"Hyvän" perheen rappiotila

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
minusta ei ole normaalia juoda illalla 6 olutta kun on aamulla töihin meno. Mutta en silti näe asiaa nuin kuin LisaMarie että on olemassa vain yksi ainoa totuus että mies nyt on naisia hakkaava alkoholisti.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja bud:
Ai kauhee! En tiedä mitä sanoa! Miksi sä miehelle niistä kaljoista nipotit? vai juoko usein?

No ei se usein juo, joskus vkl ja silloinkin se on sallittua vain kun lapset ei näe. Ja tosiaan ei ole yleensä edes mennyt lasten luo edes pienessä hiprakassa, kun on ollut periaate että ne ei näe humalaisia.

Kuulostaa siltä että miestä on pakotettu liian kunnolliseksi. Pakotettu ja luonteenvastainen kiltteys aiheuttaa henkisiä paineita ja kertyvää stressiä, joista seuraa aloituksessa kuvattuja oireita ja tilanteita.

Poikkeava suhtautuminen alkoholiin, sukupuolirooleihin ja elämän arvoihin voi olla peräisin jomman kumman tai molemman puolison taustasta (esim. usko/uskonto tai muuten vaikea perhetausta).

No ei se usein juo, joskus vkl ja silloinkin se on sallittua vain kun lapset ei näe.

Normaalia alkon käyttöä minusta.

Ei muutakun puhutte vaan asiat selväks ja ehkä tekis hyvää jos miehes pääsis purkaa tuntemuksiaan ulkopuoliselle, vois helpottaa sitä "taakkaa" mitä mukanaan kantaa...Kyl se siitä.. :hug:

Toki jos tällänen alkaa toistumaan niin sit olis syytä miettiä et josko tästä ottais ja lähtis, mut enpä jaksa uskoo et tuossa oli alkoholi syynä. (muutakun sen verran et se riitti napsauttaa hermot poikki ap:lta.. )

Alkuperäinen kirjoittaja ei niin mustavalkoista:
minusta ei ole normaalia juoda illalla 6 olutta kun on aamulla töihin meno. Mutta en silti näe asiaa nuin kuin LisaMarie että on olemassa vain yksi ainoa totuus että mies nyt on naisia hakkaava alkoholisti.

No siis siksihän minä kai nalkutinkin, kun ei minustakaan ole ok ottaa sixpakkiä torstaina ennen töihin menoa. Jos se olis tuttua ja totuttua meillä, en varmaan olis ees huomannut. Mutta kun ei ole niin mun eka ajatus oli, että mitä hemmettiä sun päässä liikkuu hyvä mies! Ja mun ulosanti oli varmaan melkoisin kireää... ja toisella pitkä päivä töissä, siihen lapset hoiteli yksin nukkumaan ja leipoi ja viikkasi. Ja sitten tulee Cruella deVil töistä ja alkaa rääpiä turpaansa. Ei mikään syy lyömiselle, mutta en minä tosiaankaan voi esittää mitään reppanaa tässä yhtälössä.

Mutta huolestuneille tiedoksi, että lapset on ihan oikeesti ok. Ja meillä on iso talo, meidän makkari ei ole kiinni lastenhuoneissa, ovat yläkerran perukoilla, lisäksi huoneissa tuulettimet hurisemassa, ovet kiinni. Ja kolmelapsisessa perheessä ne on aikas hyviä nukkujia, lisäksi tarkistin huoneet heti. Kuten sanoin, vanhin havahtui, muttei tunnu tajunneen mitä tapahtui mutta puhui asiasta ihan avoimesti äskenkin. Mutta tietenkin estän tämän uusiutumisen kaikin tavoin. Olen valmis jättämäänkin miehen, jos vaan on pienikin epäilys että tekee uusiksi/lasten nähden. Noi lapset tulee mulle aina ykkösenä.

Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Alkuperäinen kirjoittaja sossu:
Jotta oppisit näkemään metsän puilta, etkä luulisi että kaikki on samanlaisia kuin sinä.

