hyvät ja huonot tarvikkeet vauvoilla ja lapsilla

• Viestiketjun aloittaja halu tietää
  • Ensimmäinen viesti
tarpeet ovat erilaisia
Tärkeimmät tavarat minulla olivat kantoliina, imetystyyny, rintapumppu ja siihen mikrosterilaattori.

Tavaroita joita meillä ei ollut oli mm. pinnasänky.

kesis
luulin et pullokuivatusteline olis ollut turhin mutta turha luulo! oli täysi 10! sitteri hyvä,toiselle hankin värisevän kun oli masuvaivija oli todella hyvä. rintapumppu oli hyvä kun rinnat jatkuvasti todella kipeän pinkeät ja maito loppui molemmissa 2kk jälk.kokonaan niin sille ei kauaa käyttöä ollut mutta hulluksi olisin ilman tullut

erilaisia ollaan
Alkuperäinen kirjoittaja tarpeet ovat erilaisia:
Tärkeimmät tavarat minulla olivat kantoliina, imetystyyny, rintapumppu ja siihen mikrosterilaattori.

Kyllä, ihmiset ovat erilaisia. Kantoliinaa, rintapumppua ja imetystyynyä en käyttänyt juuri lainkaan. Pinnasänky taas oli kovassa käytössä :) Ja juu, imetin 12kk. Kantoliina oli kaverilta lainassa ja se onkin tosi hyvä tapa testata, tuleeko jotakin tavaraa käytettyä.
Lisäksi mun mielestä tavaroita kannattaa hankkia tarpeeseen, ei etukäteen.

erilaisia ollaan
Alkuperäinen kirjoittaja erilaisia ollaan:
Alkuperäinen kirjoittaja tarpeet ovat erilaisia:

Kyllä, ihmiset ovat erilaisia. Kantoliinaa, rintapumppua ja imetystyynyä en käyttänyt juuri lainkaan. Pinnasänky taas oli kovassa käytössä :) Ja juu, imetin 12kk. Kantoliina oli kaverilta lainassa ja se onkin tosi hyvä tapa testata, tuleeko jotakin tavaraa käytettyä.
Lisäksi mun mielestä tavaroita kannattaa hankkia tarpeeseen, ei etukäteen.
Piti vielä lisätä, että rintapumppu on hyvä kyllä olla ennen synnytystä hankittuna, koska jos maito pakkautuu tai tulee rintatulehduksen oireita heti ekoina päivinä, niin se on mukava olla olemassa. Sekin oli mulla lainassa :)

moi
Hyviä
- baby björn -sitteri
-hoitopöytä, ei ottanut selän päälle kakkavaipan vaihdot 7xpvä

Meillä turhia
-maidonkerääjä
-imetystyyny, en saanut sen kanssa vauvaa hyvään asentoon
-mekot ym. "hienommat" vaatteet jäi vähäiselle käytölle, vauvaa helpopi käsitellä jos päällä body ja housut. paksut velour-asut olivat liian kuumia, vaikka kyseessä talvivauva.

Meillä ei ollutkaan paljon vempaimia, kuten hyppykiikkua, kävelytuolia, kantoliinoja, -reppuja, runtapumppua ym. joten niistä en tiedä olisko tarvittu.

jesni
Meillä tärkeimmät: rintapumppu!! Aventin kallis pumppu oli ainakin tosi hyvä. Aluks mul oli lainassa joku halppis, mut sillä sai tiristettyä jonku kaks milliä pullon pohjalle.. Sit bumbo! Loistava keksintö!
Turhia ainakin tavallinen sitteri, tutit, hoitopöytä, kantopussi..

iiris harmaana
käyttöä oli sähkörintapumpulle, sitterille, kantoliinalle/repulle, hoitopöydälle/patjalle, pinnis, ikean leikkimatto

turhia oli se imetystyyny, olis pärjännyt tavallisten tyynyjenkin kanssa sekä monet, monet lelut.

+ hoitopöytä, ehdoton, kun en voi muuallakaan vaippoja vaihtaa.
+ sitteri, hyvä olla, joskus rauhoittuu hyvin, mutta aina ei rauhoitu siihenkään.
+ kantoreppu, ihana käydä kaupassa ilman vaunuja, kun on niin pieni kauppa, että ei oikein ole kivaa pyöriä siellä vaunujen kanssa.
+ MAIDONKERÄÄJÄ, kummaa kyllä, vaikka maitoa ei tule tarpeeksi (korviketta annetaan lisäksi) niin kyllä kerääjään tulee!

- pinnasänky, ei vielä ole nukkuminen siellä onnistunut... mutta onneksi on aikaa opetella.
- käsikäyttöinen rintapumppu, ei mitään tullut!
- tutit, ne jotka ostin etukäteen eivät kelpaa, mutta kyllä s-marketin tutti kelpaa =)

Yhteistyössä