hyvä ystävä kutsui synttäreille mutta en halua mennä...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "viiwi"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"viiwi"

Vieras
ystävän synttärit kyseessä. täyttää 32v ja en halua mennä, koska en halua ostaa lahjaa. eikö synttäreitä voisi jättää juhlimatta, ei noin vanhat enää juhli. minulla ei ole varaa ostella kalliita lahjoja joka vuosi.
miten selitän tämän ystävälleni ilman ettei hän suutu. muuten olemme hyviä ystäviä.

mikä on kallis lahja? osta jotain mihin on varaa. itse vein kaverin 30-v synttäreille jotain ruoanlaittoon liittyvää, tais olla oliiviöljyä kauniissa pullossa.
yleensäkin annan jotain mistä ajattelen olevan jotain hyötyä ja mikä ei jää nurkkiin roikkumaan. esim. saippuaa, kynttilöitä tms.

Älä mene.

Ei kai hänen pidä jättää juhlimatta siksi, että sinä et halua mennä juhliin...jos sinne kuitenkin on muita halukkaita menossa, ja hän haluaa juhlat järjestää?

[QUOTE="vieras";24996597]Haluaako hän aina lahjan, onko se ihan ehdoton vaatimus? Entä jos viet kukkakimpun ja kortin?[/QUOTE]

haluaa lahjan. :( en halua antaa yhtään mitään. korkeintaan itsetehdyn kortin.

ei tuon ikäinen mitään lahjaa halua. Vie itsetehty kortti ja kukkakimppu. itse olen 31-vuotias ja mitään lahjoja halunnut enää vuosiin, en jouluna enkä synttäreillä. Ihanaa on se kun hyvät ystävät ja lähimmäiset tulevat juhlimaan :)

No enpä usko, että kukaan tuossa iässä järjestää syntsäjuhlia lahjan takia! Uskon (ja todellakin näin toivon), että( kun ei ole edes pyöreät kyseessä)tärkeintä päivänsankarille on saada ystävät yhteen! Yleensähän tossa iässä eletään juurikin niitä ns."ruuhkavuosia" ja kaiken ajan vie lapset, työ, perhe yms.ja ystäviä ehtii tapaamaan liian harvoin! Anna ystävälle lahjaksi seuraasi, kirjoita vaikka kiva runo/tarina ystävyydestänne, tai teetä joku valokuva menneiltä vuosilta ja laita korttiin onnentoivotusten kera, tai lupaa olla lenkki/sauna/leipomisseurana kun aika sovitaan, tai jotain ihan konkreettista apua tarpeen vaatiessa!Tai vie vaikka oma leipomus mennessäsi.. Kaiken ei tarvitse maksaa paljoa, mutta muistaminen sillä, että kutsuttuna menet juhliin, on ihan ok! Jos kyseessä on Hyvä Ystävä, niin arvostaa läsnäoloasi j, jos taas hyvän päivän tuttu/naapuri, niin silloin voi jättää menemättäkin vedoten mihin tahansa..(Kunhan kuitenkin vaivautuu edes vastaamaan kutsuun..)

No kyllähän kukkakimppukin käy lahjaks, ja niitä nyt saa parilla eurolla ruokakaupoistakin...
Tai sit kirjotat sille itse lahjakortin, jossa tarjoudut vaikka lastenvahdiks/antamaan hieronnan/kaveriksi kevätsiivoukseen/mitä ikinä keksit.

[QUOTE="Hmm";24996686]No kyllähän kukkakimppukin käy lahjaks, ja niitä nyt saa parilla eurolla ruokakaupoistakin...
Tai sit kirjotat sille itse lahjakortin, jossa tarjoudut vaikka lastenvahdiks/antamaan hieronnan/kaveriksi kevätsiivoukseen/mitä ikinä keksit.[/QUOTE]

tää on hyvä!!!!!

Yhteistyössä