Hyväksikäytettiinkö mua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miettii
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ei iän puolesta hyväksikäyttöä, mutta kyllä aseman puolesta. Jotenkin ihan käsittämätöntä, että täällä ei tajuta, että tapahtunut oli miehen puolelta täysin väärin :(. Siinä tapauksessa, että tapaus olisi tullut harrastusryhmän järjestäjien tietoon (jos siis joku ulkopuolelta järjestetty juttu), niin se pesti olisi loppunut siihen saman tien.

Mun mielestä toi oli hyväksikäyttöä, ja syynä on miehen ammatti. Vaikka hän ei ollut sinun opettajasi, hän oli harrastusryhmän vetäjä. Tietynlaisille tyypeille juuri kaikki harrastusryhmät, joukkueet, partiot tms. on oivaa metsästysmaata. Tuskin olit ainoa jonka kanssa hän oli suhteissa.

Oli mullakin 17vuotiaana 10vuotta vanhempi "fuckbuddy", oma poikakaveri oli intissä ja tällä kundilla kanssa tyttöystävä muualla. Ihan omasta halustani tätä harrastin, siinä mitään ohjailua ollut..

[QUOTE="KisKis";23836906]Oli mullakin 17vuotiaana 10vuotta vanhempi "fuckbuddy", oma poikakaveri oli intissä ja tällä kundilla kanssa tyttöystävä muualla. Ihan omasta halustani tätä harrastin, siinä mitään ohjailua ollut..[/QUOTE]
Ei kyse ole iästä ja edes ohjailusta, vaan asemasta.

Alkuperäinen kirjoittaja Oli hyväksiköyttöä;23836865:
Mun mielestä toi oli hyväksikäyttöä, ja syynä on miehen ammatti. Vaikka hän ei ollut sinun opettajasi, hän oli harrastusryhmän vetäjä. Tietynlaisille tyypeille juuri kaikki harrastusryhmät, joukkueet, partiot tms. on oivaa metsästysmaata. Tuskin olit ainoa jonka kanssa hän oli suhteissa.
Samaa mieltä.

No ei ollut mitään hyväksikäyttöä :D Serkkus on vähän ylisuojeleva. Kerro serkullesi, että et kadu mitään, että teillä oli ihan vastavuoroinen ja yhteistuumin toteutettu intiimi suhde, eikä mies koskaan pakottanut tai manipuloinut sinua mihinkään. Hyväksikäyttö on aivan eri asia; silloin uhrilla on jälkeenpäin paha mieli, tuntee vastenmielisyyttä tekijää kohtaan, on ollut selvästi alisteisessa asemassa... Ero 16-vuotiaan naisen ja 26 vuotiaan miehen välillä on aika pieni. Parisuhteessa harvemmin toimii, mutta seksisuhteissa ei ole yhtä tarkkaa, että ollaan justiinsa samalla tasolla.

Kyllä oli hyväksikäyttöä.

Laki (5 § 24.7.1998/563) sanoo, että suojaikäraja on kahdeksantoista vuotta, jos kyseessä on opettaja, rehtori, treenaaja, ohjaaja, sukulainen, vanhempi tai muu samassa taloudessa asuva aikuinen tai muu jolla on jonkinlainen määräysvalta nuoreen nähden.

[QUOTE="vieras";23836315]Hyväksikäyttöä??? Molemmat naidanapsuttelevat hyvällä mielellä monet kerrat!!!![/QUOTE]

Tämä nyt on tätä nykyaikaa jolloin yritetään nähdä kaikessa jotain hyväksikäyttöä. Akat oikein kaivelevat menneitä tapahtumia ja yrittävät nähdä itsensä uhreina, vaikka tämänkin ketjun ap on nussinut sydämensä kyllyydestä opensa kanssa ja hauskaa on ollut molemmilla.

[QUOTE="ohjaaja";23837528]Oli hyväksikäyttöä jos kirjoittamasi on totta eikä fantasiaa, jonka kavereiden halutaan luulevan todeksi.[/QUOTE]

totta se on, mutta siis tapahtui aikoja sitten, en ole enää 16-v.

