Hyvää joulumieltä sinulle

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Koivunkäpy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Koivunkäpy

Aktiivinen jäsen
05.10.2005
14 246
1
36
Jonka mies kävi ihan kaksin kappalein meidän mettästä kuusia.
Toivottavasti otti edes sieltä mistä ei ollut vielä harvennettu.
Toivon mukaan tämä nyt nosti teidän joulumielen huippuunsa.
Ensivuonna jos sitten tulette rohkeasti ovelta kysymään luvan, saisitteko kuusen, tai vaikka ne molemmat jos kerran kaksi tarvitsette.

[QUOTE="vieras";25257079]aivan sama vaikka joku hakeekin meidän metsästä, kyllä meillä puita riittä ei kaaduta yhteen tai kymmenenkään hakuun.[/QUOTE]

No sit sua ei varmaan haittaa että naapurin lapset tulee huomenna lainaamaan teidän pulkkaa pihalta mäenlaskuun kun eihän se teidän pulkka siitä kulu että sillä muutkin laskee. :)

Voin keksiä muitakin esimerkkejä jos tämä ei uponnut, mutta varmasti ymmärsit periaatteen. Toisen omaa ei oteta ilman lupaa, oli niitä sitten yksi tai viisituhatta!

No sit sua ei varmaan haittaa että naapurin lapset tulee huomenna lainaamaan teidän pulkkaa pihalta mäenlaskuun kun eihän se teidän pulkka siitä kulu että sillä muutkin laskee. :)

Voin keksiä muitakin esimerkkejä jos tämä ei uponnut, mutta varmasti ymmärsit periaatteen. Toisen omaa ei oteta ilman lupaa, oli niitä sitten yksi tai viisituhatta!

meidän naapurin lapset itseasiassa käyttävät meidän lasten ulkoleluja ihan vapaasti, ei se mua haittaa. ainut mihin olen puuttunut on se että tavarat pitää palauttaa takaisin eikä jättää minnekään.

[QUOTE="vieras";25257106]meidän naapurin lapset itseasiassa käyttävät meidän lasten ulkoleluja ihan vapaasti, ei se mua haittaa. ainut mihin olen puuttunut on se että tavarat pitää palauttaa takaisin eikä jättää minnekään.[/QUOTE]

ja ompa joskus ollut aamulla autokin pois pihasta kun naapuri on hakenut sen kun oma ei ole lähtenyt käytiin töihin lähtiessä. tietää että meillä ei ole ovi ikinä lukossa ja avaimet oven pielessä niin oli hakenut hiljaa avaimet ja lähtenyt töihin=)

Lähinnä vituttaa jos sieltä on hävinny se kuusi minkä olin meille liputtanu jo.
en vaan illalla pimeässä viitsinyt lähteä tarpomaan koko jälkivanaa minkä tyyppi oli jättänyt.
kuitenkin se kuusen etsiminen on aina oma savotansa, sitä viittis monesti vuodessa harrastaa. ja toki jos vaikka tulisi ihan reilusti kysymään saako kuusen niin saisi.
varastaminen on aina varastamista ja jos kuusi kourassa jääpi kiinni niin kallis kuusi tuloo.

[QUOTE="vieras";25257106]meidän naapurin lapset itseasiassa käyttävät meidän lasten ulkoleluja ihan vapaasti, ei se mua haittaa. ainut mihin olen puuttunut on se että tavarat pitää palauttaa takaisin eikä jättää minnekään.[/QUOTE]

Mutta ovat kuitenkin kysyneet luvan??? Veikkaisin että tilanne olisi eri jos eivät olisi lupaa kysyneet...

[QUOTE="vieras";25257110]ja ompa joskus ollut aamulla autokin pois pihasta kun naapuri on hakenut sen kun oma ei ole lähtenyt käytiin töihin lähtiessä. tietää että meillä ei ole ovi ikinä lukossa ja avaimet oven pielessä niin oli hakenut hiljaa avaimet ja lähtenyt töihin=)[/QUOTE]

Saanko minäkin tulla lainaamaan teidän autoa. Ihan noin vain kysymättä, kun kerran sitä nyt täällä mainostit? Tai saako se teidän kaupungin alkkis sitä lainata, ilman lupaa tietty?

Naapuriapu meilläkin toimii, puolin ja toisin. Kyseessä ei kuitenkään ollut nyt Koivunkävyn naapuri joka luvan kysyen ottaa kuusen vaan ihan ventovieras.

Nyt on rautalangasta vännetty. Menikö nyt perille?

Mites ton kuusen kanssa, pitäiskö se sit käytön jälkeen palauttaa metsään?

Saanko minäkin tulla lainaamaan teidän autoa. Ihan noin vain kysymättä, kun kerran sitä nyt täällä mainostit? Tai saako se teidän kaupungin alkkis sitä lainata, ilman lupaa tietty?

Naapuriapu meilläkin toimii, puolin ja toisin. Kyseessä ei kuitenkään ollut nyt Koivunkävyn naapuri joka luvan kysyen ottaa kuusen vaan ihan ventovieras.

Nyt on rautalangasta vännetty. Menikö nyt perille?

mun puolesta sen auton saa lainata jokainen joka tarvii, kunhan vain palauttaa. ei sillä ole eroa onko naapuri vai ei. ja en ole jaksanu valittää täällä vaikka monta kuusta on muutkin vieny kuin naapuri meidän metsästä

[QUOTE="vieras";25257185]eivät ole. alkoivat vain käyttämään, sanoin palautus jutusta sitten kun alkoi ärsyttämään kun lelut oli missä sattui kun omien kanssa mentiin ulos.[/QUOTE]

Olethan sinä kuitenkin puuttunut heidän tekemisiinsä. Antanut ohjeita kuinka teillä toimitaan jos niillä leikkivät.

Koivunkävyn ohjeet ovat ne että heidän omaansa ei kosketa ilman lupaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Koivunkäpy;25257187:
perkele jos ne vielä taksin ne tuovat O.o pitäkööt perkeleet raatonsa -.-

ai, mä aattelin et tää varkaus olis sulle ihan ok tän ketjun perusteella, jos vaan palautettaisiin kuusi sit käytön jälkeen :saint: Ehkä se ei sit olekaan noin kuin täällä joku kirjoittaa...erikoista :D

[QUOTE="vieras";25257191]mun puolesta sen auton saa lainata jokainen joka tarvii, kunhan vain palauttaa. ei sillä ole eroa onko naapuri vai ei. ja en ole jaksanu valittää täällä vaikka monta kuusta on muutkin vieny kuin naapuri meidän metsästä[/QUOTE]

Näinhän sä nyt tässä ketjussa sanot.... Tiedän kuitenkin että tämä ei ole tilanne silloin jos aamulla auto ei olekaan pihassa kun heräät ja kukaan ei ole ilmoittanut lainauksesta. Mutta anna toki täällä ymmärtää että olet muka Suomen suvaitsevaisin ihminen. :D

mää jo ehtisin ukolle melekei parkua illalla että ne on kumminki vieny sen hienon kuusen minkä mää tuolta löysin ja sitten me joudutaan tyytyy johonki susirumaan kuuseen joka on ihan toispuoleinen ja harva ja neulaset tippuu sikäli kun sisään kannetaan ja sit joudutaan hakemaan anoppilan vanha muovikuusi ja rätkii siihen kuusenhajua :xmas:

pahoittelen että aiheutin mielipahaa tuolle Suomen suvaitsevimmalle tyypille, mutta mua ihan oikeesti riepoo että joku käy viemässä kuusen ennen ku meidän oma kuusi on sisällä asti.

Yhteistyössä