Hyvää ja nopeaa ruokaa 20 minuutissa,ilman eineksiä.

• Viestiketjun aloittaja Rollolainen
  • Ensimmäinen viesti
en kyllä usko että saa tehtyä muusin ja jauhelihapihvit 20 minuuttiin, jos kuorii perunat ja tekee lihapullataikinan, perunat kiehuu melkein sen 20 minuuttia ja sitten pitää vielä soseuttaa...

Rollolainen
Alkuperäinen kirjoittaja eeve:
en kyllä usko että saa tehtyä muusin ja jauhelihapihvit 20 minuuttiin, jos kuorii perunat ja tekee lihapullataikinan, perunat kiehuu melkein sen 20 minuuttia ja sitten pitää vielä soseuttaa...
kyllä ehtii. Ensin vesi kiehumaan, nopeuttaa kumasti pottujen kiehumista kun laitta kihuvaan veteen

Laara
En mä ehdi ainakaan. Monia ruokia pystyn kyllä tekemään nopeasti, esim. broiskukastike ja pasta.

ihan hyvä että tiedottavat ihmisille että itse tekemällä selviää nopeastikkin jos vaan viitsii vähän kaupassa miettiä mitä ostaa. perunta voi kuoria illalla valmiiksi seuraavaa päivää varten ja jauhelihapihvit ei kauaa vie kun taikinan tekee ja laittaa vaikka uuniin paistumaan. mutta jos ruoanlaitto on pakkopullaa niin sitten ei auta vaikka ruoan saisi lautaselle 10 minuutissa.

ja riippuu varmaan joo minkä kokoisen lihapulla taikinankin tekee, meillä tehdään vähintään kilon taikina kerralla. Eikä siinä mitään, mun ei ole pakko tehdä ruokaa 20 minuutissa.

Rollolainen
tää on hyvä keino opetella tekemään kotiruokaa nopsaan, eikä nää raaka-aineetkaan kovin kalliksi tule. Käsitääkseni ohjeet on 3-4 syöjälle

Mulla saattaisi jäädä joidenkin ruokien kohdalla aikaakin reilusti jolloin voi tehdä vaika sen salaatin tai jälkkärin.

Ja jos halua ehtiä 20 minutissa on hyvä muistaa missä säilyttää tavaroitaan ja ruoka-aineitaan. Myös työn organiointi on tärkeää,ku esim potut kiehuvat,sen aikana voi tehdä jotkain muuta. Nopeampaa tulee jos ottaa kaverin mukaan esim. puolison tai vaikka vanhimman lapsen.

Ei ole mun elämä noin pienestä kiinni. Voin hyvinkin käyttää ruoanvalmistukseen reippaasti enemmän kuin tuo 20 minuuttia.

Mä muuten pidän pihvejä uunissa vähintään 15 minuuttia. Taikinan valmistukseen menee oma aikansa jo ihan korppujauhojen turpoamisen vuoksi.

Kolmen pojan äiti
ja riippuu varmaan joo minkä kokoisen lihapulla taikinankin tekee, meillä tehdään vähintään kilon taikina kerralla. Eikä siinä mitään, mun ei ole pakko tehdä ruokaa 20 minuutissa.
Samma här. Kilo jauhelihaa, muusiin pari kiloa pottuja. Ja poitsut vetää sen yhdellä aterialla loppuun. Eikä unohdeta salaattipuolta, pilkkominen ja pesu ottaa aikansa. Vaikka kaikki tekee niin kiirettä saa tossa ajassa pitää.

Niin varmaan tuo riippuu perheen koosta... mie kuorin perunoita keittoa ja muusia varten ainakin tuon 20min... vaikka mulla ois yksi käsiparikin apuna.

Mutta juu, toki silläaikaa kun perunat kiehuu, niin voi tehdä muuta ruuan eteen.

Yhteistyössä