Hyväksikäyttävä miehen sisko: uusi keksintö!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mama kolmelle
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mama kolmelle

Vieras
Miehen sisko on aina ruinaamassa miestäni hänen avuksensa milloin mihinkin "miesten hommaan". Hän on itse jättänyt miehensä viisi vuotta sitten ja asuu siis kouluikäisten lastensa kanssa silloin kun nämä eivät ole isällään.

Kyseinen henkilö ei ole muuten lainkaan kiinnostunut perheestämme, ei koskaan juttele lapsillemme mitään tai pyydä heitä kylään. Hän ei myöskään ota meihin muulloin yhteyttä kuin silloin, kun tarvitsee jotakin. Ja kun meillä on kolme alle 5-vuotiasta lasta, niin miehellä olisi vähän muutakin hommaa kuin ravata siskonsa luona talonmiehen hommissa.

No tänään mä sen keksin. Aina kun miehen sisko soittaa, apua kyllä tulee. MUTTA mieheni saa ottaa ainakin vanhimmat lapsemme siskonsa luo mukaan. Sisko katsokoon ja vahtikoon lapsia sillä välin, kun mieheni maalaa, nikkaroi, korjaa tietokonetta tai autoa jne. Ei ole tainnut tulla tuo sisko ajatelleeksi, että mulla ei ole koskaan yhteishuoltajuuteen kuuluvia lomaetuuksia, jolloin lapset ovat muualla isällään. Eli aina kun häntä autetaan, se tarkoittaa sitä, että minun työmääräni himassa lisääntyy, kun minä hoidan yksikseni kolmea. Saapa nähdä, tuleeko tämän jälkeen vielä avunpyyntöjä. Toivottavasti lapset ovat saaneet "tätinsä" luona tänään edes ruuan...

Tykkään! Mullakin on lähipiirissä vastaavanlaisia perskärpäsiä. Pitäisi keksiä joku vastaava temppu heidänkin varalle ja odotella, josko pyyntöjä ei enää tulisi. :)

Yksinhuoltajat on juuri tuollaisia. Yhteiskunta, pyyyyyhkimään!

Jep jep ja
- lihavat on lepposia ja tyhmiä/laiskoja/jne
- tiilitalossa asuu onnellinen perhe
- blondit käy vähän vajaalla
- kaiki kommarit/sossut/porvarit/persut on moraalittomia oman edun tavoittelijoita

keksisitkö lisää perättömiä ja loukaavia provo-henkisiä stereotypiota tuohon jatkoksi

No jaa, ihan ok että lapset lähtee mukaan jne. mutta eiköhän se ole miehen oma valinta jelppiikö omaa siskoaan vai ei. Ja outoa kait tuo nyt olisi jos ei omalta veljeltä voisi joskus apua pyytää, mutta meillä onkin ruukattu jelppiä jokainen vointimme mukaan keskenään toisiamme. Ja siis mikä "täti"? onko joku sisko puoli vai miksi lainausmerkit?

Fiksu idea! :) itsekin tekisin noin, tai vastaavasti. Omakaan mies ei aina kehtaa kieltäytyä auttamasta, toki ihan noin paljon ei tarvitse apua.. mutta tunnen kyllä sellaisia jotka minultakin ruinannut jatkuvasti apua kaikkeen, ja muuten ei koskaan kylään pyydetä saati että auttaisivat minua/meitä joskus...

Fiksu idea! :) itsekin tekisin noin, tai vastaavasti. Omakaan mies ei aina kehtaa kieltäytyä auttamasta, toki ihan noin paljon ei tarvitse apua.. mutta tunnen kyllä sellaisia jotka minultakin ruinannut jatkuvasti apua kaikkeen, ja muuten ei koskaan kylään pyydetä saati että auttaisivat minua/meitä joskus...

Just näin! Jos jotakuta ihmistä kelpuutetaan kylään vain silloin, kun tarvitaan apua, niin se ei ole mikään aito ihmissuhde. Pyytäisivät kerralla ammattiapua ja maksaisivat siitä.

Ja Marianna. Me ei olla koskaan saatu ko henkilöltä mitään apua mihinkään, hän on ollut vain ja ainoastaan saamapuolella. Siksi hän ei mielestäni edes ansaitse minkään tädin arvonimeä.

[QUOTE="Marianna";26621691]No jaa, ihan ok että lapset lähtee mukaan jne. mutta eiköhän se ole miehen oma valinta jelppiikö omaa siskoaan vai ei. Ja outoa kait tuo nyt olisi jos ei omalta veljeltä voisi joskus apua pyytää, mutta meillä onkin ruukattu jelppiä jokainen vointimme mukaan keskenään toisiamme. Ja siis mikä "täti"? onko joku sisko puoli vai miksi lainausmerkit?[/QUOTE]

Ja paljonko olikaan lapsia? Kolme alle 5-vuotiasta lasta on aika iso lauma hoitaa, joten ei siitä voi noin vaan hävitä omille reissuille varsinkaan näin loma-aikana. Mielestäni on kohteliasta, että pariskunta keskustelee keskenään, milloin toinen voi irrota kotoa.