Hyväksytkö uskottomuuden jossain tilanteessa?

• Viestiketjun aloittaja :2:
  • Ensimmäinen viesti
vaimo
En ikinä, en missään tilanteessa. Ei sellaista olekaan. Uskottomuus on pahimpia asioita maailmassa ja johtaa moneen muuhun ongelmaan. Siitä saattaa kärsiäkin niin moni muukin.
Mulle ois ainakin ihan turha tulla selitteleen mitään syytä, en antais ikinä anteeks.

Mie ajattelen näin et silloin ei petä pelkästään miestään/vaimoaan vaan myös lapsensa,koko perheen.Miulla on elävä esim.kotona miten vaikuttaa lapseen isän jatkuva vieraissa juoksu :ashamed: ,siis appiukko hu**as aikanaan urakalla,anoppi otti aina takas ja pojat kärsi...Vieläkin se vaikuttaa vaikka siitäkii ku erosivat on 12 vuotta.Miehen veli joutu aina keskelle sotaa,näin ollen asuu toisel puolel suomee singlenä,yks pitempi parisuhde joskus ollu eikätuu käymään tiälläpäin edes jouluna...

näinpä tein
Minä petin miestäni vuosia kestäneen fyysisen ja psyykkisen väkivallan jälkeen. Enkä kadu =) Eli olisin tekopyhä jos väittäisin etten hyväksy uskottomuutta missään tilanteessa, olenhan itse tehnyt niin. Sitä ennen pyysin mieheltä avioeroa, mutta olin niin alistettu, etten osannut vain lähteä, kun mies ei suostunut. Vasta pettämisen jälkeen mies tajusi mitä on minulle tehnyt. Tätäkään tilannetta ei ymmärrä sellainen joka sitä ei ole itse kokenut, sitä miten pikkuhiljaa toinen pystyy murentamaan itsetunnon ja -kunnioituksen niin ettei ole enää kuin varjo itsestä.

Minä muuten koen, että petin lapseni siinä kohti kun en lähtenyt väkivaltaisesta avioliitosta, en siinä kohtaa kun harrastin seksiä toisen miehen kanssa.

tjaa
no en periaatteessa. mutta esim. tilanne missä tyydyttävä seksielämä on loppunut toisen osapuolen takia, ja seksittömyyttä jatkuu vuosikausia eikä haluton osapuoli suostu yrittämään korjata asiaa niin..
no mielestäni seksin saaminen muualta on täysin hyväksyttävä vaihtoehto. ei ole oikein että toinen puoliso pakottaa toisenkin selibaattiin.

Ei ole olemassakaan sellaista tilannetta, jossa hyväksyisin minkäänlaisen pettämisen. Pettämiseksi lasken myös flirttailun, koska flirttailemisessa, vaikka kuinka viattomaksi joku sitä väittää tai vaikka ei itse sitä tiedosta, on aina taka-ajatuksena vastakkaisen osapuolisen seksuaalisen kiinnostuksen herättäminen. Minulle uskollisuus on kattava ja ehdoton käsite, ei pelkästään teoriassa vaan myös käytännössä. Lisäksi siinä on se ulottuvuus, että kun olen sanani antanut, sen pidän. Odotan samaa, en vähempää, en enempää, myös vastapuolelta.

Etenkin nykyaikana on niin helppo päästä irti vakisuhteesta. Suhteisiin mennään heppoisin perustein ja tuntuu, että joissakin tapauksissa niistä myös lähdetään heti kun on vähänkin vaikeaa ja arkista elämää edessä. ( En tarkoita tällä väkivaltaa tms, vaan ihan esim. parisuhteen tai lapsiperheen tavallista elämää. ) Kun irroittautuminen ei ole miljoonan lakiteknisen pykälän takana, miksi sitä ei voi tehdä edessä päin ja julkisesti, miksi pitää mennä ja pettää kumppania ja lapsiakin. En voi ymmärtää niitä, jotka asettavat kielletyn jännityksen tarpeensa etusijalle, tärkeämmäksi kuin kumppanille tehty lupaus ja tämän ja mahdollisen muun perheen kunnoittaminen.

Voin hyväksyä sen, että parisuhde ei kestä ikuisesti. En voi hyväksyä sen minkään muotoista pettämistä. Nykyisin parisuhteen voi katkaista siististi, ei ole pakko mennä ja puukottaa selkään puolisoa ja perhettä.

Yhteistyössä