"Hyvää joulua" toivottaa miehen työnantaja

• Viestiketjun aloittaja yt-tulokset tuli
  • Ensimmäinen viesti
yt-tulokset tuli
Vaddu! Rv 20 menossa minulla ja mies sai tänään potkut yt-neuvotteluitten tuloksena. Ostele sitten mitään tulevalle vauvalle, kun mies on työttömänä. Mulla onneksi itsellä "yt-turva" raskauden muodossa, mutta miksei se voi koskea tulevia isiäkin! Menee talous tosi tiukoille ensi keväällä jos ei mies jotain duunia löydä. "Kiva" jäädä sitten äitiyslomalle paaperoisen kanssa.

Yllättäen meidän osaston lisääntymisikäisistä naisista 80% on joko mammalomalla tai raskaana (tai mammalomalla ja raskaana)...

..ap..
[QUOTE="vieras";22683060]Sä meet töihin ja mies jää kotiin. Tai sitten jotain muuta kuin oman alan hommia kehiin kunnes löytää paremman paikan.[/QUOTE]

Tarkoitus olisi täysimettää lapsi vähintään 6kk ikään asti - ei oikein töissäkäynti onnistu tuolloin. Ja ainakin esikoisesta päätellen miestä ei vauvanhoito (tai vähän isommankaan lapsen hoito) kiinnosta tippaakaan, nysvää mielummin omia juttujaan ja jättää lapset hoitamatta.

Aikamoista
Alkuperäinen kirjoittaja ..ap..:
Tarkoitus olisi täysimettää lapsi vähintään 6kk ikään asti - ei oikein töissäkäynti onnistu tuolloin. Ja ainakin esikoisesta päätellen miestä ei vauvanhoito (tai vähän isommankaan lapsen hoito) kiinnosta tippaakaan, nysvää mielummin omia juttujaan ja jättää lapset hoitamatta.
Hankit sitten toisenkin lapsen tämmöisen miehen kanssa, joka ei omia lapsiaan hoida?!?

"Kenguru"
No johan sää sällin kanssa oot lapsia mennyt tekemään....

äänestäkää vaan porvareita
Niin kerta nyt Suomella menee hyvin ja vienti vetää paremmin kuin aikaisemmin, tuotantokin on kasvanut huiman paqljon viimeisen qvartaalin aikana, luulisi töitä löytyvän nyt helposti ihan valinnan varaa luulisi olevan ja työnhakija voi jopa kilpailuttaa työnantajia ja vaatia isompaa palkkaa, näin sanoo rsvojen rosvo katainen ja kivinaama. :D

"Tiina"
Vaddu! Rv 20 menossa minulla ja mies sai tänään potkut yt-neuvotteluitten tuloksena. Ostele sitten mitään tulevalle vauvalle, kun mies on työttömänä. Mulla onneksi itsellä "yt-turva" raskauden muodossa, mutta miksei se voi koskea tulevia isiäkin! Menee talous tosi tiukoille ensi keväällä jos ei mies jotain duunia löydä. "Kiva" jäädä sitten äitiyslomalle paaperoisen kanssa.

Yllättäen meidän osaston lisääntymisikäisistä naisista 80% on joko mammalomalla tai raskaana (tai mammalomalla ja raskaana)...
Saahan miehesi kenties jonkunsortin paketin ja 500 päivää ansiosidonnaista? Ajattele positiivisesti. Mies on kotona perheen kanssa =). Meillä vielä odotellaan tuleeko ne potkut vai ei.

"vieras"
Sinä töihin ja mies kotiin. EIköhän raha ole nyt täysimetystä tärkeämpää, vaikka sitä kuinka olit "ajatellut". Mielummin lapsikin varmasti tuttelia juo isänsä kanssa kotona katto pään päällä kuin rintamaitoa kodittomana kuusen alla???

...ap...
Se esikoinen ei ole mun hommaama, vaan on miehen ja sen exän muksu. Asuu meillä 2 viikonloppua kuussa tuo lapsi, ja minä hoidan hakemiset ja palautukset yms. Mies mielummin lähtee vapaa-ajallaan vaikka autoa rassaamaan ja ei tota miehen tyttöä sellaiset kiinnosta. Miehellä oli kova vauvakuume ja minäkin sen oman biologisen tahdon.

...ap...
[QUOTE="Tiina";22683237]Saahan miehesi kenties jonkunsortin paketin ja 500 päivää ansiosidonnaista? Ajattele positiivisesti. Mies on kotona perheen kanssa =). Meillä vielä odotellaan tuleeko ne potkut vai ei.[/QUOTE]

Ei tarjoa paketteja meille miehen työnantaja, kun on ollut liian vähän aikaa talossa. :-( ansiosidonnaisen taitaa saada, tai tiedä siitäkään.

"Kenguru"
Se esikoinen ei ole mun hommaama, vaan on miehen ja sen exän muksu. Asuu meillä 2 viikonloppua kuussa tuo lapsi, ja minä hoidan hakemiset ja palautukset yms. Mies mielummin lähtee vapaa-ajallaan vaikka autoa rassaamaan ja ei tota miehen tyttöä sellaiset kiinnosta. Miehellä oli kova vauvakuume ja minäkin sen oman biologisen tahdon.
Nyt kuulostaa vielä pahemmalta...

...ap...
En tiedä onko luonteessa vai virkavuosissa selitys... jostain piti karsia ja mieheen osui ruletti. Miehellä on vauvakuume ihan tosiaan, lähinnä poikavauvakuume. Ja kuinka moni mies tosiaan hoitaa jotain 3kk vanhaa päivät ja yöt äidin käydessä töissä?

Mun mies todellakin hoitaa vauvaa yhtäpaljon kun minä. :D Itse olen kotona, koska haluan imettää ja miehellä on hyvä työpaikka. Jos miehellä ei olisi työtä, ilman muuta jäisi kotio syöttämään tuttelia ja minä menisin töihin. Vaikka mä oon pääasiallisesti kotona päivät niin kyllä mies silti heräilee yöllä ja käy silloin tällöin illalla vaunulenkeillä tai kavereillaan vauvan kanssa että saan touhuta omiani. Ja MIKSI teette vauvan jos miehellä on POIKAvauva kuume?? Sitä sukupuolta kun ei voi mitenkään itse valita. Todella todella typerää.

Yhteistyössä