Hyvä ja halpa asuma-alue Helsingissä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Tarkoitus olisi ostaa vihdoin oma asunto, mutta mieluiten ottaisin lainaa vain n.250000 (kolmiota etsitään). Olen tätä ennen asunut vain kantakaupungissa ja tuolla summallahan ei kolmiota saa näiltä nurkilta ;)

Nyt kysyisinkin, mikä olisi kiva alue, josta tuolla hinnalla vielä saisi kämpän. Eikä millään pahalla mutta itä ei käy.

Ei ole hyvää ja halpaa aluetta Helsingissä. Noilla hinnoilla saat varautua muuttamaan alueelle jossa teinit töhrii ja särkee, nistit pudottelee neulojaan ja ruiskujaan ja mamut antaa lenkkeilijöille yllätysseksiä.

Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen;26647835:
Tietenkin, mutta etsin nyt nimenomaan ihmisten omia kokemuksia. Esim Turussa halpa mutta hyvä alue on pääskyvuori. Joskus paikoilla on huono maine, mutta totuus toinen.

Pääskyvuori Turun alueella ei ole halpa vaan keskihintainen, ja alue on muuttunut paljon levottomammaksi koulun takana olevan vuokrataloalueen myötä.

No jos sinulla on 250 000e niin saanet varmaan pienen kolmion melko monelta alueelta. Itse olen katsellut kaksioita ja kolmioita vielä halvemmilta alueilta. Tiedän, että täällä nousee häly, mutta minä asun Kivikossa ja tämä on paljon mainettaan parempaa aluetta.Onhan tossa kanta pubissa aina samat häiskät ja Kontulan ostarilla ei kannata iltaisin hengata, mutta muuten rauhaisaa aluetta jolla hyvät kulku yhteydet, luonto lähellä jne. Jos haluat lapsesi "parempaan" kouluun kun lähikoulu, hae kielikylpy päiväkotiin ja kouluun, sillä verukkeella saat lapsellesi koulukyydin / -bussilipun kouluun, joka ei ole oma lähikoulu.

Munkkivuorikin on hyvä. Siellä paljon toki mummoja, mutta asukaskunta on uusiutumassa. Sen maine on hyvä, kuten Haagankin ( mikä sitten on totuus, niin en tiedä). Myös ns vanha Kannelmäki on kuulemma hyvää aluetta, Ruskeasuo, Paloheinä jne

[QUOTE="vieras";26647969]Lehtisaari

Munkkivuori kauhea.[/QUOTE]

Ja olikos se Lehtisaari halpa asuinalue? Eipä taida olla, kun sieltä kalliimmasta päästä. Mutta onhan siellä lapsille uusi hieno monitoimitila ( päiväkoti-sivukoulu) joka toki piti rakentaa vaikka lapsia vähän, voi sitten vaikka Jakomäen tms sivukoulun lakkauttaa, jotta saadaan säästöjä kaupungille... Mutta ei sinne lehtisaareen pikkurahalla muuteta, vaikka hieno asuinalue kyllä on.

Lehtisaaressa talot todella vanhoja eikä yhtään ainuttakaan kauppaa. Kämpät puolet halvempia ku vieressä olevalla munkkiniemellä. Siinä mielessä kyllä halpa.

Kun opiskelin Tukholmankadulla, niin asuttiin Espoon keskuksessa. Bussimatka kesti pysäkiltä koulun oven eteen 25min. Monet kävi sieltä töissä Meilahden sairaalassa.

Yhteistyössä