Voi, tämäkin keskustelu on opettanu mulle taas paljon, varmasti tulen viikonloppuna työssäni käyttämään näitäkin kommentteja ja varsinkin sinua tuleen siteeraaman kun alkoholkistin läheisten kanssa viikonlopun vietän. Tulet olemaan oman kokemukseni lisäksi uusi esimerkki sossujen suhtautumisesta alkoholismiin, josta suurin osa on juuri hyvissä perheissä.

Sen voin sanoa et sä et tiedä alkoholismista OIKEESTI yhtään mitään. Luulet tietäväsi.
Se et sattuu ottamaan pultit muutaman kaljan juotuaan,ei tee kenestäkään alkoholistia.
Alkoholismi on aivan jotain muuta!

Alkuperäinen kirjoittaja merenneitonen:
Mua kiinnostaa, että kuinka usein, miten ja kuinka paljon juo yleensä?

Hmm. No juo viikolla saunaoluen tai kaksi, saunotaan 1-2 kertaa viikossa. Sitten jos mulla on vkl vapaata, niin saattaa ottaa useamman (6-10) illalla kun lapset on nukkumassa. Ja silloin minä en ota mitään (minä en useinkaan ota mitään, mutta jos lähden vaikkapa tanssimaan niin vedänkin sitten perseet olalle, olen muualla yötä). Mulla on vkl vapaata noin kerran kk. Joskus saattaa olla humalassa kaksikin kertaa kuukaudessa.

Hei!

Tuon viestin lukaistuani sain sellaisen käsityksen että miestäsi rupesi vaivaamaan älytön nipottamisesi. Kerran täällä vain eletään ja miehelläsikin on vain yksi elämä, joten voisit ehkä jättää tuon nipottamisen vähemmälle ja antaa miehesi elää elämäänsä niinkuin parhaaksi näkee. Muutama olut sillointällöin ei kyllä ketään tapa.

anna miehen ottaa olutta jos se ei vaikuta mitenkään töihin menoon tai lasten kanssa olemiseen. turhaa tuollaisesta nipotat/nipotit ja suuremman sotkun aiheutit.

Alkuperäinen kirjoittaja porvoosta päivää:
proovoo, provo provo prooovoo

Niinpä. Kamalan hyvin jäsennellysti ja artikuloidusti kirjoitettu sellaiselta ihmiseltä, joka (muka) on kokenut elämänsä suurimman järkytyksen ja pelkää parisuhteensa olevan kuilun partaalla.

Tuollainen kotona parista kaljasta nipottaminen aiheuttaa ensiksikin näitä turhia riitoja ja sotkuja sekä lisäksi sen että mies alkaa juomaan oluensa salaa. Työreissut pitenee ajallisesti (siellä on hyvä ottaa kunnon kännit) ja kavereiden kanssa käydään useammin "harrastamassa". Tätäkö ap:n kaltaiset tiukkapipot haluaa?

Alkuperäinen kirjoittaja merenneitonen:
Mua kiinnostaa, että kuinka usein, miten ja kuinka paljon juo yleensä?

Hmm. No juo viikolla saunaoluen tai kaksi, saunotaan 1-2 kertaa viikossa. Sitten jos mulla on vkl vapaata, niin saattaa ottaa useamman (6-10) illalla kun lapset on nukkumassa. Ja silloin minä en ota mitään (minä en useinkaan ota mitään, mutta jos lähden vaikkapa tanssimaan niin vedänkin sitten perseet olalle, olen muualla yötä). Mulla on vkl vapaata noin kerran kk. Joskus saattaa olla humalassa kaksikin kertaa kuukaudessa.

Mun mittapuun mukaan toi on aika paljon!

