hyvät ovulaatiotestit?

• Viestiketjun aloittaja maliana
  • Ensimmäinen viesti
Clearblue-ovulaatiotestit on tosi varmoja. Digitaalinen versio varsinkin on todella selkeä...maksaa tosin 30?.
Mä en saanu millään pongattua ovista noilla netistä ostetuilla testeillä , mutta Clearbluella se onnistui ja oireetkin oli sellaset.

tietämätön
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.11.2006 klo 09:48 Tirlittan kirjoitti:
Clearblue-ovulaatiotestit on tosi varmoja. Digitaalinen versio varsinkin on todella selkeä...maksaa tosin 30?.

Onko tuo digitaalinen versio jokin laite, jota voi käyttää useamman kerran ovulaation mittaamiseen vai kertakäyttöinen testi sekin?

Clearbluen ovulaatiotestit on hyviä ja tutkitusti luotettavia. Ihan oikeasti! Olen työnkin kautta joutunut vertailemaan hintoja, ja todennut, että Clearin yhden testitikun hinta on erittäin vertailukelpoinen muihin nähden. On jopa edelleen halvempi tiettyihin merkkeihin verrattuna, vaikka onkin nykyisin digitaalinen versio. Ei kannata hämäytyä siitä, että Clearblue olisi kalliimpi. Useissa muissa testipakkauksissa on vain 5 kappaletta, kun Clearbluen pakkauksessa on 7. Itse käytän ainakin niitä, ja niitä on myös suositeltu minulle itselleni hoitavan lääkärin taholta. Uudet digitaalinäytöllä olevat, ovat erittäin selkeä lukuisia, eikä tarvitse arvailla, että onkohan nyt huippuaika vai ei. Hyväksi ainakin havaitsin viime kierrossa, koska inssin ajoitus osui todella nappiin. Nyt pidän vain peukkua jatkon kannalta. =)

jälleenmyyjät
nuo jälleenmyynnissä olevat tikut mammaksi.fi ja kotitesti.fi ovat aivan saman firman valmistamia ja samanlaisia...

tärkeää on alkaa etsimään huippua ajoissa.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.11.2006 klo 15:28 tietämätön kirjoitti:
Onko tuo digitaalinen versio jokin laite, jota voi käyttää useamman kerran ovulaation mittaamiseen vai kertakäyttöinen testi sekin?
Mua kanssa kiinnostaa tämä. Siis digitaalisella testillä voi tehdä 7 testiä, mutta joutuuko sen jälkeen taas ostamaan kokonaan uuden mittarin vai pystyykö hankkimaan jotain "lisätestejä" käytettäväksi samalla mittarilla? Vaikea selittää mitä ajan takaa kun en ole koskaan nähnyt millainen tuo laite on. Ja toisaalta, jos olisin nähnyt niin varmaan asia olisi selvä :whistle: Apteekin täti oli ainakin näistä ihan yhtä pihalla kuin minäkin.

Mä kyllä järkytyin kun kävin apteekissa noita testejä bongailemassa, siis nehän on aivan hirveän hintaisia. Mun mielestä 5 euroa päivässä ovulaation metsästykseen on suht paljon... Mammaksi.fi-sivuilta tosiaan näyttäisi saavan halvemmalla, mutta jos ne ei sitten ole niin luotettavia...

Jotenkin tuntuu että meikäläinen taitaa sittenkin vielä muutaman kuukauden jatkaa ilman testejä ;)

Nea
Mammaksin testit on saaneet paljon haukkuja ja saavat multakin...

Ekan kerran käytin nyt clearbluen testejä ja on ihania ku ei tarvi viivoja vertailla vaan on selkee joo tai ei:)

Mun tietääkseni niihin ei saa ostettua pelkkiä testejä, vaan pitää aina ostaa se paketti jos on testilaite ja 7 tikkua hintaan se 30,-+. Mut suosittelen niitä lämpimäst :heart:

Digitaalinen clearbluen pakkaus on seuraavanlainen. Siellä on 7 testitikkua, joita pidetään joko virtsasuihkun alla tai sitten puhtaaseen kuppiin kerätyssä virtsassa ohjeiden mainitseman ajan. Tämän jälkeen tikku työnnetään digitaaliseen lukulaitteeseen, joka näyttää 3 minuuttiin tuloksen. Vastaus on erittäin selkeä, eikä itse tarvitse miettiä että onko varsinainen tulos viiva kontrolliviivaa vahvempi vai ei. Valitettavasti vielä ei ole mahdollista saada pelkkiä lisätestitikkuja, vaan on pakko ostaa aina uusi. Olen kysellyt asiaa tukkurilta, mutta näillä näkymin ei ole tulossa "täytepakkausta". Mutta mitä olen hintoja vertaillut, ei digiversio ole paljoa kalliimpi kuin entinen. TOivottavasti oli apua :heart:

