hysteerisiä ihmisiä liikkeellä :D :D (raskaus ja juhannus)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Turkilmas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Turkilmas

Vieras
Mies soitti hetki sitten. Oli jutellut fammun kanssa (siis miehen isoäiti) ja fammu oli ensin pyytänyt että mennään Juhannuksena käymään hänen kesäpaikallaan joka on Nauvossa.

Mies oli jo luvannut, kun ollaan kuitenkin siinä melko lähellä mökillä, eli ei oo pitkä matka Nauvoon.

Fammu oli sitten alkanut perumaan sitä kyläilyä...syynä se että mulla on kolmen viikon päästä laskettu aika :D .

Kaipa mun täytyy soittaa fammulle ja luvata ja vannoa ettei se joudu kätilöksi B)

No mun vanhemmat on lähössä Viroon, eikä luota että kukaan muu maailmassa vois tarpeen tulessa ottaa meijän koiran hoitoon, ni ne meinaa nyt viedä sen mukanaan. Ja mulla la siis ens viikolla. Huolehtiva sa olla, mut aika hysteeristä, ku miehen veli asuu naapurissa ja on jusin sekä vapaalla että selvinpäin (ei juo koskaan)...

Alkuperäinen kirjoittaja rypäle:
No mun vanhemmat on lähössä Viroon, eikä luota että kukaan muu maailmassa vois tarpeen tulessa ottaa meijän koiran hoitoon, ni ne meinaa nyt viedä sen mukanaan. Ja mulla la siis ens viikolla. Huolehtiva sa olla, mut aika hysteeristä, ku miehen veli asuu naapurissa ja on jusin sekä vapaalla että selvinpäin (ei juo koskaan)...

:D :D Fammun mä vielä jotenkin ymmärrän, hän kun on jo 85-vuotias ja muutenkin aina kaikesta niin hysteerinen.

Hassuja nuo sun vanhemmat =)

Mun isä meinasi saada sydärin, kun lähdin äitini kanssa ruotsinristeilylle rv 39 vai oliko se jo peräti rv 40, en muista.
Jotain se helikopterikyydeistä selitti :D ja siitä miten vauva syntyy hyttikäytävälle, mutta mä lohdutin sitä sanomalla että ensisynnyttäjänä ehdin vaikka kaksi kertaa Tukholmaan ja takaisin ekan supistuksen jälkeen, ja siltikin ehdin vielä sairaalaan.
Eikä muuten tullut supistuksen supistusta sillä laivareissulla.

Alkuperäinen kirjoittaja hannamaria:
Mulla oli kuollettavan tylsää loppuraskaudessa. Me käytiin Ideaparkissa ja muualla missä tarvii olla kauan jaloillaann, ja ajeltiin satoja kilometreja... Ja mää onneton katselin kartasta reitit sen mukaan että tarvittaessa synnäri on liki tien. Noh, eipä auttanut.

Juu ja meillä tuntuu kaikki olevan nyt kovasti varpaisillaan mun kanssa. Että taitaa tulla meikäläiselläkin tylsää viimeisistä viikoista. Eilen sentään oltiin sukujuhlissa (serkun rippijuhlat), mutta sielläkin mies talutti mua koko ajan ja huolehti etten kävele liikaa yms. Ja veneilemään en kuulemma enää pääse kun miehen mielestä se ei tee hyvää mulle eikä vauvalle.

Taitaa olla niin että mä joudun istumaan tuolilla paikoillani ja odotella siinä h-hetkeä :|

Meil olis viime kesänä ollu yksi konsertti Nauvossa pari viikkoa ennen mun laskettua aikaa. Me päätettiin jättää väliin se ihan sen takia, että sinne kuitenkin on sitä matkaa. Ei poika sinä päivänä ihan syntyny lopulta, mut aika liki kuiteskin ja pari tuntia kerettiin oleen vaan sairaalassa.
Tosin muutama päivä tuon jälkeen ku olis ollu toi Nauvo, kävästiin Ikeassa. :snotty: Olin niiiin totaaliväsy siihen raskauteen, että päätin kokeilla josko shoppailu sais jotain aikaseks :D

Siis voiko koiran tosta noin vaan viedä muuten sinne? Ei siis joudu mihinkään karanteeniin? Tai ei varmaan jos on lemmikkipassi tms... vai miten se menee?

Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Mun isä meinasi saada sydärin, kun lähdin äitini kanssa ruotsinristeilylle rv 39 vai oliko se jo peräti rv 40, en muista.
Jotain se helikopterikyydeistä selitti :D ja siitä miten vauva syntyy hyttikäytävälle, mutta mä lohdutin sitä sanomalla että ensisynnyttäjänä ehdin vaikka kaksi kertaa Tukholmaan ja takaisin ekan supistuksen jälkeen, ja siltikin ehdin vielä sairaalaan.

Mutta sä olet kyllä oikeesti tosi rohkea =) . Mä kun olin laivalla muutamaa viikkoa ennen kuin jouduin sinne sairaalaan ja pelkäsin koko reissun ihan hysteerisenä. Mua supisteli koko ajan ja mietin vaan että mahtaako koko purkissa olla yhtään asiantuntevaa ihmistä paikalla...

Toisaalta jos vauva olis silloin syntynyt, niin eipä olis ollut maissakaan mitään tehtävissä :/

ensisynnyttäjänä ehdin vaikka kaksi kertaa Tukholmaan ja takaisin ekan supistuksen jälkeen, ja siltikin ehdin vielä sairaalaan.

Mä en olisi ehtinyt, en edes kotiin Maarianhaminasta. Kesti meinaan eka synnytys 5h ekasta supistuksesta. Siksi en kyllä nyt uskalla laivalle lähteä kun toista odotan :-)

Alkuperäinen kirjoittaja Ninniliina:
Meil olis viime kesänä ollu yksi konsertti Nauvossa pari viikkoa ennen mun laskettua aikaa. Me päätettiin jättää väliin se ihan sen takia, että sinne kuitenkin on sitä matkaa. Ei poika sinä päivänä ihan syntyny lopulta, mut aika liki kuiteskin ja pari tuntia kerettiin oleen vaan sairaalassa.
Tosin muutama päivä tuon jälkeen ku olis ollu toi Nauvo, kävästiin Ikeassa. :snotty: Olin niiiin totaaliväsy siihen raskauteen, että päätin kokeilla josko shoppailu sais jotain aikaseks :D

Mutta meillä on mökki Airistolla ja mennään vaan käymään Nauvossa. Eipä siitä kauaa mene ajaa Turkuun jos niikseen tulee...

Alkuperäinen kirjoittaja pohdiskelen vaan.:

Siis voiko koiran tosta noin vaan viedä muuten sinne? Ei siis joudu mihinkään karanteeniin? Tai ei varmaan jos on lemmikkipassi tms... vai miten se menee?

Ei joudu mihinkään karanteeniin. Mutta Suomeen palatessa pitää olla annettu ekinokokkoosilääkitys. Sen saa sieltä helposti eläinlääkäriasemalta. Pitää olla annettu 24 h ennen Suomeen paluuta.

Alkuperäinen kirjoittaja masu:
ensisynnyttäjänä ehdin vaikka kaksi kertaa Tukholmaan ja takaisin ekan supistuksen jälkeen, ja siltikin ehdin vielä sairaalaan.

Mä en olisi ehtinyt, en edes kotiin Maarianhaminasta. Kesti meinaan eka synnytys 5h ekasta supistuksesta. Siksi en kyllä nyt uskalla laivalle lähteä kun toista odotan :-)

Enkä minäkään. Alle 6 tuntia meni ekoista merkeistä syntymään. Ei se kuulkaa aina mene niin, että ensisynnyttäjällä menee yliaikaiseksi ja synnytys kestää 1,5 vuorokautta...

Alkuperäinen kirjoittaja Greippi:
Alkuperäinen kirjoittaja pohdiskelen vaan.:

Ei joudu mihinkään karanteeniin. Mutta Suomeen palatessa pitää olla annettu ekinokokkoosilääkitys. Sen saa sieltä helposti eläinlääkäriasemalta. Pitää olla annettu 24 h ennen Suomeen paluuta.

Kunhan siis on rokotukset reilassa.

Enkä minäkään. Alle 6 tuntia meni ekoista merkeistä syntymään. Ei se kuulkaa aina mene niin, että ensisynnyttäjällä menee yliaikaiseksi ja synnytys kestää 1,5 vuorokautta...

Mutta mun kohdallapa meni niin. Sekä eka että toka synnytys. Ei mitään kiirettä sairaalaan kun supistukset alkoi.

Mutta mun kohdallapa meni niin. Sekä eka että toka synnytys. Ei mitään kiirettä sairaalaan kun supistukset alkoi.

