Hyvän ruoan eteen voi joskus nähdä vähän vaivaakin

  • Viestiketjun aloittaja tätä mieltä minäkin
  • Ensimmäinen viesti
tätä mieltä minäkin
Sami Garam uusimmassa vauvalehdessä. Garamin ruokafilosofian mukaan lapsille pitää tarjota mahdollisuuksien mukaan samaa ruokaa kuin aikuisille. Vauvan annos otetaan erilleen ennen suolaamista ja se muhennetaan tarpeeksi hienoksi vauvan iästä riippuen. "Kukaan aikuinen ei suostu syömään porkkanamössöä purkista, miksi vauvankaan pitäisi?" Garam kummastelee. Purkki ruoat ovat toki vaivattomia mutta Garam ei syöttäisi niitä vauvalle kuin poikkeustapauksissa. "Siinähän se vauvaruoka syntyy samalla kuin aikuistenkin, ei siitä tarvitse tehdä ylimääräistä riesaa.Vaikka toisaalta, miksi kaiken pitäisi olla aina niin sikahelppoa? Hyvän ruoan eteen voi välillä nähdä vähän vaivaakin", tunnettu kokki patistaa.


Tätä mieltä minäkin olen
 
Miuski harmailee
No mä olen sitä mieltä, että jokainen tavallaan. Meillä on 3 lasta, joista esikoinen söi melkein pelkästään purkkia. Kakkonen varmaan puoliksi ja puoliksi ja kolmoselle ei purkki maistunut koskaan.. Itse olen ihmetellyt sitä, että miten se ruoanlaitto yhdelle lapselle tuntui niiiin hankalalle, kun nykyään teen pahimmillaan yhdelle ruoalle 3 eri ateriaa (ruokavaliot ja allergiat esteenä).
 
niin
mutta miksi vauvat ei voi syödä samaa ruokaa kuin muu perhe? syödäänkö nykyajan perheissä pelkkiä eineksiä, ei meillä vaan, teen kaiken alusta asti itse ja vauva syö samaa kuin muutkin
 
Näinhän se on.
4lle omalle olen kans laittanu kaiken itse ja samalla on tullut kun meille aikuisille.Ne purkit on sitten hätävarana olleet reissussa.
Ja yks juttu on se että mielikuvitusta tarjollepanoon kun kyse lapsista kuten aikuisistakin.
Työssä olen huomannut miten pienillä jutuilla ja vähän enemmällä panostuksella saa vannoutuneemmankin nirppanokan maistamaan uusia makuja.
 
myö syötettiin sen takia purkkiruokaa pojalle ainakin yhen kerran päivässä, koska hän söi useammin ku myö ja myö syötiin vasta illalla jotain ranskiksia yms. mutta sit tietysti jos tein jotain makkarasoppaa yms. niin siit otin pojalle talteen.
 
niin
Alkuperäinen kirjoittaja tätä mieltä minäkin:
Sami Garam uusimmassa vauvalehdessä. Garamin ruokafilosofian mukaan lapsille pitää tarjota mahdollisuuksien mukaan samaa ruokaa kuin aikuisille. Vauvan annos otetaan erilleen ennen suolaamista ja se muhennetaan tarpeeksi hienoksi vauvan iästä riippuen. "Kukaan aikuinen ei suostu syömään porkkanamössöä purkista, miksi vauvankaan pitäisi?" Garam kummastelee. Purkki ruoat ovat toki vaivattomia mutta Garam ei syöttäisi niitä vauvalle kuin poikkeustapauksissa. "Siinähän se vauvaruoka syntyy samalla kuin aikuistenkin, ei siitä tarvitse tehdä ylimääräistä riesaa.Vaikka toisaalta, miksi kaiken pitäisi olla aina niin sikahelppoa? Hyvän ruoan eteen voi välillä nähdä vähän vaivaakin", tunnettu kokki patistaa.


Tätä mieltä minäkin olen

vihdoinkin tämäkin aihe otetaan esille. :flower:

vauvoille syötetään mautonta purkkiruokaa, itse vedetään eineksiä, ja sitten ihmetellään kun lapsi vanhempana "ei vaan syö".
 
Alkuperäinen kirjoittaja niin:
Alkuperäinen kirjoittaja tätä mieltä minäkin:
Sami Garam uusimmassa vauvalehdessä. Garamin ruokafilosofian mukaan lapsille pitää tarjota mahdollisuuksien mukaan samaa ruokaa kuin aikuisille. Vauvan annos otetaan erilleen ennen suolaamista ja se muhennetaan tarpeeksi hienoksi vauvan iästä riippuen. "Kukaan aikuinen ei suostu syömään porkkanamössöä purkista, miksi vauvankaan pitäisi?" Garam kummastelee. Purkki ruoat ovat toki vaivattomia mutta Garam ei syöttäisi niitä vauvalle kuin poikkeustapauksissa. "Siinähän se vauvaruoka syntyy samalla kuin aikuistenkin, ei siitä tarvitse tehdä ylimääräistä riesaa.Vaikka toisaalta, miksi kaiken pitäisi olla aina niin sikahelppoa? Hyvän ruoan eteen voi välillä nähdä vähän vaivaakin", tunnettu kokki patistaa.


Tätä mieltä minäkin olen

vihdoinkin tämäkin aihe otetaan esille. :flower:

vauvoille syötetään mautonta purkkiruokaa, itse vedetään eineksiä, ja sitten ihmetellään kun lapsi vanhempana "ei vaan syö".
tätä peesaan ja onko sillä niin väliä jos keksii hienot nimet kotiruoalle, tarviiko joka päivä syödä tylsää kun on tuttua ja kivaa "uutta" nenän edessä
 

Yhteistyössä