Kiitos Nea ja Nasu kun jaksoitte selventää tuota digitaalisen testin toimintaa! :flower: Nyt kuulostaa selvältä pässinlihalta, ja mä ainakin varmaan kallistun tuon kannalle jos ylipäätään joskus aktivoidun testejä hankkimaan. Kuulostaa niin paljon luotettavammalta kuin esim. netistä tilattavat.

Tuntuu kyllä hullulta että joutuu aina 7 kerran jälkeen hankkimaan uuden laitteen, ei luulisi olevan niin vaikeaa valmistaa lisäpakkauksia.... mua vaan aina periaatteessa harmittaa heittää hyvää ja toimivaa tavaraa roskiin.

Nostelenpa täältä reilun parin vuoden takaisen ketjun takaisin keskusteluun. Onkohan kenelläkään tietoa, onko noita digitaalisen clearbluen "täytepakkauksia" jo tullut markkinoille vai vieläkö joutuu joka kerta ostamaan koko setin?

Mie en ainakaan löytänyt täytepakkauksia kun netistä kattelin tuota Clearbluen digitaalista testeriä. Harmi jos näin on ettei siihen oo saatavilla täytepakkausta. Ihan kun oisin lukenutkin jostain muualtakin ettei niitä oo saatavilla, joka kerta ostettava se pakkaus jossa liuskat ja härveli.

Kiitos vastauksestasi kipinäkenkä! Kyllä tosiaan näin näyttäisi edelleen olevan.
Sen sijaan hämmästyin tällaista uutuutta: http://www.halpa-testi.fi/clearblue_feriliteettinaayttoe-p-115.html Siihen saa jopa ostettua täyttöpakkauksia =) Laitoin aiheesta erillisen ketjun, kun ei siitä löytynyt täällä sanaakaan.

Itse olen käyttänyt niin ovulaatiotestil liuskoja ja nyt viime aikoina Clearbluen digitaalista ovulaatiotestiä. Onhan se kuitenkin varmaan parasta mitä löytyy Clearblue Digitaalinen Ovulaatiotesti - 7 kpl - Clearblue, clearblue raskaustesti, clearblue raskaustestit, clearblue ovulaatiotestit, clearblue ovulaatiotesti, clearblue viikkonytt, clearblue viikkonytllinen | Raskauskeiju.fi

Minun kaltainen kestotestaaja arvostaa helppokäyttöisyyttä, lisäksi on tullut tilailtua monesta nettikaupasta ja tuntuu olevan hurjasti eroa toimitusajoissa. Osa ei taida edes toimittaa suomesta käsin. Raskauskeijulle kiitokset siitä, että toimitukset ovat olleet nopeita!

Toivotaan, että tärppää myös muilla samassa tilanteessa olevilla.

jsl
Itse suosin myös noita Clearbluen digitaalisia testejä ja olen niitä elämäni aikana aika moisen määrän tehnytkin.
Kerran ovistesti on kuitenkin näyttänyt niillä "hymynaamaa" silloin kun oli aikakin, mutta jostain syystä ovulaatiota ei silloin tapahtunutkaan, ei koko kierrossa. Lääkärikin oli ymmällään kun testi näyttänyt ovulaation.

Käytin noita Clearbluen digitaalisia ovulaatiotestejä kolmessa kierrossa viime kesänä eikä kertaakaan tullut "hymynaamaa". Selvittelin asiaa ja löysin tiedon, että Clearbluen testit ovat paljon epäherkempiä kuin perustestit eivätkä siksi näytä läheskään kaikilla ovulaatiota. Clearbluessa herkkyys on 40 mIU/ml ja muissa 20-25 mIU/ml. Toisilla hormonia erittyy enemmän ja toisilla vähemmän. Ei siis mikään ihme! Ja tuhlasin sata euroa...

