Hyvä pillerimerkki finneistä kärsivälle!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nyyttiliini
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

nyyttiliini

Uusi jäsen
24.07.2007
24
0
1
Eli olen 27v 3 lapsen äiti ja olen saanut kaikista hormonaalisista ehkäisyistä kunnon aknen. Muutenkin on olut aina jonkinverran näppyjä. Kokeiltu on hormonikierukka ja kasa e-pillereitä. Viimeisin kokeiltu on nova ring ja siitä sain todella pahan aknen selän, kaulan ja kasvojen alueelle. Iho on vieläkin kamalassa kunnossa ja pitäisi varmaan antibiootti hakea.
Ongelmana on myös masennus johon kolmannen lapsen jälkeen sairastuin. Masennuslääkkeet eivät oikein ole sopineet ja pelkään että e-pillerit pahentavat masennusta.

Osaisiko joku vielä jotain suositella??? Nuorena söin diane novaa mutta mutta en muista mitä siitä tuli. Nyt sitä ei vissiin oikein enään määrätä kun siinä on korkea hormonipitoisuus? Sitä vissiin huonoon ihoon määrätään?

Mä olen ainaki syöny Diane Novaa kuutisen vuotta. Huonon ihon takia päädyttiin sit siihen ehkäisykeinona. Mä ainakin saan reseptin aina uusittua ja sitä määrätään lisää ku käyn gynellä tarkastuksessa, ei siitä oo kukaan koskaan mitää sanonu et pitäis vaihtaa. On vielä kela-korvattavakin.

Tottahan se on et siinä on korkeempi hormonipitoisuus mut ainakaan mulle siitä ei oo tullu mitään ongelmia. Nyt olen ollu ilman niitä pillereitä kolme kuukautta kun laitatin kuparikierukan. En oo juurikaan huomannu mitään eroa nyt ilman hormoneita ku niitten aikana... Kannattaa kokeilla sitä!

minä syön Diana Novaa nyt jo vuoden verran. Finnien takia kun välillä oli naama aivan täynä finnejä, niin lääkäri ehdotti Diana Novaa. se on auttanut minun naamaa ei ole enään niitä finnejä. kokeile sitä voi tepsiä sinullekkin. :)

Mä en suosittelis Diane Novaa sen hinnan vuoksi.. koska SAMOJA pillereitä ovat myös (eli täsmälleen vastaava tuote) Cypretyl -merkki, joka maksaa vain noin 6e/3kk jos ostaa siis kolmen kuukauden paketin ja saa kela korvauksen siitä, eli Diane Nova on huomattavasti kalliimpi. Mä sain aikoinaan Diane Novan (noin parisen vuotta sitten) mutta yliopiston apteekki vaihtoi sen Cypretyliin ku ne sitä suositteli kun olisi paljon halvempaa. Ja mul ainaski auttois vaikkei mul aknea ollutkaan, puhuin vain lääkärin siihe suuntaan et sain reseptin (ku mul oli joitakin näppyjä naamassa ja tarvitsin myös ehkäsyn) ja sit ku mul siihe aikaan tuli kainaloon ihme rasvapatteja, auttoi niihinkin. Eli kannattaa ottaa Cypretyliä :)

no mul ne laitto et sairaudenhoito ja sit selitykses oli et akneen ja ehkäisyyn ni saa kyl korvaukset :) ja sitä pitää vaatia jos sitä ei siin lue! Kerra tosin ko uusin sitä niin ei laittanu enkä epähuomios tajunnu katsoa mut apteekis ko olin siin samas ennenki käyny ni sit ne kahto et aiemmi siin oli lukenu se sairaus juttu ni sit ne anto sen korvauksen silti ja selvitti sitä asiaa siel ni ei tarvinnu maksaa ylimäärästä :)

Yhteistyössä