"Hyvä karpit" tai laihduttajat auttakaa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Piukee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Piukee

Vieras
Kohta iskee epätoivo!!!
Olen kuukauden "hyvä karppaillut".
Ruokavaliosta on jäänyt pois leipä, peruna, riisi, makaronit, sokeri... eli kaikki, missä on paljon hiilareita. Välillä olen kuitenkin saattanut syödä esim. ruisleipäpalan, mutta en sen kummempia hiilareita. Karppaamaan en lähtenyt ainoastaan painonpudotus mielessä vaan myös siksi, että vatsani tulee todella kipeäksi hiilareista. Nyt tätä ongelmaa ei ole ollut. Silti toinen tavoitteeni, painonpudotus, on jäänyt saavuttamatta ja oikeastaan paino vain nousee. =( Harrastan liikuntaa 3 krt/vko ja olen melko tarkka siitä, mitä suuhuni laitan.
Onko tämä kaikki nyt ihan turhaa, jos tuo paino ei liiku minnekään?
5-10 kiloa haluaisin kropastani pois ja tämän kauhean makkaravatsan!
Mitat tällä hetkellä: 176 cm ja 83 kg.
Pitäisikö hiilareita palauttaa ruokavalioon?
Pitäisikö syödä enemmän kasviksia?
Pitäisikö vain ryhtyä ahtamaan itseensä jälleen herkkuja ja unohtaa koko "parempi elämäntapa"?? Auttakaa nyt mummoa lumessa! =)

Mielestäni syön. Aamuisin useimmiten munakasta ja pekonia. Töissä ruoka-aikaan yleensä jonkin pihvin salaatilla tms. "hyvä karppailuun sopivaa", iltapäivällä saatan juoda töissä vielä juotavaa jugurttia ja kotiin päästyäni illalla saatan syödä taas jotakin lihaa, salaattia, raejuustoa. Joskus iltapalaksi syön jugun, aamiaismöttösiä, mantelileipää tms ja joskus vähän pähkinöitäkin. Pitäisinkö jotain lisätä?? Tämä tuntuu nyt niin vaikealta, että oikein harmittaa!!

Työpäivinä yleensä lounaalla menee kasviksiakin. Kalaa syön ja melko usein kanaa. Mä en jaksais enää tän tarkemmin vahdata, mitä suuhuni laitan. =( Ei kai tää nyt mitään "säästöliekkiä'" voi olla?

Pisti silmään toi juotava jogurtti.. eiks niis oo ihan hirveesti sokerii?

Muuten en osaa auttaa..
Munkin ehdotuksia olis ollu liian vähän kaloreita, tai sit sul menee hetki et sun kroppa rupee toimiin jos se on ollu aijemmin niin tukos, + lisää liikuntaa..

Itsestä ainakin tuntuu, että sitä rasvaa menis aika hyvin, kun menee pekoneita ja muita. Apua!! En mä osaa sanoa, syönkö proteiinia liikaa... lihaa menee aika paljon. Mistä ihmeestä mä nyt revin itselleni sopivan ruokavalion?? Minusta ei ole oikein laskemaan arvoja, eikä kirjaamaan niitä esim. mihinkään nettipalveluun... =/

Enempää liikuntaa en valitettavasti voi enää harrastaa, koska tuossa kolmessakin kerrassa viikossa on melkoinen järkkääminen, jotta se toimii, kun on kuitenkin tuota perhettä. Miksi tämän pitää nyt olla näin vaikeaa, kun olisin kerrankin sitoutunut??

jos sun rasvat tulee lähinnä pekonista ja kananmunasta, niin ei sitä silloin tarpeeksi tule. Laita salaattiin öljyä, vaihda jugurttisi turkkilaiseen jne. Proteiinia pitäisi saada gramma per tavoitepainokilo.

Kiloklubi Laitappa tuonne oma profiili, son ilmainen ja siellä pystyy tosi hyvin seuraamaan mitä syöt ja kuinka paljon :) Eikä tarvi ite laskea mitään isoja/vaikeita laskuja. Mieki luulin syöväni aivan älyttömästi, laitoin parin päivän syömiset sinne niin alle 1000 kaloria, eli ei ihme ettei paino putoa.

Yhteistyössä