Hyvä kohde lapsille??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja madara
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

madara

Jäsen
17.03.2005
93
0
6
Ollaan mietitty syys- lokakuussa lähtevämme reissuun. Lapset on silloin 1.5v ja 3.5v. Mikä olisi hyvä kohde lapsiperheelle kun Espanja, Kreikka, Bulgaria, Kypros ja kanaria ei oikein kiinnosta enää? Vai olisiko näistä kohteista kuitenkin hyvä aloittaa lasten kanssa.

Tunisiaa mietittiin suht halvan matkan vuoksi mutta uskaltaako sinne lasten kanssa lähteä? Dubaita on kehuttu myös mutta en tiedä matkan hinnoista?

Ollaan haettu sellasta rauhallista ja vähän erilaisempaa paikkaa. Thaimaassa ei olla käyty mutta pitkä lento mietityttää lasten takia. Meillä kun lapset ei oo mistään rauhallisemmasta päästä :D

tunisiassa olen lapsen kanssa käynyt ja kohta lähdetään kahden lapsen kanssa. Miksi "pelätä" Tunisiaa? ainakin meillä oli viimeksi siisti hotelli, runsas aamiaisbuffet ja uima-allasaluella lasten allas. ja niin uskon nytkin olevan ja neljän hengen matka aamiaisella alle 2000 euroa plus kotimaan lennot.
Ihmiset ystävällisiä ja varsinkin lapsiystävällisiä

Sen lennon takia ei mun mielestä kannata olla huolissaan, lapset nukkuu, kun on yölento. Reittilennot ainakin menee niin, että Thaimaahan päin mennessä ei tule edes mitään jet lagia. Kotiinpäin on sitten lomaväsymystä muutenkin, kun ei kuitenkaan malttanut lepäillä...joten paripäivää menee niin, että illalla sammuu aikasin ja se paluu päivä on yleensä rankka.

Mun mielestä Thaimaa on hyvä kohde kaikille B) Perheemme on hurahtanut täysinB). Eka matka tehtiin maaliskuussa 2004 ja sen jälkeen on oltu 2 kertaa.
Sen ne pitkät lennot kyllä tekee, että viikoksi ei kannata lähteä, eikä oikein kahdeksikaan, pitäisi olla enemmän aikaa. Mä kun en nuku siellä koneessa yöllä, kuten lapset, niin se matka ON rankka.

Tunisiassa olimme ehkä noin 5 vuotta sitten. Minusta se oli ihan "normaali" paikka. Ei siis mikään "tänne on päästävä uudelleen", mutta ei myöskään mikään "ei ikinä tänne" hirvityskään. Mä en kyllä edes muista missä oltiin, eli ei kovin mieleenpainuva kokemus ollu, mutta Tunisian leima on passissa ja rannikolla oltiin, koska sukelluskurssi käytiin siellä.

Joku sitten taas kertoi että Tunisiasta saa helpolla mahataudin??!! Mutta kai sellasen voi saada ihan mistä vaan :o Se siinä Tunisiassa mietityttää että jos siellä on rauhatonta? Lisää kokemuksia Tunisiasta???

\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.02.2007 klo 14:28 madara kirjoitti:
Joku sitten taas kertoi että Tunisiasta saa helpolla mahataudin??!! Mutta kai sellasen voi saada ihan mistä vaan :o Se siinä Tunisiassa mietityttää että jos siellä on rauhatonta? Lisää kokemuksia Tunisiasta???