[ Sitä on vaikea kuvaillakaan, miten kovasti mies ite on nyt pelästynyt!

voi paapomista! järki käteen ja mieti valmiiksi sekin vaihtoehto että miehen paineet taas puolen vuoden päästä kohdistuu sinuun.

mä oon lisamarien kanssa samoilla linjoilla. miksiköhän sitä naiset hermostuvat pienestä humalasta..?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja hm:
minusta toiseen ei käydä kiinni, vaikkka miten suututtaa.
voitte olla hyvä perhe ja lapset onnellisia.
Mutta ei vahvemmalla ole oikeutta väkivaltaan

Eikä kyllä sillä heikommallakaan.

mutta siis kamala ap:n syyllistäminen alkoi
Kyllä hänellä oli oikeus ajaa mies sohvalle ilman että mies alkaa hakkaamaan ja heittelemään vaimoaan.
Mies tässä nyt oli täysinkusipää ja vastuuton.
Ja ymmärrän että pinna kiristyy itse kullakin jos 3 pientä lasta ja lisäksi työelämssä ollaan.
Mutta täysin omia valintoja, jos jostain helkkarin laskusta pinna kiristyy noi, on ollut oma valinta rakentaa isot talot ja elää leveästi ja miettiä miltä näyttää ystävien silmissä ja onko niitä.
Se ett on rahaa ja iso talo ja molemmat töissä, ei tee yhdestäkään perheestä parempaa perhettä kuin sellainen jossa molemmat työttömiä.

Ap yritti vakuuttaa että ovat kunnollisia koska heillä on rahaa. jaystäviä. näin kärjistetysti. ystävät ovat hyvänä aikana mukana mutta onko tosi ystäviä? jotka olisivat myös huonompina aikoina, kun olisi sairautta tai työttömyyttä?

Alkuperäinen kirjoittaja harmaana:
Ollaan 3 lapsinen perhe, kolmekymppinen pari ja oltu yhdessä 10v. Lapset 5-2v, ihania muksuja. Meillä on aina ollut kaikki hyvin: rakkautta piisannut, rahatilanne ok (ei ylimääräistä mutta saatu mitä tarvitaan), työpaikat on mieluisat ja arki sujuu.

Mies on vähän sellainen hiljaisempi tyyppi, mutta omassa porukassa hauska ja luotettava. Lapset palvoo isäänsä, joka tekee tasan 50% kaikesta taloudenpidosta, koska minäkin käyn töissä. Meillä on ystäviä, jotka tykkää meistä, mutta ennenkaikkea me ollaan oltu tosi tyytyväisiä elämäämme. Joskus otetaan sanakovun merkeissä yhteen, itse olen sellainen tulisielu että väärä cd-levy voisi hyvinkin lentää ikkunasta ulos. Ei siis todellakaan kuitenkaan mikään stepfordin perhe. Kipupisteemme meilläkin.

Viimeyönä mun miehellä kilahti. Se oli ottanu olutta, varmaankin noin 6 pulloa. Oli leiponut leipää ja viikannut pyykit, kun tulin iltavuorosta. Olin näreissäni kun oli pienessä hutikassa, suutuin vielä enemmän kun meni peittelemään lapset (käydään aina ennen omaa nukkumaanmenoa tarkistamassa hiljaa muksut). Yritin komentaa soffalle nukkumaan, mies kun olutta nautittuaan on levoton nukkuja ja mua otti reilusti päähän. Sillä kilahti päässä. Se kävi muhun kiinni, paiskoi ja huusi, kirosi ja haukkui. Ihan kamalaa tekstiä ja kyllä mua vähän sattuikin. Pelästyin niin paljon, että soitin paniikissa hätäkeskukseen (kun oli eka kerta koskaan, en tiennyt yhtään mitä tehdä). Sieltä tulikin 2 ystävällistä poliisia, jotka auttoi rauhoittamaan tilanteen. Vanhin lapsi vaan havahtui puheeseen, muut eivät. Ja sekään ei tajunnu mitä kävi, jatkoi sit uniaan kun isi peitteli. Mies nukkui sohvalla ja meni aamulla töihin, ollaan paljon puhuttu ja itketty puhelimessa.

