Hyväksyykö muut facebookissa lapsia kaverikseen?

  • Viestiketjun aloittaja minä
  • Ensimmäinen viesti
minä
Itselleni tulee sukulaislapsilta kaveripyyntöjä ja en heitä mielelläni ottaisi kavereiksi. En halua varoa kirjoituksiani fB:ssä sillä perusteella, että kirjoitukseni näkisi myös lapset. Vaikka toisaalta eihän se minun vastuullani ole, vaan niiden vanhempien, jotka antavat lapsiensa liittyä fb:hen ja pyytää aikuisia kavereikseen. Tiedän, että en ole se kiva täti, jos en hyväksy. Tähän asti olen pitänyt rajana 15 vuotta, että sen nuorempia en ota kaveriksi.
 
harmu
Hyväksyisin, jos tulisi lapsilta kaveripyyntöjä ja olisi tuttu lapsi! Minulla on siellä jo sentyyppisiä aikuisia kavereita, etten voi mitä tahansa räkäläjuttuja alkaa kertoilla.
 
sheep
Muutama kaveripyyntö on ystävien lapsilta tullut, mutta en ole hyväksynyt heitä FB-kavereiksi. Ihan vaan siitä syystä, että osa FB-tilapäivityksistä, -muistiinpanoista yms. on ihan selkeästi K15-osastoa.
 
huoh
Minä hyväksyn, mutta olen rajannut kirjoitukseni niin ettei ne näy näille ihan nuorimmille. Suoraan sanottuna inhottaa kun mun kummilapsenikin (7v) on naamakirjassa, mutta isänsä tehnyt tunnukset eli näkyy syntymäpäivänä isän sp jne...
 
Ope
Mä hyväksyn sukulaislapset ja muut vastaavat. En pahemmin harrasta (= en osaa) tuhmien kirjoittelua, eikä mulla muutenkaan ole luurankoja kaapissa.

Työn kautta tuttujen lasten pyynnöt kiellän. Naamakirjassa olen kuitenkin vapaasti oma itseni, jota en halua jakaa kokonaan työelämässäni.
 
mari
Meillä on 12- ja 13- vuotiaat facebookissa. Ja ovat myös minun kavereitani. Ja mulla on tiedossa heidän tunnuksensa, joten pystyn valvomaan myös heidän kavereitaan yms. En henkilökohtaisesti näe siinä mitään pahaa, jos ja kun heilläkin enimmäkseen on luokkakavereita kavereina ja parhaimpien ystävien vanhempia.

Ja tosiaan itselläni on lasten kavereita kavereina. Enkä koskaan kirjoittele sinne mitään sellaista mitä ei omat tai vieraat lapset voisi lukea.
 

Yhteistyössä