Hyvät sisarusrattaat?

Uusi vauva keväällä tulossa ja esikoinen silloin 1v 1kk, joten hyville tuplille olisi käyttöä. Kaupungissa asutaan mutta todennäköisesti ollaan maalle muuttamassa. Vaunujen tulisi siis kulkea hyvin sekä asfaltilla että hiekalla. Tärkeää myös että mahtuvat hyvin autoon (ei farmari). Pääsääntöisesti tulisi käytettyä vaunuja lenkkeillesdsä, mutta varmasti tulee liikuttua jonkin verran myös kaupoissa jne. Joten ei mitään maantielaivoja kuitenkaan! Vinkkejä/kokemuksia otetaan vastaan!!
 
Briot oli todella positiivinen ylläri, ja jos jotakin kosahtaa niin vauvatalo Johannasta saa kaikki mahdolliset varaosat. Briot mahtuivat sisätiloissakin kulkemaan, vaikka kakspaikkaset ovatkin. Helpot kasata ja menevät pieneen tilaan.
Meillä ne tuupattiin sedanin perään myös, tosin s80 perä on ISO. En osaa sanoa miten uppoaa pienempää perään.
 
Viimeksi muokattu:
"vieras"
Täältä lähtee ääni phil&teds sporteille. Ne on vanha malli, mutta ilmeisesti se uudempi perusmalli vörkkii ihan yhtä hyvin. Helpot kasata ja koska ovat niin kapeat, niillä on helppo mennä kapeissakin paikoissa. Lisäksi toimivat hyvin sekä kaupungilla että maaseudulla. Ainoa pitkä miinus on niiden ilmakumirenkaat, jotka ovat vähän väliä tyhjät.
 
---
Meillä myös Phil&Tedsit, toimivat rattaat on ja laatukin hyvä. Vähän kompromisseja nuo sisarusrattaat on kaikki, koska malleja on niin paljon vähemmän kuin vaikka normaaleja vaunuja. Koko, paino, istuinten kallistuvuus, istuinten koko, kuomun peittävyys jne jne, ihan kaikki ominaisuuksia ei varmaan missään tuplissa saa täydellisenä. Tai ainakin näin itsestä tuntui valintaa tehdessä.

Meillä ei muuten ole pumpattu P&T ilmakumirenkaita kuin tyyliin kerran puoleen vuoteen tai vuoteen eli taitaa olla säkästä kiinni!
 
"Miro"
Täältä lähtee pojot halpis-Carenalle, Double Swing. Ihan mahottoman hyvät rattaat olivat. Esikoinen oli vauvan tullessa 1v 3kk. Ja mikä parasta, niissä oli tilavat ja erittäin helppopääsyiset tavarakorit. Minä halusin ehdottomasti erikuomulliset, ettei esikoinen kiusaa pientä. Kaksi miinusta noissa oli: Selkänojan säätö tapahtui remmeillä. Tosin en sitä kokenut minkäänlaisena ongelmana, koska esikoisellahan se oli joko istuen tai maaten, en tarvinnut välimalleja. Kuopuksella oli toki aluksi oma koppa ja siitä sitten ajan kanssa vaihdettiin hällekin istuin. Toinen miinus oli se, ettei työntökahvan korkeutta voinut säätää, mutta selvittiin siitäkin vaikka pituuseroa mulla ja miehellä on noin 20 senttiä. Se oli mulle sopivammalla korkeudella ja tokihan mie niitä rattaita enemmän työnsinkin.

Asumme taajamassa ja täällä ei ihan aina ihan heti aamusta ole tiet aurattu, Carenalla ei ollut silti ongelmia. Kaupungissa ja kaupoissa toimivat ihan kivasti. Helpon kasaamisen ja kohtuullisen painon takia minunkin oli helppo nostaa ne korkeaan autoon. Rattaita ostaessahan täytyy sen auton olla mukana, jolla niitä yleensä kuljetetaan, jotta voi testata miten mahtuu ja onko toimiva yhdistelmä.

Rattaat olivat meillä käytössä reilun vuoden. Sen jälkeen esikoinen ei enää suostunut rattaissa istumaan. Hyvin menivät kaupaksi ja kun oli hyvin pidetty niin saatiin vielä niistä ihan kivastikin.
 
P&T
Phil & Teds Vibe, meillä oli Emmaljungien ohessa. Kätevät ja menevät pieneen tilaan. Mulla olis tarpeettomina (pojat jo 4 ja 5v) noi Vibet vauvan kantokassilla ja sadesuojalla, ostettu 2010, jos kiinnostaa, hyvään hintaan sais :)
 
typyjenäippä
Täältä lähtee ääni baby jogger city select rattaille. Meillä esikoinen on 11k kun vauva syntyy (vkon päästä) Runko menee pieneen tilaan, mielestäni jopa pienempään kun meillä nyt käytössä olevat emmaljungan nitro city rattaiden runko. Istuin ja koppaosa myös menee todella pieneen tilaan. Tässä vaunussa monta eri tapaa laittaa koppa ja istuinosa runkoon kiinni. lapset istuvat siis peräkkäin näissä. :)
 
"samma här"
Alkuperäinen kirjoittaja typyjenäippä;27457448:
Täältä lähtee ääni baby jogger city select rattaille. Meillä esikoinen on 11k kun vauva syntyy (vkon päästä) Runko menee pieneen tilaan, mielestäni jopa pienempään kun meillä nyt käytössä olevat emmaljungan nitro city rattaiden runko. Istuin ja koppaosa myös menee todella pieneen tilaan. Tässä vaunussa monta eri tapaa laittaa koppa ja istuinosa runkoon kiinni. lapset istuvat siis peräkkäin näissä. :)
Meillä myös nämä, ja toistaiseksi ollaan tyytyväisiä :)
(Lumikelejä odotellessa...)
 
Carenat tipahtaa meillä pois juuri työn työntöaisan säädön takea. Mies on todella pitkä joten hänen on hankala työntää jos ei tuota korkeus säätöä ole. Matkarattaat tällä hetkellä juuri tuommoiset niin mies ei tahdo pystyä työntää lainkaan kun jalat osuu koko ajan rattaisiin ja saa selkä kumarassa lykätä.:)

Kiinnostaisi tietää nuista peräkkäin istuttavista? Onko lasten asettaminen vaunuihin hankalaa ? Onko väliä pitääkö vauvaa edessä vai takana? Olen jotenkin ajatellut, että voisivat olla käytönnässä hankalat mutta valaiskaa jotka tiedätte paremmin!=) Ja kuvista katsottuna tuntuu että mahtuuko nuihin vaunuihin kovin isoa lasta (pitkää) varsinkaan sinne takempaan istuin osaan? Varmastikkin noissa olisi juuri se etu että ovat kapeampia.
 

Yhteistyössä