Hyväksytkö Yle-veron?

"YLE VERO VOIMAAN 2013 ALUSTA
Televisiolupamaksun korvaava Yle-vero tulee voimaan v. 2013 alusta alkaen. Verohallinto pidättää jatkossa Yle-veron automaattisesti ennakonperintään sisältyen.
Yle-vero perustuu tuloihin, toisin kuin aiempi tasasuuruinen televisiomaksu. Vero näkyy ensi vuoden alusta lähtien verokortin ennakonpidätysprosentissa. Veroa joutuvat maksamaan kaikki, riippumatta siitä, omistaako televisiota tai käyttääkö Ylen palveluja. Yle-veron määrä on 0,68 prosenttia tulojen yhteismäärästä.
Verouudistus toteutuu automaattisesti, eikä aiheuta toimenpiteitä tai ilmoitusvelvollisuutta."
 
Rollolainen
hyväksyn, nyt ei ainkaan päse KUKAAN luistamaan tv-maksuista kuten tähän asti.
Kuitenkin aika moni joka ei omista telkkaria omistaa tietsikan, jolla voi kattoa ohjelmia, ja niillä katetaan myös radiomaksut ja varmasti aika moini kuuntelee radiotakin.
 
  • Tykkää
Reactions: Samanlainen onni
Minusta tuo on aika kohtuutonta. On kuitenkin paljon ihmisiä, jotka eivät omista edes televisiota tai eivät katso myöskään tietokoneelta ohjelmia. Lisäksi esimerkiksi Yle Areenan saisi helposti toimimaan niin, että ainoastaan luvan maksanet saisivat sitä katsoa, voisi olla käyttäjätunnus jne. Laskin, että minulla tulee siis menemään noin 17 euroa kuukaudessa tähän Yle-maksuun. Minun mielestäni se on aika iso summa taas kerran kaiken muun päälle, muutenkaan en ehdi kotona juurikaan olla, niin tuntuu kyllä kohtuuttomalta tuotakin maksaa.

Lisäksi kun en muutenkaan saa mitään verorahoista itselleni, niin tuntuu sitäkin kohtuuttomalta.
 
"vieras"
Minusta tuo on aika kohtuutonta. On kuitenkin paljon ihmisiä, jotka eivät omista edes televisiota tai eivät katso myöskään tietokoneelta ohjelmia. Lisäksi esimerkiksi Yle Areenan saisi helposti toimimaan niin, että ainoastaan luvan maksanet saisivat sitä katsoa, voisi olla käyttäjätunnus jne. Laskin, että minulla tulee siis menemään noin 17 euroa kuukaudessa tähän Yle-maksuun. Minun mielestäni se on aika iso summa taas kerran kaiken muun päälle, muutenkaan en ehdi kotona juurikaan olla, niin tuntuu kyllä kohtuuttomalta tuotakin maksaa.

Lisäksi kun en muutenkaan saa mitään verorahoista itselleni, niin tuntuu sitäkin kohtuuttomalta.
Oletko tähän asti katsonut ilmaiseksi, onko sinulla siis televisiota?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kotilohikäärme;27369612:
Juu ehdottomasti! Tähänkin asti olen maksanut, joten ei haittaa ollenkaan.

Maksaahan monet kirkollisveroakin vaikka taatusti harvemmin käy kirkossa kuin kattoo telkkaria/kuuntelee radiota/lukee nettiuutisia/katsoo areenaa.
Minä en kuulu kirkkoon, joten kirkollisveroakaan en maksa.
 
"köyhä"
Pakkohan se on hyväksyä.

Mua risoo ainoastaan se että maksan sitä saman verran kuin ne joilla on isot tulot. Kun itse tienaan juuri sen verran että menee se isoin maksu. Se raja on siihen aivan liian pieni.
 
arvaa tuntuuko minusta kohtuuttomalta maksaa esim tieveroja moottoriteistä, joita en käytä, aivan sama asia, maksais vaan ne tienhoitomaksjajotka itä teitä käyttää.
Minä en käytä moottoriteitä myöskään. Mielestäni tässä verotuksessa pitäisi olla joku kohtuus ja myös se, että verotus tulisi sen mukaan käyttääkö kyseisiä palveluita vai ei. Minulla ei esimerkiksi ole tarhassa tai koulussa olevia lapsia, ei autoa, ei ole aikaa katsoa televisiota jne. Silti näistä kaikista joudun maksamaan.
 
[QUOTE="köyhä";27369633]Pakkohan se on hyväksyä.

Mua risoo ainoastaan se että maksan sitä saman verran kuin ne joilla on isot tulot. Kun itse tienaan juuri sen verran että menee se isoin maksu. Se raja on siihen aivan liian pieni.[/QUOTE]

Mikä se raja on?
 
"vieras"
[QUOTE="köyhä";27369633]Pakkohan se on hyväksyä.

Mua risoo ainoastaan se että maksan sitä saman verran kuin ne joilla on isot tulot. Kun itse tienaan juuri sen verran että menee se isoin maksu. Se raja on siihen aivan liian pieni.[/QUOTE]

Mutta eikö se isoin veromaksukin ole pienempi kuin nykyinen tv-maksu...
 

Yhteistyössä