hysteriaa ehkä mutta... voiko olla että kehitysvammaisuutta ei olla huomattu synnärillä/neuvolassa?

• Viestiketjun aloittaja winhis
  • Ensimmäinen viesti
ninja
Alkuperäinen kirjoittaja winhis:
Meidän tytöllä (3kk ) on vähän "vinot" silmät, sellaiset kuin down-syndroomassa, mielestäni. Ja nenän puolella on sellainen pieni poimu alaluomella. Lisäksi tyttö on km lyhyempi , 3 kk neuvolassa 58 cm pitkä. Mua on ruvennut kalvamaan ihan kauheasti, että onkohan th:lta/lääkäriltä jäänyt jotain huomaamatta. Kun ne silmät on musta nyt ihan selvästi down-lapsen silmät... Tää kullostaa kyllä itsestänikin aika ylihuolehtimiselta, mutta jotenkin en saa asiaa mielestäni. Mitenkä muut kehitysvammat, milloin/miten huomataan yleensä?

Voi olla mahdollista, esim. villiamsin (en tiedä kirjoitinko oikein) oireryhmä huomataan monesti myöhemmin, mun tutun tytöllä se huomattiin n.4vuotiaana. Kannattaa puhua lääkärille jos huolettaa.

voi olla mahdollista
Alkuperäinen kirjoittaja winhis:
Meidän tytöllä (3kk ) on vähän "vinot" silmät, sellaiset kuin down-syndroomassa, mielestäni. Ja nenän puolella on sellainen pieni poimu alaluomella. Lisäksi tyttö on km lyhyempi , 3 kk neuvolassa 58 cm pitkä. Mua on ruvennut kalvamaan ihan kauheasti, että onkohan th:lta/lääkäriltä jäänyt jotain huomaamatta. Kun ne silmät on musta nyt ihan selvästi down-lapsen silmät... Tää kullostaa kyllä itsestänikin aika ylihuolehtimiselta, mutta jotenkin en saa asiaa mielestäni. Mitenkä muut kehitysvammat, milloin/miten huomataan yleensä?
Olen kuullut et aikuisenakin vasta löydetty, mut yleensä ne on keskosia.

Yhteistyössä