hyväksyttävää??koira..

vipatus
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.02.2006 klo 12:58 sara kirjoitti:
joo käytiin koira ongelma neuvolassa ja meidän koira on lauman alfa naaras (sitä kyllä itsekkin epäiltiin) Mieheni on alempi uros, minä vielä alempi narttu (kiva) ja lapset siis alemman nartun pentuja. Ei kovin hyvä paikka lapsille!!
Ilmeisesti teillä "Minä vain" on lauman järjestys ollut aina selvä koirille ja se on kiva kuulla.
Me ollaan itse käyttäydytty epäjohdonmukaisesti.
Nyt saatiin hyviä neuvoja tälle viikolle ja ensi viikolla on taas koulutus kerta ja silloin saadaan lisää ohjeita. Eli me otetaan tällä viikolla koiralta johtajuus pois kohtelemalla sitä kuin ilmaa. Ei kosketusta, käskyjä, katsekontaktia, puhumista..... Ruokaa annettaessa istu käsky ja sama ulos mennessä. Ei muuta.
Jos koira tulee luo hakemaan huomiota tai koskee meitä niin me murahdetaan, jos ei auta, heitetään koiraa tyhjällä tölkillä missä on metalliprikkoja sisällä. (meteli ja epämukavuus). Vielä on pelkkä murahdus toiminut, koira menee pois vähän ihmeissään.
Jos koira haukkuu, ei saa huomioda mitenkään. Negatiivinenkin huomio on koiralle huomio ja siksi tekee sen uudestaan.
Lenkillä ei myös käskyjä, siellä saa kyllä vähän rapsutella mutta remmistä ei saa kiskoa. Eli jos on haukulla hyvä haju jossain niin annetaan haistella. Siksipä kuulemma fleksi on pahasta. kunnon nahka remmi missä ei koira liian pitkälle pääse.
Kun saadaan johtajuus itselle koirankin olo helpottuu koska johtajan paikka on stressi sille, ja sen jälkeen lapset ei ole koiralle " ongelma / uhka" ne on vain alfaparin pentuja ja koira niiden alapuolella.
HELPPOA eikös vaan! (hehheh) Eli eipä tässä koiraa kouluteta vaan itseä ja omaa käytöstä.
Kyllä suosittelen kaikille joita oman koiran käytös mietityttää, niin menkää ihmeessä hakemaan neuvoa ammattilaiselta. Maksaahan se, mutta toivottavasti saadaan lapsille turvallinen koti ja koiralle mukavat vanhuudenpäivät. (maksaa se lopetus piikkikin n.100?)

Ja ongelmatko ratkeavat muutamalla käyntikerralla ? Tuskimpa vain... Tuo kuullostaa vähän :whistle: no empä ota sen enempää asiaan kantaa... jokainen koiranomistaja kantakoot itse vastuunsa.
 
Hyvä vipatus
Ei ne ongelmat ratkea muutamalla käynti kerralla. siellä annetaan ohjeita miten koiran kanssa ollaan LÄPI LOPPU ELÄMÄN.
Tarkoittaa siis muutosta meidän käyttäytymiseen suhteessa koiraan ja paluuta entiseen ei ole.
koira saattaa vähän väliä kokeilla uudestaan että vieläkö johtajuus on omistajilla ja siksi juuri käyttäytyminen koiraa kohtaan on muututtava kokonaan.
Ollaan me kuultu kaikenlaista vi....uilua että viedään koira joo psykiatrille sohvalle makaamaan ym. mutta yleensä niillä ihmisillä ei ole koirista ollut juurikaan kokemuksia muuta kuin "tutun tutun tutun koirista"
Ja totta kai vastuu on omistajilla AINA!
Mulla on ollut koiria ennenkin, Labbis ja tanskandoggi, mutta niiden kanssa ei ikinä ole ollut johtajuus epäselvää, olivat luonteeltaan jo niin erilaisia ja pehmeämpiä kuin tämä sakemanni.
 
Jep, samaa mieltä kuin sara.
Kai ihminen on kykenevä oppimaan uutta "muutamalla" koulutus kerralla.
Ymmärsin ainakin niin, ettei koiralle siellä mitään ihme temppuja opeteta, vaan omistajia koulutetaan/ neuvotaan toimimaan oiken koiraa kohtaan.
 
vipatus
sen verran voin paljastaa että olen kasvattanut vuosien varrella useatakin koirarotua, joten tiedän mistä puhun... ei ole todellakaan puhu kaverinkaverin koirista. Koira on loppujen lopuksi petoeläin ja se täytyy saada " hanskaan " jo pentu iässä, nuo luonteenpiirteet ovat erittäin vaikeasti kitkettävissä varsinkin jos koira on jo aikuisiässä. Enkä missään nimessä halua v...tuilla.
 
Vaikeaa: varmasti!!
Mahdotonta: en usko ennen kuin olen kokeillut.
Tuo kouluttaja jolla käydään on kouluttanut koiria 60-luvulta lähtien ja on saanut hyviä tuloksia aikaan vanhojenkin koirien kanssa jotka ovat olleet vieläkin mahdottomampia kuin meidän koira.
Ajattelen siis positiivisesti, että vanhankin koiran saa oppimaan uusille tavoille ;)
 

Yhteistyössä