Hyväksytkö kuolemantuomion?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tytsi-89
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Status
Viestiketju on suljettu.
Alkuperäinen kirjoittaja Häirikkö:
Tytsi hei, mikä olisi sun mielestä oikee rangaistus esim. pedofileille?

Mä en onneksi jakele rangaistuksia, mutta vankimielisairaala nyt ensin tulee mieleen..mutta ei koskaan vapauteen, koska tuosta taipumuksesta tuskin voi parantua.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja Pikku-Akka:
Mutta esim pedofiili on fyysisesti ja henkisesti kiduttanut pientä lasta ja hänellekkö sopiva rangaistus on vankilaa täysylläpidolla + suojelulla?
Jos sitä pedofiiliä on lapsena henkisesti ja fyysisesti kidutettu ja käyetty seksuaalisesti hyväksi, kuolemantuomioko olisi hänelle nyt sitten oikea rangaistus? Minusta nämä kysymykset ovat suurempia ja monimutkaisempia kuin "annetaanko tukkapöllyä vai tapetaanko".

Mä voisin vihan vimmassa tappaa sellaisen ihmisen, joka mun lapsiani kiduttaisi, olisipa se sitten rikollinen tai työtään tekevä pyöveli. Mutta yhtälailla pitäisin oikeutettuna sitä, että sen rikollisen tai pyövelin omaiset tekisivät sitten saman mulle. Mä en henkilökohtaisesti usko "silmä silmästä" -käsityksen tuovan mitään hyvää maailmaan. Pikemminkin se lietsoo lisää vihaa, katkerutta ja kostonhimoa.

Mutta eihän se lapsi, jota pedofiili hyväksikäyttää, ole tätä pedofiilia mitenkään vahingoittanut.

Alkuperäinen kirjoittaja tytsi-89:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja tytsi-89:
Mielestäni ihmisarvo on loukkaamaton, pysyvä asia eikä sitä voi menettää. Yksikään ihminen ei ole Jumalan asemassa eikä siten saisi päättää kenenkään hengestä. Ajatteluuni vaikuttaa ehkä myös se, etten usko, että on olemassa läpensä pahoja ihmisiä, jotka ns. syntyvät pahoina...suurimmalla osalla rikollisista on varmasti jotain napsahtanut päässä, mikä voi periaatteessa sattua kelle vain. Olen ehkä epänormaali, mutta kyllä säälisin ihmistä, jota kidutettaisiin raa´asti, oli hän rikollinen tai ei, en sellaista pystyisi katsomaan enkä hyväksymään.

En kidutusta hyväksy minäkään, mutta kliinisen teloituksen.

Ja kyllä, uskon, että on läpeensä pahoja ihmisiä, joilla ei ole mitään tunteita muita ihmisiä kohtaan ja nauttivat näkemästään kärsimyksestä ja pelosta.

Ja jumalolentoihin en usko muutenkaan, joten sitä on turha tähän asiaan sekoittaa.

Ihan oikeastiko uskot, että joku vauva voisi jo olla paha? :o Että on geeneissä määrätty, kenestä tulee paha?

Kuka tässä puhuuu että se vauva on paha vaan se joka raiskaa pienen vauvan haloo!

Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä