Hyvä äiti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mie ajattelen, että paljon saa anteeksi, jos vilpittömästi yrittää parhaansa - vaikka aina ei sitäkään jaksa. Eli täydellinen ei tarvitse olla, itselleen saa olla armollinen. Jotkut taas ei viitsi koskaan yrittää, ja heitä en kovin hyvinä äiteinä osaa pitää...

Pötyä. Ihan kaikki ei tosiaankaan ole parhaita äitejä omille lapsilleen. Mutta toki useimmat on. Täydellisiä äitejä sen sijaan ei ole olemassakaan.

No en mä tarkoittanutkaan tällä sellasia ääripäitä kuten väkivaltaisia lapsiaan laiminlyöviä juopottelevia äitejä vaan ihan normaaleja äitejä jotka kokevat olevansa huonoja erinäisistä syistä, kuten siitä että laittaa lapsen hoitoon 2-vuotiaana, tai ostaa välillä einesruokia jne.. jos ymmärsit mitä tarkoitan. Äitinä useimmiten on niin, että teit niin tai näin niin aina jonku mielestä väärin teet, tämä oli se pointti... ja ei tässä ollut mistään tääydellisyydestä kyse vaan siitä, että kelpaa sellaisena kun on eikä tarvis aina olla niin ankara itselleen...

Minä olen vähän allerginen käsittellee hyvä äiti. Ehkä osaksi siksi, etten kovin usein koe sellainen olevani.
Mutta uskon tai ainakin toivon silti riittävän hyvä olevani. Mutta yleisesti ottaen siltikään en pidä käsitteestä.
En minä lapsistanikaan ajattele, että ovat hyviä lapsia. Tai siis tietysti ovat, hyviä ja rakkaita ja ihastuttavia, mutta myös vihastuttavia ja ärsyttäviä,. Mutta ennenkaikkea meidän lapsiamme... ilman määritelmää hyvyydestä,miksi siis äitien pitäisi olla jotenkin hyviä äitejä. Ei äitiys ole mikään ansio tai työ, jota suoritetaan.. vaikka työtä se teettäkin.

( jos nyt kukaan ymmärtää, mitä ajan takaa)

Yhteistyössä