Ostin sitten niitä herkkiä "tavallisia" testejä (joita olisi muuten samalla rahalla saanut monta sataa!). Ainakin perhoset.fi ovulaatiotestit ovat toimineet minulla tosi hyvin ja niitä käytettäessä ovulaatiohetkikin on löytynyt normaalisti. Tulivat kahdessa päivässä kotiin ja ohjeet oli molemmilla kotimaisilla eli ei senkään suhteen valitettavaa. Tykkään kyllä enemmän "tulkita viivoja" kun niistä sentään näkee miten ovulaation hetki lähestyy. Clearbluessa ei tee mitään sillä tiedolla, että ei saa ollenkaan hymynaamaa. En voi kyllä suositella Clearblueta näiden kokemusten pohjalta kenellekään.

Mielestäni ovulaatiotestejä olisi ehkä parempi kutsua LH-testeiksi, kuten lääkärini tekee. Ovistestithän kertoo vain LH-huipun, eikä itse irtoamisesta mitään. Olen itsekin saanut joskus CB:n digillä valheellisen plussan (mulla PCO ja LH-koholla).

Itse testaan Pregcheckin liuskoilla (esim. marketit ja raskauskeiju.fi myy) ja varmistelen CB:n digillä. Yleensä PC on kyllä näyttänyt niin vahvaa plussaa, että väärää tulkintaa ei voi tehdä. Suosittelen kuitenkin PCO:laisille testaamista kahdella eri herkkyyksisellä testillä ja kun molemmat näyttää plussaa, niin siihen voi todennäköisesti uskoakin.

Digit saa halvalla ja nopeeta (3-4 vrk) esim. täältä:
Clearblue Monitor - Clearblue Pregnancy Tests - Ovulation Tests - Fertility Tests - Persona Tests

itse olen saanut jo 3 päivää todella vahvoja viivoja erilaisilla liuskatesteillä: alice, preg check, wondfo ja one step. mutta clear blue digiin ei tule hymynaamaa vieläkään. oviskivutkin jatkuneet jo useita päiviä, joten kyllä jotain on tapahtumassa, liekö huippu sitten mennyt jo kun eka vahva plussa 3 päivää sitten, vai vielä tulossa...

VINKKI: huuto.netistä löytyy kaikenmerkkisiä ovistestejä hyvään hintaan.

clearbluet siellä esim 15-30€/7kpl
liuskat n. 10€/20 kpl
...

Melody89: Sama juttu oli minulla tuon CB:n digitestin kanssa! Kuten tuossa ylempänä kirjoitin, niin sinulla voi olla ihan sama tilanne eli LH tasot ovat riittävät liuskoille, mutta CB ei ole läheskään yhtä herkkä, joten se ei näytä mitään.

Mä olen käyttäny aina noita cittarin testejä ja tyksi "kieltää" ivf hoidoissa nuo nettitestit mutta hyväksyy kyllä cittarit... Mulla on cittarien testeillä takana ehkä kolme vuotta käyttöä kohta... Toisinaan joka kierto ja toisinaan vaan sillontällön... Nyt oli eka kerta kun joko testit on sekasin tai mun kroppa (oletan mun kroppa) Väärää positiivista tuli useampaan kertaan varsinkin aamupissasta. Yleensä pas kierroissa olen varmistanu vielä digillä kun se on vähän krantumpi kuin nuo liuskat... Nyt kuitenkin digilukija teki tenät eikä vörki joten oli tosi jännä kierto bongailla.... Onneksi kuitenkin testit muuttu muutamaksi päiväksi negatiivisiksi ja sain vahvan plussan oletettuna päivänä, joten olen menossa sentään siirtoon... Usko tikkuihin alkaa horjua :D Toisaalta olis toi digi voinut huijata mua ihan samalla tavalla...

Ehkä se viimeinenkin uskon ripe omaan kroppaan on horjumassa

Itse olen käyttänyt mammaksin, kotitestin, vauvalan ja prisman testejä. Aika samanlaisia kaikki. Clearbluet on niin järkyttävän kalliita, että en oo ees kokeillu. Niihin menis liikaa rahaa. Sylkitestejäkin oon joskus kokeillu, mutta niillä en saanut oikeen mitään järkeviä tuloksia aikaan, tai sitte en vaan osannu käyttää. Nyt tilasin https://www.vauvala.fi/verkkokauppa/raskaus-ovulaatio-testipaketit/liuskapaketti/ovulaatiotesti-raskaustesti-8. Ebaysta joskus tilaillu myös, mutta toimituksessa menee vähä kauemmin. Tais olla vastaavia testejä kuin kotitesti kauppaa.

Yhteistyössä