mahataudin voi periaatteessa missä vaan saada jos laiminlyö hygienian.
Tunisiasta en ole saanut enkä ole Egyptistäkaan saanut. Bruneissa (joka muuten äärimmäisen siisti) olin yhden päivän vatsa kuralla aikanaan mutta sekin meni ohi siinä.
Tunisia ei ainakaan reilut 10 v sitten ollut mitenkään rauhaton enkä tuntenut itseäni uhatuksi vaikka kaksi pienen tytön kanssa osittain liikuin.
Tunisiassa silloin ainakaan ei kaikkiin moskeijoihin turisti päässyt ja sanottiin että jippo juuri siinä että ei vääräuskoiset tunge pyhiin paikkoihin eikä loukkaa sopimattomalla käytöksellään ja pukeutumisellaan islamin uskoisia.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.02.2007 klo 14:37 LisaMarie kirjoitti:
Sen lennon takia ei mun mielestä kannata olla huolissaan, lapset nukkuu, kun on yölento.
Mun mielestä Thaimaa on hyvä kohde kaikille B) Perheemme on hurahtanut täysinB). Eka matka tehtiin maaliskuussa 2004 ja sen jälkeen on oltu 2 kertaa.
Sen ne pitkät lennot kyllä tekee, että viikoksi ei kannata lähteä, eikä oikein kahdeksikaan, pitäisi olla enemmän aikaa. Mä kun en nuku siellä koneessa yöllä, kuten lapset, niin se matka ON rankka.

me kanssa hurahdettu thaimaahan, siis totaalisesti. oltiin joulukuussa 2 viikkoa ja nyt ensi maaliskuussa suuntaamme takaisin sinne 3 viikoksi.. =)
kerrassaan ihana paikka. nähtävää kaikille ja ihanaa ruokaa :p

tunisiata tuolla puolustelin siitä syystä että lento on kuitenkin lyhyempi kuin esim Thaimaahan ja ennen kaikkea se että aikaeroa ei juuri ole (onko tunti?) eli ei ole sitten sitä jetlagia. Minä itse en esim viikoksi lähde minnekään yli 6 tunnin aikeaeron paikkaan vaan pariviikkoinen pitäisi saada olla.
Aikaerorasituksen olen kokenut hankalammaksi itään mennessä kuin länteen. Ihminenhän kuitenkin jonkunverran jaksaa valvoa väsyneenä mutta yöunille käyminen iltapäivällä onkin jo vähän hankalampaa. Lapset tosin on helpommalla päässeet kuin minä mutta kuitenkin.
ja jos lähdetään pähkäilemään sitten muiden pohjoisAfrikan maiden kanssa niin Egyptistä on minulla Luxorin verran kokemusta ja se on paikka missä lastenkin kanssa voit olla ja nähdä ilman että tarvitset busseissa istua, kun koko paikka on yhtä suurta ulkoilmamuseota.
Marokon kokemukseni taas ovat kohta 30 vuoden takaa ja varmaan AGadir on muuttunut (en tosin ollut siellä vaan omatoimimatkailin ja käytiin Agadirissa), mutta edelleen se on vain turistipaikka ilman kamalan paljoa historiaa kun maanjäristys vei sieltä paljon (oliko se nyt 60-luvulla vai koska)

ollaan mietitty Thaimaan matkaa lasten kanssa ja mietityttää että millaisiakohan ne matkatoimistojen retket on lasten kanssa. Voikohan niille ottaa (varsinkin niille veneretkille)esim vajaa 5 vuotiasta mukaan, vai onkohan se ihan mahdotonta. Haluaisimme kuitenkin nähdä muutakin kuin hiekkarannan.

Mites sitten toi shoppailu puoli Tunisiassa? Onko siellä mitään muuta kun ne basaarit ja myydäänkö siellä muutakun sitä Tunisialaista tavaraa?

Kahdesta on nyt paha valita ja tosi tosi vaikee tehdä päätöstä, joten auttakee :D Kyproksen Pafos vai Tunisian Port el kantaoui? =)

Thaimaa saa jäädä nyt vielä odottamaan lentomatkansa takia kun tämä tuleva matka on lapsille vasta ensimmäinen niin pitää nyt kattoo ensin miten menee lyhyempi lentomatka ja sitten vasta lähtee joskus pitemmälle lennolle. Thaimaa kyllä varmasti tosi hieno paikka ja sinne haaveissa päästä joskus mutta nyt pitää ensin mennä lähemmäks.

