Hyvä kannustin eskarilaiselle...?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lupasinko liikaa?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

lupasinko liikaa?

Vieras
joka ei paljon viitsisi tehdä annettuja tehtäviä (joo, hänen eskarissaan annetaan läksyjä ja thedään aika paljon kirjallisia tehtäviä...) ja muutenkin vitkuttelee toimissaan ja siksi on useasti muista jäljessä.
Lapsi on kinunnut puhelinta koko talven ja tänään sanoin, että jos oikein reipastuu; tekee annetut tehtävät, ei tahallisesti vitkuttele jne niin saa sitten kesän alussa sen kännykän.

Minun täytyy kuulla tuo lapsen muutos sitten myös open suusta, lapsen vakuuttelut "joo olen ollut reipas" ei riitä.

jaa....anteeksi etten pysty vastaamaan alkuperäiseen kysymykseesi mutta
ihanko totta sinun eskarilaiselle annetaan paljon kotitehtäviä/läksyjä?
meilläpäin nimenomaan painotettiin että kotitehtäviä ei tule ettei tule turhia pettymyksiä jos joku kovasti odottaa.
Eskari on leikkiä, leikkiä ja leikkiä.
Leikin varjolla voidaan oppia asioita mutta mitään kotitehtäviä ole onneksi meillä päin.

Alkuperäinen kirjoittaja Onnellinen Villasukka:
ihanko totta sinun eskarilaiselle annetaan paljon kotitehtäviä/läksyjä?

Kyllä. Itse asiassa olen kuullut nyt hieman korkeammalta taholta, että tämä eskari on saanut noottia juuri tuosta koulumaisuudesta. Kun eskarin tarkoitushan olisi valmistaa lasta sinne kouluun eikä suinkaan olla jo koulu, tai miten sen nyt sanoisi...
Lapsilla on ainakin 5 erilaista tehtäväkirjaa, jotka ovat kovassa käytössä. Tuota olen monesti ihmetellyt, kun minunkin mielestä eskarissa KAIKEN pitää tapahtua leikin varjolla mutta ope on sitä mieltä, että mm. numerot ja kirjaimet pitää osata (myös kirjoittaa) ennen eskarin päättymistä.

No huh... Meidän eskarissa ei ole kirjoja eikä läksyjä. Leikitään, pelataan ja opitaan.. Ohjenuorana siellä että "minkä ilotta oppii sen surutta unohtaa" :whistle:

Muoks: Kannustimesta: Kannattaa miettiä et kannattaako lahjomisen tielle lähteä..Mitä sä lupaat sit ekalla, enät tokalla..saati sit seiskalla :/ . Toisaalta se ois positiivisempaa kuin jatkuva nahistelu tehtävistä...

Yhteistyössä