Hyvä Joulumieli Lahjakortti

  • Viestiketjun aloittaja "Leeni"
  • Ensimmäinen viesti
"Leeni"
Tästä on varmaan täällä jo puhuttu.. Mutta siis, saimme tänään tuon mll:n ja spr:n Hyvä Joulumieli -keräyksen 70 euron lahjakortin k-ryhmän kauppoihin. Tietääkö joku jotakin linkkiä mistä löytyy suora vastaus kysymykseen voiko tällä lahjakortilla ostaa vaippoja? Juu, en näemmä osaa googlettaa kun löysin vain edellisvuoden viestiketjuja, joiden mukaan sallitut ostokset riippuu ihan myyjästä, mutta eihän se niin voi olla!! Lahjokortissa lukee, että se on tarkoitettu ruokaostoksiin ja että sillä ei voi ostaa tupakka ja alkoholituotteita. Mutta siis, voiko sillä ostaa vaippoja tai esim vessapaperia?
 
"vieras"
Saitko siis molemmat, siis kaksi 70 euron lahjakorttia?
Perusteluista, kuulemma lahjakortteja saavat aika randomisti melkein ketkä vaan. Ihan miten on tuttuja noissa, jotka ovat jakamassa. Ilmeisesti kuitenkin ovat tarkoitettu vähävaraisille perheille.
 
"Leeni"
Ok, pitänee siis kysyä infosta ennen kun lampsii kärryineen cittariin.. jansky: mulle soitettiin kaupungilta viime viikolla että kelpaako meille 70 lahjakortti ruokakauppaan? ja tottakai kelpasi :) Meillä ainakin siis sossu jakaa ne ja ne on tarkoitettu toimeentuloatukea saaville / vähävaraisille / kriisiä kohdanneille / tms lapsiperheille. Itse en ole korttia mitenkään hakenut. Aiomme viettää joulun isovanhemmilla ja siksi halusinkin tietää voiko jouluruoat korvata vaipoilla. Emme myöskään kuulu toimeentulotuen piiriin, sillä käyn töissä, olen kahden pienen lapsen yh, joiden isä ei edes tapaa lapsia omien päihdeongelmien vuoksi..
 
Rollolainen
Yleensä ne jaetaan toimeentulotuki asikkaille. En sit tiiä jaetaanko niitä muille. Mutta meille kunnalta soitettiin ja tarjottiin tätä lahjakorttia.
ei tarvitse olla toimeentulotuen asiakas,. myös diakoniatoimistosta on voitu ottaa yhteyttä spr:ään , neuvolastakin ehkä.
Se on tarkoitettu KAIKIILE VAIKEASSA elämäntilanteess aoleville, joka voi tarkoitta amyös sairastelua, avioeroa, suurperhettä ym ym.
 
Rollolainen
[QUOTE="Leeni";25260734]Ok, pitänee siis kysyä infosta ennen kun lampsii kärryineen cittariin.. jansky: mulle soitettiin kaupungilta viime viikolla että kelpaako meille 70 lahjakortti ruokakauppaan? ja tottakai kelpasi :) Meillä ainakin siis sossu jakaa ne ja ne on tarkoitettu toimeentuloatukea saaville / vähävaraisille / kriisiä kohdanneille / tms lapsiperheille. Itse en ole korttia mitenkään hakenut. Aiomme viettää joulun isovanhemmilla ja siksi halusinkin tietää voiko jouluruoat korvata vaipoilla. Emme myöskään kuulu toimeentulotuen piiriin, sillä käyn töissä, olen kahden pienen lapsen yh, joiden isä ei edes tapaa lapsia omien päihdeongelmien vuoksi..[/QUOTE]
eihän silä JOULURUOKAA tarvii ostaa, saahan sillä ostaa vaikka säilykkeitä ja kuivatarvikkeita kaappiin odottelemaan.
 
"Leeni"
juu, ne säilykkeet, makaronit ja jauhot tulikin mieleen, mutta vaipat vaan on arvokkaampia aina kerralla ostaa joten siksi meinasin että ois helppo vaihtoehto ja helpompi laskea sitten kun se on tosiaan kerralla käyettävä niin jos ois vaikka saanut pari pakettia vaippoja ujutettua tuohon niin ei tarttis tässä kiireessä lähteä laskemaan ja kantamaan säilyketölkkejä ja makaronipusseja..
 

Yhteistyössä