Hyväksytkö Yle-veron?

Vero olisi huomattavasti pienempi jos hiukan tarkasteltaisiin Ylen rahoitusta ja sitä mihin rahat menevät. FST saa kohtuuttoman ison osan rahoituksesta ja monilla FST:n ohjelmilla on uskomattoman pienet katsojaluvut. Yleläisiä on myös liikaa.
Voi myös kysyä tarvitseeko Yle HBO:n ohjelmistoa, Pakko tanssia-ohjelmaa yms.

Osittain olen kyllä samaa mieltä, varmasti olisi tehostamista ja järkeistämistä toiminnassa ja ohjelmistohankinnoissa.

Mutta vero-muotoinen maksu on silti mielestäni oikeudenmukaisempi, kuin nykyinen maksusysteemi. Ja minulle tuo 140 euroa vuodessa on huomattavasti nykyistä maksua pienempi. Eri asia toki, jos ei ole ennen maksanut mitään.

Alkuperäinen kirjoittaja päätön;27370345:
mistä sä tiedät mitä sieltä tulee. kun just mainostit ettet telkkaria edes kattele. :confused:

Akaatilla riittää ilmeisen runsaasti aikaa ohjelmatietoihin perehtymiseen vähäisestä vapaa-ajastaan huolimatta..
Ylen ohjelmatiedotkin ovat Ylen palveluita, niitä ilmeisesti Akaattikin hyödyntää.

[QUOTE="vieras";27370403]Akaatilla riittää ilmeisen runsaasti aikaa ohjelmatietoihin perehtymiseen vähäisestä vapaa-ajastaan huolimatta..
Ylen ohjelmatiedotkin ovat Ylen palveluita, niitä ilmeisesti Akaattikin hyödyntää.[/QUOTE]

Uutta veromaksua Telkku.comissa kävijöille. 1 euro/käyntikerta :laugh:

Voitaisiin myös keksiä vero internetin käytöstä. Samoin uunin käytöstä, saunan käytöstä, parvekkeen käytöstä, hissin käytöstä. Kaikestahan voidaan keksiä uutta verotettavaa. KYLLÄ MUNATON KANSA MAKSAA.

[QUOTE="vieras";27370406]Täältä.

Telkku.com[/QUOTE]

Ohjelmien sisällön arvostelu ohjelmatietojen perusteella on vähän kuin viinien arvostelu etiketin perusteella. Jotain mielikuvia niistä tulee, mutta siihen se jää.

Tosi hankalaa.

Telkku.com

Tietysti on paljon ihmisiä, jotka eivät kyseenalaista mitään. Maksetaan mukisematta kaikki.

kauheesti täytyy kiinnostaa päivästä toiseen teeveen tarjonta jos telkun sivuilla on käyty niin kauan että tietää sanoa ohjelmatarjonnasta sun tyyliin.
on näköjään ihmisiä jotka parin lauseen perusteella tietää toisen maksamiset ja halukkuuden maksuihin. asenteista ja muista puhumattakaan.

[QUOTE="vieras";27370430]Ohjelmien sisällön arvostelu ohjelmatietojen perusteella on vähän kuin viinien arvostelu etiketin perusteella. Jotain mielikuvia niistä tulee, mutta siihen se jää.[/QUOTE]

telkku.comissa on myös ohjelma-arvosteluja.

Saanko udella, miksi käyt telkku comissa katsomassa ohjelmat, jos et (muka) telkkaria katso.. Kuulostaa perin omituiselta.

Käyn siellä satunnaisesti katsomassa millaisia televisio-ohjelmia tulee. Mitäköhän outoa siinä on. Minulla on televisio, jota katson silloin harvoin jos jotain katsottavaa tulee. Täytyy kyllä todeta, että harvoin avaan TV:tä muuten kuin DVD:tä katsoakseni. Tuossa se nytkin suljettuna on. Tämän uuden 800 euron television ostin heinäkuussa ja ei sitä ole kyllä tullut katsottua.

Voitaisiin myös keksiä vero internetin käytöstä. Samoin uunin käytöstä, saunan käytöstä, parvekkeen käytöstä, hissin käytöstä. Kaikestahan voidaan keksiä uutta verotettavaa. KYLLÄ MUNATON KANSA MAKSAA.

