Hyvä asuinalue Pitäjänmäen läheltä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apuuva
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

apuuva

Vieras
Haluaisimme muutta lähemmäksi työpaikkoja joten muutto kohti Pitäjänmäkeä ja lähiseutua on kiikarissa.

Missä olisi hyvä 4 henkisen lapsiperheen asua? päiväködit ja alakoulut pitäisi olla lähellä, samoin junarata aikuisen kävelymatkan päässä.

Koskaan en ole tuollapäinkään asunut, joten nyt kaipaisin vinkkejä, ainakin siitä minne ei kannata muuttaa.

Miksi näistä aloituksista puuttuu aina tärkeimmät faktat eli paljon sulla on varaa maksaa vuokraa, käteistä säästössä tai paljonko saat lainaa asuntoa varten?

kyllähän asuinalueilta löytyy erihintaisia asuntoja...?

tällä hetkellä maksetaan 1000 euroa vuokraa. siitä voi joustaa vielä jonkin verran ylöspäin. lainaa ei oteta koska opiskelen vielä, asumisoikeusasunnot käy.

[QUOTE="aloittaja";24532212]oon käsittänyt nyt että nimenomaan toi kannelmäki ois jotenkin huonompaa/rauhattomanpaa aluetta. Mutta muuten ihan perus viihtyisiä paikkoja?[/QUOTE]

kyllä, itä-helsingin ongelmat loistavat poissaolollaan...

[QUOTE="vieras";24532253]Perkkaa on rauhallista ja mukavaa aluetta mun tietojen mukaan... Pitäjänmäkeen ei oo siitä ku kivenheitto...[/QUOTE]

kovin moni ei vain ole halukas maksamaan seutulippua 2km matkasta töihin.

Perkkaalla asustellaan. Mukavaa on. Talo rakennettu 2003. Meren rantaan on joku 300 metriä..? Sellon palvelut kaikki kilometrin päässä.

Mäkkylä myös ilmeisesti kivaa aluetta.

Älkää vaan Kannelmäkeen tai Malminkartanoon muuttako!

[QUOTE="aloittaja";24532212]oon käsittänyt nyt että nimenomaan toi kannelmäki ois jotenkin huonompaa/rauhattomanpaa aluetta. Mutta muuten ihan perus viihtyisiä paikkoja?[/QUOTE]

En ainakaan Malminkartanoon muuttaisi ja jos vaihtoehtoja on, en Kantsuunkaan lasten kanssa, olen siellä asunut monta vuotta ja muutin pois kun lapset tulivat kuvioihin. Siinä vaiheessa kun lapset liikkuvat jo itsekseen, rauhallinen alue takoittaa mun mielestä sitä, ettei tartte olla jatkuvasti huolissaan ympäristön vaaroista. Kantsussakin on omat rauhalliset ja kivat kohtansa, mutta alueena se kuitenkin on keskimääräistä rauhattomampaa ja koulussa viimeistään eri 'lapsiaines' sekoittuu.

tarkoitus olisi kyllä pysyä helsingin puolella, kun tosiaan molemmat tarvitsee sitten seutulipun ja se on yhtäkkiä turhia menoja 100 euro kuukaudessa. mielummin käyttäisin sen rahan itse asumiseen. nyt yritetään ainakin ensisijaisesti minimoida tämä matkahelvetti mikä syö kaikki rahat ja vapaa-ajan :)

onko tietoa pitäjänmäen reunalla Talin alueesta? sillä jotain ulkoilumahdollisuuksia yms, mutta jostain luin että paljon opiskelija asuntoja eli onko rauhatonta?

[QUOTE="vieras";24532308]Miksi pitäjänmäki ei käy? Entä Konala? Jos pitää junarata olla ja ei espoossa ni sit jää vaihtoehdoiksi Huopalahti tai Pasila..[/QUOTE]

siis pitäjänmäki on se ensisijainen vaihtoehto, mutta yritän kartoittaa vähän mitä muuta olisi tarjolla... ettei asunnonhaussa kestä niin kauaa....

[QUOTE="aloittaja";24532338]siis pitäjänmäki on se ensisijainen vaihtoehto, mutta yritän kartoittaa vähän mitä muuta olisi tarjolla... ettei asunnonhaussa kestä niin kauaa....[/QUOTE]

minkälainen paikka konala on?

No periaatteessahan perkkaalta kävelee tai pyöräilee pitskuun. Mutta Konala on kans kivaa aluetta, ite asuin siel pari vuotta. Samaten Talin alue on kiva, siel on hyvät ulkoilu maastot ja ainakin aikanaan oli ihan rauhallistakin. Tosin nyky tilannetta en tiedä.

...puolen Helsinkiä lähes koko elämäni asuneena voin kehua useimpia alueita lapsiperheille. Edellä mainituista tosiaankin Perkkaa ja Konala sekä Etelä-Haaga (vähän muita kalliimpi tosin). Lisäksi "vanha" Pitäjänmäki eli Reimarlan puoli (uusi Strömbergin alue kuullemma levottomampaa), Pajamäki, vaikka siellä ei tosin kovinkaan paljoa perheasuntoja taida olla (vanhempi alue, pienempä asuntoja). Pohjois-Haagakin ihan ok, kun ei ihan radan vieressä asu. Samaten Malminkartanon laidoilta löytyy ihan mukavia alueita, vaikka aseman seutu levoton onkin.

Yhteistyössä