Ja kiitos tähän astisista kommenteista! :flower:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.02.2007 klo 20:47 madara kirjoitti:
Niin ja onko Tunisiassa lapsille jotain retkikohteita esim. eläinpuisto ja jne.?

minä odotan mielenkiinnolla käyntiä Friguian eläinpuistossa. Port El Kantaussa pitäisi olla jonkinlainen huvipuisto.
ellen nyt ihan väärin muista niin port el Kantaussa on merirosvolaiva jossa on filmattu Karibian merirosvot (Polanskin ohjaama).

ja kun katselin noita vanhoja lomavideioita niin joku pienimuotoinen satupuistokin siellä oli mutta en mene sanomaan oliko se missä se oli. ei kovin kummoinen mutta jotakin kuitenkin.
ja onkohan siellä Port el kantaussa vesipuisto, siitäkään en mene takuuseen.
Mutta käväise kirjastossa hakemassa joku tämän vuosituhannen puolella painettu matkaopas. Lonely planet, Eywitnesses tai jopa se Berliz taitaa olla aika ajankohtaista tietoa. ja käväise suomi24 keskusteluissa, siellä in keskusteltu tunisiastakin.

shoppailuista en osaa oikein sanoa, itse silloin reilut 10 v sitten ostin jotakin nahkatuotteita. En yleensä harrasta shoppailua kotimaassa enkä maailmalla enkä sellaisilla silmillä osaa sanoa mitään mistään paikasta.

Kyproksen Pafoksella olen ollut ja se oli aivan ihana kohde ainakin aikuisille. Ja ainakin yksi tuttu lapsiperhe siitä tykkää. Mutta miinuksiakin löytyy, kaupungin alueella oleva uimaranta oli kivinen ja minusta ei ollenkaan hyvä, kaupungin ulkopuolella taas nopeasti syvenevä, sekään ei hyvä lapsille.

Tosin hotelleilla on tosi hyvät uima-allas alueet ja myös leikkipaikat.

Alueella oli ainakin aikuisille valtavasti nähtävää, ruokapaikkoja oli paljon, ja niiden välillä oli myös kilpailua eli hintataso oli tuolloin alempi kuin esim. Limassolissa.

Minä tykkäsin kyllä Pafoksesta todella todella paljon.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.02.2007 klo 17:04 äiti 40plusplus kirjoitti:
Aikaerorasituksen olen kokenut hankalammaksi itään mennessä kuin länteen. Ihminenhän kuitenkin jonkunverran jaksaa valvoa väsyneenä mutta yöunille käyminen iltapäivällä onkin jo vähän hankalampaa.

Näinhän aina sanotaan, mutta mä luulen, että toi yön valvominen koneessa tekee sen, että ei mitään ongelmaa mennä perillä nukkumaan joskus 22 maissa illalla. Eli yölento hukkaa sen aikaeron. Toisaalta meillä nyt on muutenkin niin epäsäännöllinen rytmi, että 20 ja 1.00 välillä kaikki on normaaleja nukkumaanmenoaikoja, joten 5 tuntia ei ole kovin pitkä aikaero,

\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.02.2007 klo 18:07 loma mielessä kirjoitti:
ollaan mietitty Thaimaan matkaa lasten kanssa ja mietityttää että millaisiakohan ne matkatoimistojen retket on lasten kanssa. Voikohan niille ottaa (varsinkin niille veneretkille)esim vajaa 5 vuotiasta mukaan, vai onkohan se ihan mahdotonta. Haluaisimme kuitenkin nähdä muutakin kuin hiekkarannan.

Lasten kanssa matkailu on thaimaassa helppoa.Viimeksi emme tehneet kun yhden snorklausretken, ja rannasta lähti paikallinen tyttö mukaan vauvan hoitajaksi. Takaisin tullessa viellä katosi, ennen kuin ehdin antaa vähän tippiä. Jokapaikassa on paljon henkilökuntaa ja jostain löytyy aina tyttö lapsenvahdiksi ja isomman voi hyvin jättää veneeseen veneen henkilökunnan kanssa jos itse sukeltaa/snorklaa.

Yhteistyössä