Hyvä sisustussuunnittelija pk-seudulla?

Moikka,

Me käytettiin/käytetään La Cabane;n Tarja Antell - aivan tosi hyvä! Hintakin on oikein sopiva (sisutussuunnittelu n 200 m2 taloon - kaikki pinnat ja valaistus, 700 e). Mutta hän siis sijaitsee Porvoossa, jos se ei ole lian kaukana?
 
Hän ehdotti kaikki lattiapinnat, maalisävyt, tapettivaihtoehdot, kaakelit seiniin (wc ja 2xkylppäri, khh) ja suunnitteli myös keittiön ja khh jonne hankki myös samasta rakennuksesta toimivasta AO-keittiön tarjoukset (oli halvin ja paras järjestys). Lisäksi hän suunnittelee vielä verhot (malli ja kangas) ja valaistuksia.

Eli aloitettiin niin että lähetin kuvat kaikista meidän huonekaluista ja matoista - sen mukaan suunnitteli sävyt ottaen huomioon omat toiveet. Ollaan oltu tosi tyytyväisiä suunnitelmaan ja materiaalivalintoihin.

Kilpailutin 3 eri suunnittelija ja hänet valittiin hinnan perusteella ja myös referenssien (pitkä kokemus ja tuntee myös talomallin hyvin). Kallein oli tuplasti enemmän...

Kysykää vaan enempi jos tulee jotain mieleen!



 
Oi oi. Siis kaikki tuo 700?? hei pitäiskös minunkin. Mutta siis meillä on vasta hakusessa keittiö ja talopaketti tulee maaliskuussa. Otanko siihen jo nyt yhteyttä? keittiö liikkeistä olen pyytänyt suunnitelmia keittiön sijoitteluun ja väri maailman tiedän mitä kaappeihin haluan. Mutat muut huoneet ja vessan ja kylppärit ihan hakusessa....en tiedä mitä laattaa laitan ja minkä väristä parkettia.

Milloin se sitten suunnittelee kalusteille paikat? sitten lopuksiko? siis huonekaluista
 
Olin itsekin positiivisesti yllättänyt että noin hyvän suunnitelman saa tuohon hintaan. Melkein uskaltaisin väittää että sen hinnan säästää etenkin ajankulussa ja virheostoina... Etenkin meillä kun on kaksi pientä, niin ei oikein ole aikaa haahuilla kaakeleiden ja maalipurkkien seassa. Lisäksi valikoima on niin runsas nykyään, että olisi vaikeata valita ;) Mutta nyt menen vain listan kanssa kauppaan ja pyydän niistä suoraan tarjouksen - tosi vaivatonta. Eikä tarvitse miestäkään piinata kysymyksillä "no oisko tää hyvä vai tää, hei vai mites toi ton kanssa jne"

Mä otin siihen yhteyttä joskus syys-lokakuussa ja talopaketti tuli vasta tammikuussa - eli sen nähden olet hyvissä ajoin. Voi nimittäin vielä vaikuttaa asioihin jos on tarvis. Mielestäni oli hyvä että hän oli jo aikaisessa vaiheessa mukana, vaikka nuo pinnathan tehdään vasta ihan tosi lopussa. Mutta siinä kun taloa rakennetaan niin teillä on varmaan aika kiirettä :)

Eli homma etenee pääpiirteittäin niin että katsotte läpi mitä huonekaluja teillä on, omia toiveita väreihin yms jutut ja toki voi kertoa paljon on suunnitellut maksavan matskuista noin suurpiirtein. Sitten hän ehdottelee erilaisia värejä, tapetteja, muita materiaaleja... Sitten hän alkaa kokoamaan sinulle kansiota kuvilla ja materiaalien mallikappaleilla. Sinne hän myös lisää pohjapiirrustuksen jonne on huonekalut sijoitettu. Kun talo on "valmis" hän tulee vielä katsomaan verhot ja muut loppusilaukset.

On varmaan hyvä pyytää keittiöliikkeistäkin suunnitelmia. Niin mekin teimme, eli pyysin sisustussuunnittelijalta omia ajatuksia ja sitten 3 eri keittiöfirmaa antoi omansa. Me menemme hyvin pitkälti sisustussuunnittelijan suunnitelman mukaan.

Se mikä on tosi kiva on että materiaalit ovat laadukkaita, mutta ihan järkevän hintaisia ja hän osaa neuvoa mihin kannattaa panostaa. Meille tulee jotain kalliimpaakin kaakelia ja tapettia, mutta sitä on vain tehosteena eli pieniä määriä, joten keskimääräisesti budjetti pysyy hyvin kasassa.

