Hyvä KELA!!!Hieno päätös!!!! #@!#!! =0 Mitä ootte mieltä??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Multakussuu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Åsa:
ei tommosista tartte niille oikeasti infota. miten te ihmiset luulette, että pitää?? kun toisen vanhemman osoite on sama ku lasten, ni eipä ole meiltä mitään kukaan kyselly.

Minusta rehellinen peli on tärkeää, ihan sama mistä rahoita/tuista kyse.

mutta eihän se ole epärehelliisyyttä! eihän mikään ole muuttunut, jos lapsi asuu ensin isän kanssa ja sitten äidin. lapsilisähän kuuluu lapselle enivei, miksi sitä on pitäny alunperinkään (jo on) mennä vekslaan?

koska lapsilisä maksetaan sille vanhemmalle jonka luona lapsi ASUU, ei kummalle vanhemmalle vain sattuu. näin siis lain mukaan

Alkuperäinen kirjoittaja Multakussu:
Kyllä niistä saa jos eroaa ja vaikka olis yhteishuoltajuus niin jokaisesta lapsesta saa yksinhuoltaja korotuksen. :attn:

Saa yksinhuoltajakorotuksen, vaikka olis yhteishuoltajuus. Mutta jos muutat asumaan uuden kumppanin kanssa, tuo yh-korotus lakkautetaan.

kela on kela.Olin osittaisella hoitovapaalla ja kelalta tuli päätös et maksaa sen 70?-verot kun oon ollu jo normaali töissä kuukauden.Siis puoltoista kuukautta myöhemmin könttisummana.Kyl mulle olis joka kk kelvannu se reilu 50? kuukauden viimeinen päivä.

ei tommosista tartte niille oikeasti infota. miten te ihmiset luulette, että pitää?? kun toisen vanhemman osoite on sama ku lasten, ni eipä ole meiltä mitään kukaan kyselly.

Minusta rehellinen peli on tärkeää, ihan sama mistä rahoita/tuista kyse.

mutta eihän se ole epärehelliisyyttä! eihän mikään ole muuttunut, jos lapsi asuu ensin isän kanssa ja sitten äidin. lapsilisähän kuuluu lapselle enivei, miksi sitä on pitäny alunperinkään (jo on) mennä vekslaan?

koska lapsilisä maksetaan sille vanhemmalle jonka luona lapsi ASUU, ei kummalle vanhemmalle vain sattuu. näin siis lain mukaan

aivan sen ja sama, koska ex sai osituksessa hyvityksenä tulevat lapsilisät ja me ei kerrottu kelalle mitään. eipä nuita haittaa, vaikken asukaan lasten kaa samassa osoitteessa. tuskin niitä tätejä kuule kiinnostaa.

miksi ihmeessä olette muutelleet kelalle ja infonneet mitään mistään? me erottiin, ei oo kerrottu kelalle mitään ja lapsilisät tulee edelleen mun tilille normisti. me tasotettiin ne summat osituksessa. en tajua, miksi pitää kertoa kelalle, jos lapsi muuttaa?

Joo ei kannata koskaan ilmoitella mistään mitään :headwall:
Mukavampihan se on sitten niitä takaisinpäin takautuvasti maksella.

Eli sitte mulle maksettais lisät myös isänsä luona asuvista lapsista ja sitte mun pitäis siirrellä niitä rahoja aina ex:n tilille..en jaksais.Koska pakko lasten osoitteet on mun nimissä olla,jotka mun luona asuukin mm.jo koulujen takia.

Ja muutenkin kyllä niissä kelan papereissa sitoutuu allekirjoituksellaan ilmoittamaan muutoksista...

no ei mun huoltajuus mihinkään muuttunu, äiti olen heille edelleen ja lapsilisä mapsuu edelleen samalle tilille. ei tod huvita kuule alkaa viranomaisille retostelemaan omaa elämää! mielummin hoitelemme asiat ilman heitä.

No se on teidän asia,hoitakaa te noin.