Mutta ei siihen kannata luottaa, vaikka kuinka olisi ensisynnyttäjä. Erikoinen "urbaanilegenda".

Mutta ei siihen kannata luottaa, vaikka kuinka olisi ensisynnyttäjä. Erikoinen "urbaanilegenda".

No enhän mä siihen 100% luottanutkaan, mutta huolettomin mielin lähdin silti risteilemään, kun lääkärikin oli paria päivää ennen todennut että vauva ei ole aikeissakaan syntyä vielä. Kohdunsuu tiivis ja täysin kiinni, kohdunkaula ei lyhentynyt, vauva ylhäällä, jne. Eikä ainoaakaan supistusta ollut tullut. Joten en uskonut, että synnytän laivalla, ja jos synnytys olisi siellä alkanut niin helikopterit kulkee, jos Turun tai Tukholman satamaan on liian pitkä matka =)

Alkuperäinen kirjoittaja turkilmas:
Mutta meillä on mökki Airistolla ja mennään vaan käymään Nauvossa. Eipä siitä kauaa mene ajaa Turkuun jos niikseen tulee...

No ei pitäis olla ongelma. Ja päästävät tietty lautalle jonon ohi jos on synnytys käynnissä ;). Mun äidille kävi nimittäin näin. Lähti viimeisillään raskaana yksin mökille Korppooseen. Ehti se ollakin siellä jokusen päivän mutta sitten alko synnytys. Joutui ottamaan taksin Turkuun, varmaan oli taksikuskilla "hauskaa". Ja kaks lauttaa siis, pääsivät tietty heti ekoiksi. Mutta tietkään ei olleet kyllä yhtä hyviä silloin 70-luvun lopussa kuin nykyään (eikä Airiston siltaakaan tainnut olla silloin vielä, vaan siinäkin lautta). Ehtivät silti hyvin. Mutta kuten monet jo on sanoneet, niin siihen että ensikertalaisella kestäis kauan ei kannata tuudittautua, voihan sitä tulla jotain komplikaatioitakin.

Alkuperäinen kirjoittaja mariawm:

No ei pitäis olla ongelma. Ja päästävät tietty lautalle jonon ohi jos on synnytys käynnissä ;). Mun äidille kävi nimittäin näin. Lähti viimeisillää raskaana yksi mökille Korppooseen. Ehti se ollakin siellä jokusen päivän mutta sitten alko synnytys. Joutui ottamaan taksin Turkuun, varmaan oli taksikuskilla "hauskaa". Ja kaks lauttaa siis, pääsivät tietty heti ekoiksi. Mutta tietkään ei olleet kyllä yhtä hyviä silloin 70-luvun lopussa kuin nykyään (eikä Airiston siltaakaan tainnut olla silloin vielä, vaan siinäkin lautta). Ehtivät silti hyvin. Mutta kuten monet jo on sanoneet, niin siihen että ensikertalaisella kestäis kauan ei kannata tuudittautua, voihan sitä tulla jotain komplikaatioitakin.

Turkilmas on sitäpaitsi uudelleensynnyttäjä =)

Alkuperäinen kirjoittaja mariawm:

No ei pitäis olla ongelma. Ja päästävät tietty lautalle jonon ohi jos on synnytys käynnissä ;). Mun äidille kävi nimittäin näin. Lähti viimeisillää raskaana yksi mökille Korppooseen. Ehti se ollakin siellä jokusen päivän mutta sitten alko synnytys. Joutui ottamaan taksin Turkuun, varmaan oli taksikuskilla "hauskaa". Ja kaks lauttaa siis, pääsivät tietty heti ekoiksi. Mutta tietkään ei olleet kyllä yhtä hyviä silloin 70-luvun lopussa kuin nykyään (eikä Airiston siltaakaan tainnut olla silloin vielä, vaan siinäkin lautta). Ehtivät silti hyvin. Mutta kuten monet jo on sanoneet, niin siihen että ensikertalaisella kestäis kauan ei kannata tuudittautua, voihan sitä tulla jotain komplikaatioitakin.

Turkilmas on sitäpaitsi uudelleensynnyttäjä =)

Juu :D . Ja eka muuten kesti kymmentä minuuttia vaille 6 tuntia siitä kun aamulla heräsin paskahätään siihen kun vauva oli maailmassa B) .

Mutta kyllä mä silti ajattelin Nauvossa käväistä, ellei sitten tämän päiväinen siivousurakka saa aikaan synnytystä :whistle:

Yhteistyössä