hyvä rintapumppu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "plop"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Avent isis käsikäyttönen on loistava. :) Mutta niitä on tarjouksessa ollu 49 euroakin, selaa nettikauppoja. Ja katso vielä muistakin lastentarvikeliikkeistä, itse ostin sen 49 eurolla Muksutallista.

Sähköisenäkin mulla tuo oli, mutta en tykännyt.

Ainun en suosittele. Ei tosin omaa kokemusta, mutta huonoja kokemuksia lähipiiristä monella. Nytkin yhdellä on mun Lansinohin pumppu lainassa, koska tosta ainusta ei oo mihkään...

Rintapumpputieoto on aika heppoisissa käsissä, kun pumpun hyvyyttä arvostellaan sanomalla, mulla on xx ja se on paras :D
Oikeasti, me ollaan aikuisia eikä me uskota sillä, että joku hehkutaa yhtä ja sanoo ettei ole muista kokemuksia. Mistä tiedät, että joku on paras tai edes toiseksi huonoin, jos ei ole kokemusta?

Onneksi rintapumppuja voi ja pitää verrata.
- imurytmin säätö on tärkeä, sitä pitää voida säätää itsenäisesti riittävän laajalla alueella. Vauva imee n48 imua/min mutta aloittaa nopeammalla rytmillä ennen kuin maitoa alkaa tulla.
- maitoa ei tule kuin hanasta siksi imurytmiä pitää pystyä nopeuttamaan välillä ilman, että imun määrä pienenee
- imua pitää pystyä säätämään. se säädetän sellaiseksi, mikä tuntuu hyvältä. Päivät ovat erilaisia ja yleensä imetyksen edetessä imua säädetän voimakkaammaksi.
- imu ei saa ylittää 260 mmHg koska se on vaarallinen kudoksille
- kahden rinnan pumppaaminen samaan aikaan säästää aikaa ja lisää maidon määrää. Vain yhdessä sairaalapumpussa pullojen määrä ei vaikuta suurimpaan imuun, kaikissa muissa vaikuttaa. Siksi on hyvä, että imutehoa riittää kahdella pullolla, muttei se nouse liian suureksi yhdellä. Täytyy kylä sanoa, että yleensä imua ei säädetä lähelle maksimia koska se tuntuu monilla epämiellyttävältä.
- pumpun äänellä on merkitystä. Ei ole kiva, jos vauva tai muut herää siihen. Muistakaa, että yöllä pienikin ääni kuuluu paremmin kuin päivällä.
- laatu on yleensä kalliimpaa, jos tarvitset pumoppua vähän, ei ehkä kannata ostaa kallista. Jos taas tarvitset enemmän tai hankit ehkä lisää lapsia, säästät ostamalla kerralla hyvän vasrinkin, jos siihen saa varaosia ja pullosarjoja erikseen JA JÄRKEVÄÄN HINTAAN.
- jos tarvitset sairaalatasoista pumppua, jolla maidon määrää voi kasvattaa, vuokraa sellainen. Silloin voit olla varma, että laite on hyvä ja sitä pidetään kunnossa. Kuluttajalaitteita ei kannata vuokrata koska ne voi olla elämänsä loppumetreillä. Loppuun kulumista ei välttämättä näe tai kuule ulsopäin ja harvalla on mittari, jolla sitä voi tarkistaa.