Mä haluan hoitaa niin miten näen asian parhaimmaksi ja minusta on rehellistä ilmoittaa muutoksista niinkuin on sitoutunut tekemään. :)

Alkuperäinen kirjoittaja AnnClaire:
Kyllä niistä saa jos eroaa ja vaikka olis yhteishuoltajuus niin jokaisesta lapsesta saa yksinhuoltaja korotuksen. :attn:

Saa yksinhuoltajakorotuksen, vaikka olis yhteishuoltajuus. Mutta jos muutat asumaan uuden kumppanin kanssa, tuo yh-korotus lakkautetaan.

joo,näin tietenkin. =)

miksi ihmeessä olette muutelleet kelalle ja infonneet mitään mistään? me erottiin, ei oo kerrottu kelalle mitään ja lapsilisät tulee edelleen mun tilille normisti. me tasotettiin ne summat osituksessa. en tajua, miksi pitää kertoa kelalle, jos lapsi muuttaa?

Joo ei kannata koskaan ilmoitella mistään mitään :headwall:
Mukavampihan se on sitten niitä takaisinpäin takautuvasti maksella.

Eli sitte mulle maksettais lisät myös isänsä luona asuvista lapsista ja sitte mun pitäis siirrellä niitä rahoja aina ex:n tilille..en jaksais.Koska pakko lasten osoitteet on mun nimissä olla,jotka mun luona asuukin mm.jo koulujen takia.

Ja muutenkin kyllä niissä kelan papereissa sitoutuu allekirjoituksellaan ilmoittamaan muutoksista...

no ei mun huoltajuus mihinkään muuttunu, äiti olen heille edelleen ja lapsilisä mapsuu edelleen samalle tilille. ei tod huvita kuule alkaa viranomaisille retostelemaan omaa elämää! mielummin hoitelemme asiat ilman heitä.

No se on teidän asia,hoitakaa te noin.

Mä haluan hoitaa niin miten näen asian parhaimmaksi ja minusta on rehellistä ilmoittaa muutoksista niinkuin on sitoutunut tekemään. :)

Tässä asiassa olen samaa mieltä sun kans. Mieluummin hoitaa paperisodat Kelan kans ajallaan ja rehellisesti, kuin maksaa sitten takautuvasti ja korkoineen takaisin. Oli kyse sitten mistä tuesta tahansa.
Minut on kasvatettu periaatteella "rehellisyys maan perii".Toki jokainen taaplaa täällä tyylillään, mutta juuri tuonkaltaisen välinpitämättömyyden ja väärinkäytösten vuoksi Kela sitten aina epäilee asiat rehellisestikin ilmoittavia ihmisiä.(en tarkoita sua ap, selvennyksen vuoksi)

Sinuna ap,ottaisin uudelleen yhteyttä Kelalle ja pyytäisin uutta päätöstä asiasta. Toivotaan että se onnistuu, vaikka Kela aika byrokraattinen laitos onkin, mutta ihmisiä sielläkin vain on töissä.

Otapa joo yhteyttä toiseen virkailijaan.

Mua on kusetettu kelassa niin monta kertaa että huhheijaa... Nojoo, liittyen matkakustannuksiin kun opiskelin ja sitten jouduin 1 VUODEN maksamaan matkani itse ja kun toisena vuotena otin yhteyttä uudestaan ja kysyin miksi kaveri saa korvaukset mutta minä en niin virkailija totesi että "meillä on semmoinen ohjeistus että jos asiakas ei itse tiedä niin ei meidän tarvitse kertoa". Eli mulle olisi koko tuon ajan kuulunut korvaukset matkoista. Hävisin siinä sitten 1350 ?, kun en ITSE ollut ottanut selvää mitä mulle kuuluu vaan kysyin asiaa kelasta, josta sanottiin ettei korvaukset kuulu... Takautuvasti en niitä enää saanut, vaan sitten sain siitä toisesta vuodesta eteenpäin kylläkin kun vähän kävin riehumassa. Mulla on niin luotto mennyt kelaan ja sen toimintaan, monen muunkin asian takia.
Nojoo, ei kuulunut aiheeseen mutta kunhan purkauduin...

Jos lapsi on asunut isänsä kanssa, niin silloin ei tule äidille samalla tavalla porrastetusti lapsilisä, kun se lapsilisä menee sille isälle. Ja eiköhän jos isä saa vain yhdestä lapsesta lapsilisän niin se on 100? ja yh:lla 146,60. Jos lapsilisä menee äidille siitäkin huolimatta äidille vaikka lapsi asuisi isällään, niin väärä summahan sieltä Kelasta silloin varmaankin maksetaan...

Niin ja jos ädin luona asuu muka neljä lasta, vaikka yksi oikeasti asuisikin isän luona, niin äiti saa yh-korotuksen neljästä lapsesta vaikka kuuluisi saada vain kolmesta.

