hysteroskopia

Kävin maanat. gynen polilla ja vihdoinkin siellä oli gyne jolla oli epäilys mistä olemattomien tuhrumenkkojen jälkeiset järjettömät kivut voisivat johtua... minulle tehtiin siis keskenmenon ja epäonnistuneen lääk.tyhj. jälkeen n. vuosi sitten kaavinta (saman aikaisesti paha tulehdus kohdussa ym.) ja gyne sanoi että kaavinta voi aiheuttaa kiinnikkeitä jolloin tavallaan menkkojen aikaan veri ei pääse vuotamaan kunnolla pois... Onko kenelläkään kokemusta kohdun tähystyksestä? Tiedän että se on päiväkirurginen toimenpide, mutta toipuuko siitä nopeasti? Kaikkea sitä tulee mietittyä, kun sekin tehdään nukutuksessa (vaikkakin lyhyessä humautuksessa). mutta tulehduksia en enää toivoisi saavani...
 
jep
Mäkin olen vasta menossa toimenpiteeseen ja kyselin minäkin pari viikkoa sitten,oisko jollakulla kokemusta.En ole ainakaan vielä saanut keneltäkään vastausta tai omakohtaisista kokemuksista tietoa. En voi siis kertoa muuta kuin että menen itse kuuka uden kuluttua ja tarjota vertaistsemppausta! On kuulemma hyvon yleinen ja helppo homma!

:hug:
 
Aina on helpottavaa kuulla, että on joku joka ehkä painiskelee samanlaisten mietteiden kanssa kuin itse... (vaikkei sitä tietysti toivo kenellekään tällaisia kokemuksia...) Olen kuullut itsekin, että sen pitäisi olla ihan helppo toimenpide, kestoltaan n. 10-15 min. mutta jotenkin aina pitää miettiä kaikenlaista... itse menen jo 12.6 (sain tosi nopeasti ajan) eli voinkin kirjoitella sitten miten meni... :hug:
 
Minulle tehtiin -02 hysteroskopia, tarkistettiin oliko epäily kaksiosaisesta kohdusta totta. (keskenmenon kaavinnassa tätä epäiltiin)
Edellispäivänä otettu cytotec ei aiheuttanut pienintäkään kipua tai vuotoa etukäteen (vaikka kaavinnassa siitä tuli kamalat kivut), itse toimenpide kesti muutaman minuutin. Aamuysiltä ilmoittauduin päiväkirralle, ja aamupalan jälkeen kävelin sieltä jo puoliltapäivin pois. Hakija piti olla. Hieman vuosin verta, mutta olo oli oikein hyvä.

Kaikenkaikkiaan "hyvä ja helppo keikka".

Eli eikun tsemppiä molemmille!
 
jep
Kiitos tiedoista. Epäilinkin et on niin helppo homma,ettei ihmiset suurinpiirtein muista enää käyneensä ja siksi ei tullut vastauksia.Kiitos sinulle,helpottavaa kuulla omakphtaisesta hyvästä kokemuksesta.
=)
 
Kiva kun kirjoittelit sissi72, on tosiaan helpottavaa kuulla jonkun omakoht. kokemuksista... vaikka tietääkin että "helposta" toimenpiteestä on kyse niin silti kelailee kaikenlaista, kai se on tämä ihmisen mieli sellainen... mutta eiköhän me lähdetä vieras siitä, että meillä kaikki menee hyvin!!!
 
Mulle tehtiin Huhtikuussa hysteroskopia, jossa tarkistettiin ettei oo polyyppia. Eli Polilla tehtiin, sain vähän ennen toimenpidettä kipulääkkeen tablettina. Ei paha toimenpide ollenkaan, suolavettä ruiskutettiin, jotta näkyvyys olisi parempi. Muutama päivä sen jälkeen tuli vuotoa, muttei muuten mitään ihmeitä. Eikä ees sattunut.
 
jep
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.06.2006 klo 11:33 neea74 kirjoitti:
Kiva kun kirjoittelit sissi72, on tosiaan helpottavaa kuulla jonkun omakoht. kokemuksista... vaikka tietääkin että "helposta" toimenpiteestä on kyse niin silti kelailee kaikenlaista, kai se on tämä ihmisen mieli sellainen... mutta eiköhän me lähdetä vieras siitä, että meillä kaikki menee hyvin!!!
Siitä lähdetään ja siihen myös toiv.mukaan päädytään! Olenkohan ymmärtänyt väärin,kun mielestäni hysteroscopia on eri juttu kuin tuo suolavesi ultra..Mulle tehtävä toimenpide on polyypin poistoa varten tehtävä tähystys,jossa polyyppi ns. höylätään jollakin lenkillä pois,mikäli sevielä siellä limakalvolla luuraa..Homma tehdään nukutuksessa ja kotiin pääsee saattajan kanssa samana päivänä.
 
Joo meidän toimenpiteemme on varmaan erilainen, koska minullekin kerrottiin, että se tehdään nukutuksessa ja samana pvä:nä pääsee saattajan kanssa kotiin... Minulle ei puhuttu myöskään Cytoteceista mitään (kuten sissi kirjoitti) vaan että edellisestä illasta ravinnotta klo:24 eteenpäin, siinä valmistelut... mutta enpä tiedä onko erilaisia käytäntöjä... Nyt joudun vielä jännittämään, kun päivät kuluvat eikä menkkoja kuulu... kierrot sekaisin...Joudun siirtämään toimenpidettä, jos menkat ei ole olleet sitä ennen...
 
eli entinen harmailija jep..Mulle kävi nea 74 niin et menkat jatku ultrauksen jälkeen ja nyt epäilläänkin et koko polyypi olisi poistunut,eli uusi ultraus viikon päästä.Pidä peukkuja,voi olla et paikat on puhtaat ja päästäänkin PAS:iin ennen kesäkatkoa.. =) Tsemppiä sulle ja kyllä ne kierrot tasaantuu,vaikka odottelu onkin ihan yhtä tuskaa. :hug:
 
Kyllä peukkuja pidän ilman muuta sinulle!!! Toivottavasti uusi ultraus paljastaa kaiken olevan ok! Tiedän kuinka tärkeää on päästä asioissa eteenpäin, kun tuntuu välillä että meillä tuskailijoilla on ainaista odottelua... milloin mitäkin odotetaan... kuten itsekin menkkoja odottelen, jotta pääsen toimenpiteeseen... (on siinäkin aihe odotella, mutta näin se vaan on...) nyt mennään kiertopvä:ssä 33 ja viimeksi menkat kesti omituisen kauan, yht.2vkoa tuhrutteluineen... Mutta jokatapauksessa kääntyköön onni myös meidän puolellemme!!!
 
Kiitos,kyllä kaikki peukut on tarpeen!!! Kyllä se onni takuulla koittaa teillekin,kunhan saat paikat ns puhtaiksi niin eiköhän ne kierrotkin sit siitä tasaannu. =)
Ei muuta kuin kiukulla eteenpäin,jos ei toivo aina riitä :kieh:
 


Hei kaikki!
Täällä olisi taas yksi hysteroskopiaan menijä. Olisi kiva kuulla Neealta ja muilta, millainen toimenpide se lopulta oli. Toivottavasti kaikki meni hyvin
ja mahdolliset polyypit saatiin pois.
Kaarina
:)
 

Yhteistyössä