Voi tulla shokkina, mutta ne verot on jo keksitty.
Nettimaksuista osa on veroa. Kuten sähkölaskusta, (leivinuunia jos oman metsän puilla lämmittää, niin ei taida veroa mennä) vuokrista ja vastikkeista.

Uutta verotettavaa on keksittävä sitä mukaa kun vastaanhangoittelevat kikkailijat niitä keksivät kiertää tai kassavirta valtiolle ja kunnille muutoin pienenee. Niin se menee ja raha kiertää.

Käyn siellä satunnaisesti katsomassa millaisia televisio-ohjelmia tulee. Mitäköhän outoa siinä on. Minulla on televisio, jota katson silloin harvoin jos jotain katsottavaa tulee. Täytyy kyllä todeta, että harvoin avaan TV:tä muuten kuin DVD:tä katsoakseni. Tuossa se nytkin suljettuna on. Tämän uuden 800 euron television ostin heinäkuussa ja ei sitä ole kyllä tullut katsottua.

:ashamed: Eiiiii.. ja aiemmin valitit että sulla on vanha räyskä tv, ja siksi et halua maksaa... sitten tuli asumiskustannukset syyksi.. sitten ruotsinkieliset... TV:tä katsot, et katso, katsot.. uusi teeveekin on ostettu.. ja ohjelmatietoja plärätty, mutta tietenkin ihan vaan huvikseen... koska et katso... ja uus tv:kin on koska ostit sen siks ettet katso telkkaria...
Täytyy todeta että sekavaa on.

[QUOTE="vieras";27370495]Arvostelujen laatijat ovat ehkä jopa katsoneet niitä ohjelmia.[/QUOTE]

Eivät siis ole niitä ohjelman nimen perusteella kirjoittaneet, ainakin haluan uskoa niin:D
Tämä oli se pointtini, joka ei auennut.

:ashamed: Eiiiii.. ja aiemmin valitit että sulla on vanha räyskä tv, ja siksi et halua maksaa... sitten tuli asumiskustannukset syyksi.. sitten ruotsinkieliset... TV:tä katsot, et katso, katsot.. uusi teeveekin on ostettu.. ja ohjelmatietoja plärätty, mutta tietenkin ihan vaan huvikseen... koska et katso... ja uus tv:kin on koska ostit sen siks ettet katso telkkaria...
Täytyy todeta että sekavaa on.

Taas keksit sanoja muiden kirjoittamiksi. Minulla on tämä uusi TV ollut 3 kk. Tiedoksi sinullekin, että TV:tä voi käyttää muuhunkin kuin TV:n katsomiseen. Minä katson TV:stä DVD-levyjä ja minulla on myös Wii, jonka saa tästä uudesta televisiosta yhdistettyä internetiin. Varsinaisia televisio-ohjelmia katson hyvin harvoin.

Mutta nostettaisiin nyt kaikkien veroprosentiksi 100 %, ei tarvitse silloin tehdä muuta kuin maksaa veroja eikä jäisi rahaa ostaa televisioita, kun sekin tuntuu sinulle olevan kuin punainen vaate.

Taas keksit sanoja muiden kirjoittamiksi. Minulla on tämä uusi TV ollut 3 kk. Tiedoksi sinullekin, että TV:tä voi käyttää muuhunkin kuin TV:n katsomiseen. Minä katson TV:stä DVD-levyjä ja minulla on myös Wii, jonka saa tästä uudesta televisiosta yhdistettyä internetiin. Varsinaisia televisio-ohjelmia katson hyvin harvoin.

Mutta nostettaisiin nyt kaikkien veroprosentiksi 100 %, ei tarvitse silloin tehdä muuta kuin maksaa veroja eikä jäisi rahaa ostaa televisioita, kun sekin tuntuu sinulle olevan kuin punainen vaate.

Mutta kun tällä hetkellä se toimivan television säilyttäminen asunnossa on riittävä peruste maksun perimiselle. Eikä se, mihin sitä käyttää. Paitsi jos sinulla on analoginen tv eikä digiboksia, silloin saattaisi olla tilanne, ettei tarvitsisi maksaa.

Mitähän mieltä lupatarkastaja olisi noista perusteista...

Yhteistyössä