Alkuperäinen kirjoittaja Oli hyväksiköyttöä;23836865:

Tuskin oli aikaa muille, sen verran tiivistä se oli. Muualla toki on voinut ollakin muita.

[QUOTE="vieras";23836854]Ei iän puolesta hyväksikäyttöä, mutta kyllä aseman puolesta. Jotenkin ihan käsittämätöntä, että täällä ei tajuta, että tapahtunut oli miehen puolelta täysin väärin :(. Siinä tapauksessa, että tapaus olisi tullut harrastusryhmän järjestäjien tietoon (jos siis joku ulkopuolelta järjestetty juttu), niin se pesti olisi loppunut siihen saman tien.[/QUOTE]

Se oli ihan virallinen harrastusryhmä, musiikkiin liittyvä.

[QUOTE="vieras";23836275]En mä nyt kyllä tuossa mitään hyväksikäyttöä näe.[/QUOTE]

10 vuotta vanhempi opettaja käyttää asemaansa hyväkseen. Jos tuo olis tullut rehtorin tietoon niin tuskin olisi open päätä silitelty. 16 v. on vielä lapsi oli rinnan koko mikä tahansa.

[QUOTE="vieras";23847352]10 vuotta vanhempi opettaja käyttää asemaansa hyväkseen. Jos tuo olis tullut rehtorin tietoon niin tuskin olisi open päätä silitelty. 16 v. on vielä lapsi oli rinnan koko mikä tahansa.[/QUOTE]

Jos tuo olisi tullut isäni tietoon, niin loput olisi luettu lööpistä... siksi aikoinaan pidin sen niin salassa.

[QUOTE="vieras";23836363]No jos 16v ei ole sen vertaa järkeä että ei tiedä mitä tekee, niin tarvinnee sitten holhoojan. Ja se nyt on vähän myöhäistä enää.[/QUOTE]

16 vuotias on jumankekka vielä lapsi, 25 v aikuinen mies. Oletteko te kaikki teinejä, eikö kellään ole itsellä teini-ikäistä??? En kyllä hyväksyisi omalle tytölle tuon ikäisenä aikuista miesystävää,.

Alkuperäinen kirjoittaja TÄ?;23847623:
16 vuotias on jumankekka vielä lapsi, 25 v aikuinen mies. Oletteko te kaikki teinejä, eikö kellään ole itsellä teini-ikäistä??? En kyllä hyväksyisi omalle tytölle tuon ikäisenä aikuista miesystävää,.
Etenkään tiettävästi naimissa olevaa harrastusporukan vetäjää

Kyllä oli hyväksikäyttöä.

Laki (5 § 24.7.1998/563) sanoo, että suojaikäraja on kahdeksantoista vuotta, jos kyseessä on opettaja, rehtori, treenaaja, ohjaaja, sukulainen, vanhempi tai muu samassa taloudessa asuva aikuinen tai muu jolla on jonkinlainen määräysvalta nuoreen nähden.

Tätä olin tulossa itsekkin sanomaan. Asia on aivan eri niissä tapauksissa, joissa 16-vuotias ja vaikka tuollainen 26-vuotias ihan muuten vain alkavat seurustella ja harrastavat seksiä kuin aloittajan tilanteessa, jossa vanhempi mies oli opettaja ja aloittaja itse oli alle 18-vuotias. Kyllä, kyseessä siis oli hyväksikäyttö ja mies aivan varmasti suunnitteli kaiken jo pitkälti etukäteen.

Tätä olin tulossa itsekkin sanomaan. Asia on aivan eri niissä tapauksissa, joissa 16-vuotias ja vaikka tuollainen 26-vuotias ihan muuten vain alkavat seurustella ja harrastavat seksiä kuin aloittajan tilanteessa, jossa vanhempi mies oli opettaja ja aloittaja itse oli alle 18-vuotias. Kyllä, kyseessä siis oli hyväksikäyttö ja mies aivan varmasti suunnitteli kaiken jo pitkälti etukäteen.

Ei E voinut suunnitella sitä etukäteen. Mistä olisi tiennyt, että tulossa kotiin tai että olin juuri silloin katkaissut seurustelusuhteen... pidempäänkään vaanimiseen vähän vaikea uskoa.

Yhteistyössä