hyvät ideat tähän

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sekundaäiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sekundaäiti

Vieras
Eilen "tappelin" tunnin 2-vuotiaan kanssa, etttä nukutaanko ne päiväunet vai ei. Mikäs siinä, eilen esikoinen oli kerhossa eikä mulla ollut muutakaan tekemistä.
Nyt olen vääntänyt kolme varttia ja esikoinen (siis 4v) on katsonut sen ajan lastenohjelmia, mutta kuopus ei osoita mitään nukahtamisen merkkejä (ts. karkasi taas sängystä, mun vierestä).

Pakkohan se on nukkumaan saada, mutta mitä teen esikoiselle? Sillä on pian tukeva yliannos telkkua, näyttääkin jo kyllästyneeltä. Arvaan, että keksii seuraavaksi pahojaan kun äiti ei tulekaan lukemaan kuten lupasi.

*tahdon töihin, tästä ei tuu mitään*

meillä tossa vaiheessa jätettiin päiväunet pois (oli tosin 2v 6kk ku alkoi järjetön 1tunnin 30min tappelu päiväunista) ja aikaistettiin ilta nukkumaan menoa,laitoin päiväunille vaan jos oikeesti oli väsynyt. nukahtaako rattaisiin? ootko kokeillut?meillä nukahti pitkään rattaisiin

no ei tosiaan pysy pinniksessä, eikä nukahda kirjanlukuun. Illalla ois muskari, ei jaksa sitä ilman päikkyjä. Muskarin jätän heti pois kun menevät hoitoon, ettei tuu liikaa juttuja, mutta tähän asti ei oikein tavata muita lapsia muuten.

Voi perän perä. Meen jatkamaan taistoa.

Alkuperäinen kirjoittaja Hanskin mamma:
ota se 4-vuotias mukaan köllöttelemään... kyllä meillä tyttö vielä torkut ottaa... hän vois olla sille pienellekin esimerkki...

tyrskis! Esikoinen lopetti vapaaehtoisen nukkumisen 1v10kk iässä, sen jälken sitä pakkonukutettiin ajelemalla turhanpäiten auton kanssa. Tämä kuopus taas ei nuku autossa eikä kärryissä.

Minusta nukkuminen ja syöminen on hauskinta ikinä. Ja mulla on lapset jotka ei nuku ja nirsoavat kaikesta ruoasta.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Arkadian Ulla:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Nimimerkki "pinnasänky on kätevä niin kauan kun lapsi sinne sopii" :)

Meillä on kiivetty pinnasängystä pois jo 1,5 vuotiaana...
Hmm. No riippuu lapsesta ja sängystä.

Juu, eli meidän lapset on ilmeisesti jotenkin viallisia ja tuo Brion pinniskin varmaan jotenkin mätä, kun ovat siitä pois kiivenneet.

Yhteistyössä