmilla lapsilla pelkät matkikset (nyt P&T) ja hyvin on pelittäneet viimeiset 4 v.

[QUOTE="puddighinu";25793336]ehdottomasti kääntyvät etupyörät jokta voi lukita. Menee sitten hangessakin kun on etupyörät lukossa. Icoot kulkee varmaan sitten hangessa? Itse ostaisin isopyöräiset matkikset saman tien, enkä perinteisiä kolhorattaita ollenkaan.[/QUOTE]

Mikä muu mielummin kun i`coo. meillä rattaiden työntöaisa hajosi puolen vuoden käytön jälkeen, vuoden jälkeen koko runko. Se vaihdettiin, ja muutaman kuukauden käytön jälkeen uusikin aisa murtui. Tämä kaikki siis ihan normaalissa käytössä. Olivat muutenkin kyllä tosi huonot talvella.

[QUOTE="puddighinu";25793428]babyjoggerilla, janella ja concordilla ainakin on isopyöräisiä matkiksia. Kyllä niillä soratiellä ajaa. Meillä on ollut molemmilla lapsilla pelkät matkikset (nyt P&T) ja hyvin on pelittäneet viimeiset 4 v.[/QUOTE]

Kiitos kun vinkkasit. Ihastuin heti babyjogger city mini 4 matkarattaisiin. Pitääkin suunnata kauppaan kokeilemaan kyseisiä kärrejä ja luulen, että näihin myös pääsytään. Ylivoimaisesti parhain vaihtoehto, mitä täällä ollaan suositeltu.

Yhteistyössä