Hyvä rintareppu, mikä?

Otsikossa kysymys jo kuuluukin eli kertokaahan kokemuksianne rintarepuista, mikä merkki on hyvä ja mitä ette missään nimessä suosittele?

Ja onko noi reput käteviä ihan pienillä? Lapseni on nyt 2 kuukautta.
 
minä liputan manducan nimeen! todella kätevä oli jo ihan pienellä ja nyt jo isommalla vuoden ikäisellä taaperolla :) On hintansa väärti ollut meillä ainakin kun tykkäämme paljon kulkea luonnossa jossa ei rattailla pääse :)
 
Olin todella tyytyväinen BabyBjörn Active rintareppuun, on hintansa väärtti! Kokeilin ekan vauvani kanssa normaalia BabyBjörniä, mutta se ei tukenut selkää läheskään niin hyvin kuin tuo Active rintareppu. Eli suosittelen tuota Active versiota vaikka se onkin kalliimpi kuin BabyBjörnin normaali rintareppu.
 
Ehdottomasti Manduca kantoreppu on parhain! Siinä on vauvalle ergonominen asento, kun taas BB rintarepussa vauvan jalat ja selkä jää suoraksi ja siten on huonoksi vauvan selälle. Tuo vauvan turvallinen ja terveellinen asento on minulle se tärkein kriteeri, mutta Manduca on ollut hyvä myös kaikinpuolin muutoinkin. Manducalla myös jaksaa kantaa pitkään eikä selkä rasitu ja se sopii vastasyntyneestä alkaen. Meillä on Manduca nyt 5kk ikäisellä pojalla ja 8kg painoista pikkuheppua jaksaa kantaa useita tunteja kevyesti. Aiemmin ollut Ergoreppu ja kantoliinoja. Manducasta tykkään kuitenkin eniten, koska se tosiaan sopii jo pienemmällekin vauvalle, kun taas Ergossa oli joku ikäraja.. Ja kantoliinaan verrattuna on niin helppoa kun repun saa paikoilleen parilla klipsillä eikä tarvitse alkaa kietomaan kuumaa liinaa itsensä ympärille :)
Ja Manducalla on myös pitempi käyttöikä kuin BB rintarepulla. Manducassa menee vielä taaperokin, joten on näppärä kantoväline myös silloin jos ei halua ottaa rattaita mukaan.
 
Ergo, Manduca tai Beco ovat mielestäni parhaat. Beco ja Manduca kivoimman näköiset! :)

Repun täytyy olla ergonominen sekä lapselle että kantajalle. Eli tarpeeksi leveä, jotta lapsi istuu siinä mukavasti sammakkoasennossa haarat levällään (Baby Björnissä ei ole näin!). Ei ole kiva killua haarusten varassa... :p . Kunnon leveä lantiovyö ja pehmustetut olkaimet niin vanhempikaan ei väsy kantamiseen ihan heti. :)

Becossa on se hyvä puoli, että siihen saa vauvan kiinni ensin ja sitten vasta reppu päälle. Eli on todella helppo sitten isompana kun haluat ehkä kantaa jo selkäpuolella.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Puukenkä:
Ergo, Manduca tai Beco ovat mielestäni parhaat. Beco ja Manduca kivoimman näköiset! :)

Repun täytyy olla ergonominen sekä lapselle että kantajalle. Eli tarpeeksi leveä, jotta lapsi istuu siinä mukavasti sammakkoasennossa haarat levällään (Baby Björnissä ei ole näin!). Ei ole kiva killua haarusten varassa... :p . Kunnon leveä lantiovyö ja pehmustetut olkaimet niin vanhempikaan ei väsy kantamiseen ihan heti. :)

Becossa on se hyvä puoli, että siihen saa vauvan kiinni ensin ja sitten vasta reppu päälle. Eli on todella helppo sitten isompana kun haluat ehkä kantaa jo selkäpuolella.
Onko antaa linkkiä tuohon Becoon?
 
Nallipeen halfbuckle on meillä, enkä sitä vaihtaisi mihinkään! On suomalaista käsityötä, eli takuulla laadukas, ja valmistetaan toiveesta mittojen mukaan. Saa sellaisella kuosilla kuin itse haluaa jne. Samalta valmistajalta saa myös kantoreppuja, jos kokee hb:n hankalaksi. Itse tykkään kun sekä minä että mies voi kantaa lasta, eikä tarvitse mahdottomasti säätää siinä välissä, vaikk ameillä on tyystin erilainen ruumiinrakenne! Olen kantanut samalla repulla sekä meidän vastasyntynyttä edessä että kolmevuotiasta selässä, sli käyttöikää piisaa! On siis samantyyppinen ergonominen kantoreppu kuin manduca.
 
Vihreässä Sammakossa on nyt Becosta uusi malli, Beco Gemini. Sillä voi kantaa edessä, takana ja lonkalla. Lonkalla kantaminen on kätevää siinä vaiheessa kun lapsi haluaa kurkkia eteenpäin ja nähdä mitä tapahtuu. :)
 
Nallipeen halfbuckle on meillä, enkä sitä vaihtaisi mihinkään! On suomalaista käsityötä, eli takuulla laadukas, ja valmistetaan toiveesta mittojen mukaan. Saa sellaisella kuosilla kuin itse haluaa jne. Samalta valmistajalta saa myös kantoreppuja, jos kokee hb:n hankalaksi. Itse tykkään kun sekä minä että mies voi kantaa lasta, eikä tarvitse mahdottomasti säätää siinä välissä, vaikk ameillä on tyystin erilainen ruumiinrakenne! Olen kantanut samalla repulla sekä meidän vastasyntynyttä edessä että kolmevuotiasta selässä, sli käyttöikää piisaa! On siis samantyyppinen ergonominen kantoreppu kuin manduca.
Arvelluttaa aina, kun joku mainitsee, että on kotimainen ja laadukas. Tulee mieleen, että oman tietoni mukaan näitä kantoreppuja koskee tiukka kuluttajaviranomaisstrandardi kuten nykyään lähes kaikkia lastentarvikkeita. Mahtaako mainostettu kotimainen laatutuote olla käyttöön hyväksytty ja onko kotinurkassa ommeltu käsityönä ilman tarkastuksia, että se täyttää nämä lain vaatimat kestävyys ja turvallisuusstandardit. Pelkkä "kotimaisuus" ja "käsityö" tarkoittavat usein leluissa ja vaatteissakin sitä, että kukaan ei ole niitä tutkinut ja tarkastanut ja ne ovat usein lain ja määräysten vastaisia.

Tiedä sitten tästä tuotteesta.
 

Yhteistyössä