Hyvä lääke kuukautiskipuihin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "liisas"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

"liisas"

Vieras
Ei tuu taas mitään. Edellisen synnytyksen jälkeen (n.3v) mulla on ollu valtavat kuukautiskivut, siis ihan kauhiat. Ennen raskautta mulla ei ollu kuukautiskipuja lainkaan. Neuvolassa sanottiin että raskaus ja synnytys voi muuttaa näin. No hyväksytään juu, mutta joka kuukaus oon vetäny buranaa maksimiannoksella. Eikö tosiaan ole mitään parempaa lääkettä ku maha ei kestä taas viikkoa syyä buranaa :( Mitä työ ootte vetäny? Onko olemassa joku pidempivaikutteinen(vaikka reseptilääke), ettei 6-8tunnin välein tartte buranaa napsia?

Naprokseeni
Loikkaa: valikkoon, hakuun
Naprokseenin rakenne

Naprokseeni ((+)-(S)-2-(6-metoksinaftalen-2-yyli)propaamihappo) on tulehduskipulääke, jota käytetään mm. reuman ja reumaattisten niveltulehdusten hoitoon, nivelrikon ja kihdin hoitoon, vammojen ja leikkausten jälkeisten tulehdus- ja kiputilojen jälkihoitoon, hammassärkyyn, suukirurgian toimenpiteiden aiheuttamaan kipuun, kuumeeseen, kuukautiskipuihin, menorrhagiaan sekä migreenin ehkäisyyn ja hoitoon.

Naprokseenin vaikutus perustuu syklo-oksigenaasientsyymien ja prostaglandiinisynteesin estoon, jolloin kuume alenee ja tulehdusta sekä kipua voimistavien välittäjäaineiden vapautuminen vähenee.

Naprokseenia sisältävät lääkkeet ovat Suomessa reseptivalmisteita.

Naprokseenin kemiallinen kaava on C14H14O3, moolimassa 230,26 g/mol, sulamispiste 153 °C ja CAS-numero 22204-53-1.
Sisällysluettelo

1 Lääkevalmisteiden kauppanimiä
2 Lähteet
2.1 Viitteet
3 Aiheesta muualla

Lääkevalmisteiden kauppanimiä

Alpoxen, Naprometin, Napromex, Naproxen Merck NM, Naxopren ja Pronaxen

Näköjään samaa tavaraa