Mutta ap ota uudestaan Kelaan yhteyttä! Ei ne voi tuolla tavalla tehdä!

Kuulostaa tosi oudolta! Tee valitus siitä!! Me ollaan tapeltu kelan kanssa 5 vuotta isännän opintotuki asiasta. Eilen soitettiin sitten meidän lakimiehelle ja viedään kela oikeuteen. ENään ei jakseta yksin tapella. HUOH!

Alkuperäinen kirjoittaja mrs:
Kuulostaa tosi oudolta! Tee valitus siitä!! Me ollaan tapeltu kelan kanssa 5 vuotta isännän opintotuki asiasta. Eilen soitettiin sitten meidän lakimiehelle ja viedään kela oikeuteen. ENään ei jakseta yksin tapella. HUOH!

Mikä siinä mättää? Noin kauan olette asiasta taistelleet :o Tuntuu, että Kelassa ei kuunnella kunnolla ja he saavat mielivaltaisesti päättää asioista. En tarkoita, että aina näin, mutta kyllä monella vain on takkua sen puljun kanssa... :kieh: :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja Kysyä saa:
Miks yks laps on ollu isällään?! Miks tulee ny sun luo?!!

voi hyvänen aika :D:D :D :D olipa hyvä kysymys. Onko se jotenki niin kamalaa että asuaa lapsi tai kaks toisella vanhemmalla ja muut toisella?? Tuossahan nyt ei oo mitään outoa.

Varsinkin jos lapsi (?) on sen ikäinen että voi jo itse päättää mitä haluaa. Jos lapsi on ensin tahtonut jäädä isälleen mutta sitten tuleekin ikävä äitiä ja tahtoo muuttaa sinne??

Alkuperäinen kirjoittaja kyllä kuule:

voi hyvänen aika :D:D :D :D olipa hyvä kysymys. Onko se jotenki niin kamalaa että asuaa lapsi tai kaks toisella vanhemmalla ja muut toisella?? Tuossahan nyt ei oo mitään outoa.

Varsinkin jos lapsi (?) on sen ikäinen että voi jo itse päättää mitä haluaa. Jos lapsi on ensin tahtonut jäädä isälleen mutta sitten tuleekin ikävä äitiä ja tahtoo muuttaa sinne??

Kumma kyllä, että pitäisi todella painava syy siihen, että lapsi on jäänyt isälleen :o
Miksi ihmeessä äitillään asuminen on se ainoa luonteva ratkaisu?

Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:
Alkuperäinen kirjoittaja kyllä kuule:

Kumma kyllä, että pitäisi todella painava syy siihen, että lapsi on jäänyt isälleen :o
Miksi ihmeessä äitillään asuminen on se ainoa luonteva ratkaisu?

no samaa mietin.

Kyllä munkin mielestä kannattaa kaikki muutokset kertoa Kelalle heti ettei tule jälkeenpäin mitään ongelmia esim joutuis maksamaan jotain tukia takasin sen takia ettei ole ilmottanut muutoksista. Mutta täällä ainaskin Kela on hoitanut asiat moitteettomasti ainakin mun osalta, ei ole valittamista. Kyllä mä aina olen ilmottanut kaikesta Kelaan jos on ollut jotain sellasta mistä on pitänyt ilmottaa koska ne joka tapauksessa saavat tietää jostakin jos ei nyt sitten pimeenä halua tehä jotakin sellasta ettei halua Kelan tietävän ja siinä ei taas ole mitään järkeä. Ite kun alotin viime syksynä noi Kotigastronomin hommat niin ilmotin Kelalle ja lupasin välillä toimittaa niille papereita jos on tullut noihin lisätuloihin muutoksia eli nousseet myynnit yms. Yhden kerran olen ne toimittanut tämän vuoden puolella, nyt kun on ollut hiljasempaa niin en ole sitten ilmoitellut mitään. Mutta ap ota se puhelu sinne uudestaan ja pyydät jollekin toiselle virkailijalle, eihän noin saa tehä nekään vaikka kuinka ovat virkailijoita.

Alkuperäinen kirjoittaja kunnon kinttaat:
pistää miettimään että mistäs niille siellä kelassa se palkka maksetaan?minä kun oon ihan kuvitellu et siitä et ne tosiaan tekee niitä päätöksiä jne :whistle:

Joo,mä tein tuosta valituksen,tänään on paperit kelassa.Ihmeellinen päätös kyllä... :o

Yhteistyössä