Hyvät neuvot tarpeen ennenkuin mieheni sekoaa! (lapsi ei nuku)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Paljonko lapsi nukkuu päivällä päikkäreitä? Kerroit että 2 kertaa, mutta paljonko tunteina? Kaikki tuntemani tuon ikäiset, mukaanluettuna omani, ovat tuossa iässä nukkuneet vain yhdet päikkärit ja iltapäiväaikaan. Lähtisin tekemään lapselle rytmiä vaikka niin, että herätät suht aikaisin aamulla, et anna nukkua ennen iltapäivää ja silloinkin maksimissaan 2 tunnin unet. Illan pidät vaikka väkisin hereillä ja nukkumaan vasta normaalisti 21 aikoihin.

Täytyy sanoa, että symppaan miestäsi. Vuorotyö sinänsä jo sekoittaa unirytmiä pahasti, ja jos on taipumusta unettomuuteen (kuten minulla) niin lapsen yövalvomiset voi sotkea sen kokonaan. Meillä 1,5 v taapero nukkuu yönsä suht hyvin, mutta itse taistelen kamalien unettomuusvaivojen kanssa. On kokeiltu rentoutumista, nukahtamislääkkeitä ja kaikkea mutta uni ei vaan tule. Kymmenen aikaan nukkumaan niin parin tunnin kuluttua pakko nousta ylös. Jos taaperolla joku hätänä (flunssa, hampaat) ja vähänkin kiljasee niin mä valvon taas tunnin...

Aamulla kuudelta noustava töihin - täytyy sanoa että olen aika piipussa torstaina kun viikonloppuvapaa mulla alkaa:(

ihan alkuun voisit itse mennä lapsen kanssa sinne mummolaan pariksi yöksi, niin saa miehesi nukkua univelat pois. sitten minäkin ehdotan, että kaikki yöpalvelut pois. omaa huonetta kokeilisin myös, jos sen mahdollisuus on. lisäksi ota neuvolaan yhteyttä ja kysy mitä ne suosittelisi, jokin kotona pidettävä unikoulu olisi hyvä, yleensä toimii hyvin parin yön päästä ja se eka yö on aina pahin. voisitte vaikka sopia, että miehesi pitäisi viikonloppuna unikoulua ja sinä nukkuisit jossain muualla. päästäisit sitten miehesi nukkumaan päivällä.

voimia! toivon, että löydätte apua asiaan.

Näille, jotka hokee, että lapsikin tarvitsee unet.
Mulla kesti 4 vuotta tajuta, että lapsi saa kyllä sen unen mitä tarvitsee. Kaikilla se unentarpeen määrä ei vaan ole sama. Jos lapsi tosiaan on tyytyväinen päivällä, kasvaa ja kehittyy, niin silloin vois todeta, että lapsi taitaa nukkua oman tarpeensa verran.
Ja sitten ap:lle. Oisko teidän mahdollista saada lainaksi, tai ostaa halvalla joku sänky, jossa miehesi voisi esikoisen huoneessa, tai jossain muussa "kolkassa" nukkua? Minua itseäni myös vähäunisen lapsen äitinä lohdutti jonkin verran tieto, että lapsen unisykli muuttuu jotenkin noin 2 vuotiaana.

[QUOTE="essi";22882037]Näille, jotka hokee, että lapsikin tarvitsee unet.
Mulla kesti 4 vuotta tajuta, että lapsi saa kyllä sen unen mitä tarvitsee. Kaikilla se unentarpeen määrä ei vaan ole sama. Jos lapsi tosiaan on tyytyväinen päivällä, kasvaa ja kehittyy, niin silloin vois todeta, että lapsi taitaa nukkua oman tarpeensa verran.
Ja sitten ap:lle. Oisko teidän mahdollista saada lainaksi, tai ostaa halvalla joku sänky, jossa miehesi voisi esikoisen huoneessa, tai jossain muussa "kolkassa" nukkua? Minua itseäni myös vähäunisen lapsen äitinä lohdutti jonkin verran tieto, että lapsen unisykli muuttuu jotenkin noin 2 vuotiaana.[/QUOTE]

Mutta et vieläkään ole tajunnut että lapsenkin etu on nukkua kokonaisia yöunia? Perhe on kokonaisuus ja silloin kun kaikilla on hyvä olla niin kaikilla on hyvä olla. Se että lapsi heräilee ja nukkuu katkonaisesti ei ole mikään ideaali ja vain hyväksyttävä asia.

Meillä mies vuorotyössä ja vauva 6kk heräilee öisin. Aina kun mies menee aamuvuoroon niin se nukkuu olohuoneessa patjan päällä korvatulpat korvissa. jos menee iltaan tai yöhön niin nukkuu meiän kanssa ja jää nukkumaan vielä sen jälkeeen kun mä ja vauva on herätty. Näillä on meillä menty kaikkien 3 vauvan kanssa. Mäkin kyllä selvittäisin ensin onko vauvalla joku vaiva ennenku alkaisin unikouluttaa. Mulla on useammalla tutun vauvalla todettu ruoka-allergia kun on ollu ap:n vauvan kaltaista menoa öisin.

[QUOTE="vieras";22882133]Eiköhän se äitikin voi mennä muualle nukkumaan, pakkoko se mies on mennä paskalle patjalle nukkumaan?[/QUOTE]

Meillä keskimmäisen vauvan aikana minä nukuin vauvan kanssa työhuoneessa ja mies nukkui makkarissa sängyssä. Nyt kolmannen aikana mies nukkuu aamuvuoroa edeltävinä öinä olkkarin lattialla patjalla (omasta halustaan) ja mä vauvan kanssa makkarissa. vuoroin vieraissa :D

Meillä vähän sama ongelma tai mies kyllä nukkuu hyvin,mutta itse heräilen 10kk kanssa kokoajan,se paheni vesirokon jälkeen ja poika on alkanut nyt valvomaan tunnin/pari joka yö ja itsellenikin alkanu tuntuu että jonkinmoisia univaikeuksia tullut,vaikka olen väsynyt niin en saa unta pojan herättyä taikka illalla sänkyyn mennessä ja alan olee todella väsynyt.poika kylläkin vasta 10 kk eikä ole syönyt yöllä muutamaan kuukauteen,eikä nuku liikaa päikkäreitä. Poika haluaisi että sen lähellä ollaan,annettaan tuttia jne. päivällä en osaa nukkua joten sekään ei auta univelkaan.