Eli kuten voit varmaan tulkita, niin itse olen ainakin hyvin tyytyväinen valintaan ja etenkin siihen että otettiin sisustussuunnittelija! Talonrakentaminen on niin iso urakka ja tässä menee ihan tarpeeksi aikaa vain tarjouspyyntöjen kilpailuttamisessa ja muissa taustahommissa etc...
 
Neonnee
Mahdatkohan JonnP olla vielä linjoilla... Minäkin kiinnostuin tuosta teidän suunnittelijasta. Millainen se ensimmäinen käynti on? Kyseleekö suunnittelija paljon teidän makuasioista ja miten tarkkaan käy asunnon läpi? Mietitäänkö ensimmäisellä kerralla jo materiaaleja vai miten? :)

 
Heippa,

Linjoilla ollaan, hiukan epäsäännöllisesti tosin :)

Ensimmäisellä kerralla kävimme hänen luonaan ja kerroimme ihan perus-spexit, minkälainen talo tulossa etc. Sitten koska olimme silloin ulkomaankomennuksella lähetin hänelle kuvia kalusteistamme, koska halusimme ottaa kaikki kalusteet uuteen kotiin. Sen jälkeen häneltä tuli ensimmäinen visuaalinen ideointiehdotus, eli haki hieman sitä tyylisuuntaa mistä tykkäämme. Hän myös selaili hieman näytekirjoja ja näytti kuvia lehdistä - eli tunnusteli mikä on meitä miellyttävää tyyliä. Ja mekin toki kerroimme mistä pidämme ja mistä emme ja mitä ehkä voisimme sinne toivoa (esim valko-musta shakkiruudullinen kaakelilaattia keittiöön, ei pastellisävynen vauvamainen lastenhuone vaan iloisia ja energisiä värejä jne jne).

En nyt ehkä ihan tarkkaan muista missä marssijärjestyksessä kaikki meni, mutta hän myös kertoi ekalla kerralla miten suunnitelma edistyy hänen osaltaan. Jos kiinnostuit niin kanttaa varmaan vaan rohkeasti pirauttaa hänelle ja kysellä lisää.

Hänestä on kyllä ollut ihan suunnaton apu! Nimittäin tässä juuri ennen kun lattiat pistettiin umpeen tajusimme että kylppäri piti suunnitella uusiksi. Itse pähkäilimme päämme puhki, mutta arvaten hän ratkoi meille ongelman (lisäsimme suihkun ja kalusteiden sijainnit uuteen uskoon) jotta kylppäristä tuli toimiva. Se oli kyllä haastava koska kokonaisia seinäpintoja ei ollut montaa ja vesipisteet oli jo vedetty paikoilleen...

Hänellä on oma liike Porvoossa Loviisantiellä, Hovirakenne -nimisessä liiketilassa. Siellä on paljon näytekappaleita ja hän on myös sisustanut sinne pieniä ryhmiä makkaria, ruokailutilaa yms. Siitä jo hieman näkee hänen tyylisuuntansa joka minua miellyttää mutta kuitenkin hänen lähtökohta on ihan asiakkaan mukaisesti.
 
Heippa,

Sorry etten ole vastannut aikaisemmin. Päästiin muuttamaan tuossa 31.5 ja se jälkeen on ollut "pikkasen" toihinaa ;) Lisäksi laajakaistaa sai odottaa jälleen kerran 5 vkoa!! Ihan uskomatonta...en vain käsitä että sen kytkeminen (itse operaatio kestää ehkä 2 min) on niin järkyttävän pitkäkestoista?? Eikä Eliisalta osata edes antaa kunnon vastausta?

Anyways, asiaan! Ei ollut mielestäni hidasta. Suunnittelu eteni siinä projektin mukana, tosin olin varmaan todella hyvään aikaan jo liikkellä. Otin ensimmäisen kerran yhteyttä siinä elokuussa, kun talopaketti siis saapui tammikuussa ja muutettiin sisään n kuukausi sitten. Aikataulu piti todellakin siis ja myös tapaamiset :) Ja voin vain ja ainoastaan hehkuttaa lopputulosta! Tuntuu NIIN omalta kodilta mutta NIIN hienolta! Siis niin mielettömän hyvät valinnat. Ja vihdoin kaikki kalusteet ovat löytäneet omat paikkansa... Sitten enää verhoja laittamaan.


 

Yhteistyössä