HYVÄKARPPAAJAT!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja **
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

**

Vieras
Osaako joku selittää mulle, paljonko mun pitäisi saada proteiinia ja rasvaa, paino 56 kg ja pituutta 163 cm. Minkä verran hiilareita korkeintaan?

Kun mä en tajua mitään noista karppausinfoista sun muista :ashamed: en jotenkin osaa keskittyä...

Niin ja tarkotus ei oo laihtua.

Proteiini
Yleinen suositus vähän liikkuvalle ihmiselle on 1-2 grammaa proteiinia painokiloa kohti, paljon liikkuvalle ja lihaksia kasvattavalle 2-3 grammaa.
Rasva
Rasvan osuus karppaajan ruokavalion energiamäärästä on monilla noin 65 %, mutta yksilölliset vaihtelut ovat merkittäviä. On huomattava, että ravinnon rasvan suuri energiaosuus ei tarkoita sen suurta osuutta lautasella. Yleensä kasvikset kattavat karppaajan lautasesta yli puolet, mutta vähähiilihydraattisina ne eivät sisällä kovin paljon energiaa.
Hiilarit
Sen sijaan, että lasket hiilarien määrää, niin etkö voisi kiinnittää huomiota niiden laatuun? Määrää lasketaan yleensä laihdutettaessa.

Kannattaa vaikka rekkaa tuonne karppifoorumiin jos keksit kysyttävää, siellä pyörii hyvinkin tietävää porukkaa jotka tykkäävät auttaa. Ja niiden vanhojen ketjujen lukeminen on erittäin kannattavaa.

Yhteistyössä