Hyvät puolet!

• Viestiketjun aloittaja Tyytyväinen
  • Ensimmäinen viesti
Tyytyväinen
Kertokaa kaikki hyvät puolet mitä saitte hormonikorvaushoidon myötä. Tulee keskityttyä noihin negatiivissin. Itsellä hävisi masennus, univaikeudet ja yleinen jaksamattomuus. Iho parani. progynovaa napsin.

nainen
paljon hyviä vaikutuksia.
Olo normalisoitu, siis kiukkukohtaukset hävisivät kokonaan.
hikoilu hävisi kokonaan myös, ja uni maistuu.
Myös orastava masennus hävisi.
Huonoja puolia en ole huomannut, toivottavasti ei tulekkaan.

Pahan ilman lintu?
Tiedättekö miten hormonikorvaushoito lopetetaan? Tai milloin se lopetetaan? Mitä sitten seuraa eli tulevatko oireet takaisin sitten paljon vanhempana? Kysyn näitä, koska en ole korvaushoitoja ottanut ja lienen onnekas, kun pystyn näinkin selviämään. Oireet kuitenkin vaihtelevat ja joskus häiritseviäkin oireita on. En kuitenkaan haluaisi säästää niitä ""vanhuuden"" varallekaan. Mitä mieltä olette? Tietysti, jos elämänlaatu huomattavasti muuttuu hoidoilla, niin tottakai niitä on otettava, tuli mitä tuli myöhemmin.

divina
Kohta vuoden olen käyttänyt, enkä osaa sanoa yhtään huonoa puolta. Paitsi ehkä sen, että vuodot tulevat joka kuukausi, kun ennen Divinan aloittamista ne tulivat epäsäännöllisesti 3viikon - 3 kk:n välein. Ja sekin on tietysti oikeastaan hyvä, kun tietää etukäteen, eikä tarvitse kuljettaa rättejä aina mukana varan vuoksi.
Hyviä puolia: Saan nukutuksi yöt illasta aamuun lähes yhtäjaksoisesti. Kamala yöhikoilu lakananvaihtoineen on mennyttä (joskus kyllä hikoiluttaa vieläkin, lähinnä tauon aikana). Olo on pirteä ja reipas, noin pääsääntöisesti ainakin. Kiukkuisuus, ärtyisyys, masentuneisuus ym. ympäristölle ja itsellekin epämieluisat mielialajutut ovat poistuneet.
Kaiken kaikkiaan elämänlaatu on parantunut!
Sitä en kyllä osaa sanoa, mitä seuraa sitten, kun lopetan pillerit. Eikä lisääntynyt syöpäriskikään ihan tunteettomaksi jätä.
Puolensa kullakin...

Riskitekijä
Itse otin kovin selvää noista riskitekijöistä ja kaikista vaarallisinta on käyttää keltarauhashormoonia estrogeenin lisäksi. Asiaan kuuluu, että Terolutia (keltarauhashormooni) popsin jo muutama vuosi sitten kolman vuoden ajan. Nykyän käyn mammografiassa kahdenvuoden välein ja kohdun limakalvot katsastan vuosittain. Tutkimukset sydän- ja verisuontautien lisääntymisen, myös syöpäriskin lisääntymiseen ovat omituiset.pääsääntöisesti kaikki tutkimustieto (HERS, WHI jne) on vanhemmista naisista, ja näissä tutkimuksissa lasketut riskiluvut eivät päde niihin, joiden hoito on aloitettu suoraan menopaussivaiheessa. Hormonihoitoa yleensä suositellaan niille naisille, joiden kuukautiset ovat loppuneet tavanomaista aikaisemmin. keski-ikä tutkimuksiin osallituneilla naisilla oli yli 60-vuotta!

Itsellä nousi elämänlaatu tosi paljon, ja nykyään en enää pelkää noita kauheita vaahdotuksia!!!

Vain hyviäpuolia tähänasti
"Raivotauti" parani,yölliset heräilyt loppuivat,jaksoin enemmän työtä ym.elämänlaatu kaikkineen parani.Olin yleisönpavelu ammatissa josta ei olisi tullut mitään ilman hormoonien apua,olin niin äksy.Sitten kun lopetin en vaan uusinut reseptiä.Pieni hikoilu ei haittaa kun en ole työelämässä enää.Olen kiitollinen lääkärilleni joka hormoonit minulle määräsi,varmaan pelasti minut paljolta harmilta.

Yhteistyössä