Nyt sit soitti sosku. Nehän tietty soittaa, en olis soittanut poliiseja jos olisin tajunnut miten paisuu. Kun en osaa tota miestä alkaa pelätä, eikä lapset ole tilannetta nähnyt eikä näe. Nyt sitten tuntuu, että olen yhteiskunnan pohjasakkaa, me ollaan huono perhe jotka pilataan lasten elämät ja pelkään, että ne vie lapset meiltä. Eilen käytiin neuvolassa, jossa täti erikseen kertoi, miten onnelliselta lapset vaikuttaa. Ja ne tosiaan vaikuttaa olevan tosi iloisia, onnellisia ja hyviä muksuja. Nyt en koe että ansaitaan muksut, pitää erota koska sitä multa odotetaan. Että en saisi antaa anteeksi miehelle, joka on pitänyt sisällään isoja huolia (ollut rahallisesti tiukka kk kun tuli ISOJA yllätyslaskuja kertarysäyksellä, esim auton korjaus).

Saako tällaisen jälkeen olla onnellinen? Eikö se että 10v on oltu superonnellisia, ole tärkeämpää kuin 1 tunti meidän elämässä, jota kadutaan kovasti? Nytkö me sitten ollaan huono perhe, tarkkailun tarpeessa, todistusvelvollisia? Pelottaa ja ahdistaa, kun tuntuu että en saisi enää rakastaa tota miestä joka on minusta tosi hyvä mies ja isä. Virheen teki ja rankaisee itseään takuulla enemmän kuin kukaan sitä vois rankaista.

Hei työ ite tiedätte miten teidän asiat on..Toivon teille kaikkea hyvää, kyllä asiat järjestyy!!!

Eikö sosssu saisi olla yhteydessä teidän perheeseen, koska te olette molemmat töissä ja koska teillä on iso talo ja koska teillä on ystäväperheitä, jotka pitävät teistä?

Kummallinen ajatusmaailma.
Ei lasten pahoinvointi nykyään ole kiinni rahan määrästä tai ystäväperheiden määrästä. aivan yhtä paljon on pahoinvointia sekä rikkaissa että köyhissä perheissä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja porvoosta päivää:
proovoo, provo provo prooovoo

Niinpä. Kamalan hyvin jäsennellysti ja artikuloidusti kirjoitettu sellaiselta ihmiseltä, joka (muka) on kokenut elämänsä suurimman järkytyksen ja pelkää parisuhteensa olevan kuilun partaalla.

Olen kirjallisesti lahjakas ja mulla on siitä todistukset olemassa, mutta se ei tarkoita että olisin provo. Mutta toisaalta aika hauskaa, että jonkun mielestä ajatteleva ihminen ei voi olla aito.

Typeriä te olette, kun teidän mielestä on epänormaalia jos ihminen paineen alla kilahtaa, me ollaan VAAN IHMISIÄ!!! eikä mitään peruuttamatonta ole tapahtunut!

Alkuperäinen kirjoittaja alkkisten kanssa ikänsä ollut.:

Sen voin sanoa et sä et tiedä alkoholismista OIKEESTI yhtään mitään. Luulet tietäväsi.
Se et sattuu ottamaan pultit muutaman kaljan juotuaan,ei tee kenestäkään alkoholistia.
Alkoholismi on aivan jotain muuta!

No, sä voit olla tuota mieltä.
Minä tiedän, että alkoholismi on juuri sitä että ottaa pulttia vaikka on selvä tai ottanut vaan muutaman. Tunne-elämän sairaus joka näkyy paljon enemmän muulloin kun silloin kun sitä alkoa otetaan. Ei määrällisesti vaan laadullisesti mitattava sairaus joka tappaa suomessa työikäisiä ihmisiä enemmän kuin mikään muu.

Alkuperäinen kirjoittaja punkmamma:
Alkoholistille 6 olutta ei tunnu missään, en läksisi tuomitsemaan ap:n miestä alkoholistiksi.

Mutta pohjimmiltaan kun alkoholismissa ei ole niinkään olennaista juodun alkoholin määrä, vaan se alkoholiin liittyvä käyttäytyminen.

Yhteistyössä