hyvä ruoka

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Miten määrittelet hyvän ruoan? Maun ja terveellisyyden perusteella.
Jos vastauksesi on kotiruoka,niin kerrotko mikä on mielestäsi kotiruoka.
Suositko "kevyttä",jos niin miksi? Suositko ravinteikasta ruokaa?

Itse sanoisin että hyvää ruokaa voi olla niin monenlaista ettei voi mitenkään määritellä niitä.
Hyvää ruokaa esim ääripäistä, (yksistä ääripäistä) ranskalaiset klassikot runsaan voin ja kerman kanssa ja toisaalta kevyet kasvisruoat. Ehkä kuitenkin maku on se tärkein, en sanoisi hyväksi ruoaksi sellaista mikä ei maistu hyvältä.

Toisaalta maku ei määrittele onko ruoka terveellistä ja kevyttä vai ei.

Itse suosin niin kotiruokaa kuin kaikkia muitakin. Joo, eli en suosi siis pelkästään kotiruokaa ;)
Syön ja teen kaikkea.

Kotiruoasta niin mikä on parempaa kuin karjalanpaisti makaroonilaatikon (lihaton) kanssa ;) Tai alusta asti itse tehty hernekeitto.
Jostain muista niin yksi ehdoton suosikkini on kukkoa viinissä, itse teen sen aina punaviiniin. Täysin punaviiniin, ei vettä sekaan. + sen viinin pitää olla hyvää. "Jos se ei kelpaa juotavaksi, se ei kelpaa ruokaan"

Sushista pidän kovasti ja teenkin sitä. Kiinalaisia, thaimaalaisia sapuskoita myös. Kuten myös algerialaista, jenkki safkoista pulled pork ehdoton lemppari, kunnon itsetehtyä hampurilaista ei voita mikään, stroganoff kun sen tekee kunnolla niin voi että - ei ole parempaa safkaa, itse kylmäsavustettu lohi - kaupan versiot on todella huonoja sen jälkeen, intialaiset leivät erityisesti mieleeni + muutkin intialaiset safkat tietty. Ynnä muut.

Yksi todella hyvä ruoka unohtui, oikein tehty poronkäristys.

Yhteistyössä