Hysteerinen kiukkukohtaus.

Alkuperäinen kirjoittaja Tiimarinvihko:
Mun esikoinen sai hirveitä raivokohtauksia 1kk alkaen. Mä en usko että niillä oli mtn tekemistä kasvatuksen kanssa. Kuopus sen sijaan on oikea tyyneyden tyyssija ollut tähän asti. Ihan oikeasti lasten temperamenttisuus voi vaihdella kovastikin. Se on hyvä osoittaa syyttävällä sormella, jos oma lapsi on kun enkeli.
Kyllä mun lapset on kaukana enkeleistä muttei ne siltikkään hullua ihmisten ilmoilla. Meillä on koti se paikka jossa saa purkaa tunteensa kyllä vahvastikkin mutta sitä ei aleta kaupassa tekemään.
 
Tapaus
Alkuperäinen kirjoittaja Ryysyrannan rinsessa:
Näinpä kaupassa tällasen tapauksen; äiti ja lapsi ostoksilla ja lapsi halusi kinkkupitsaa, sitä ei ollut niin alko hysteerinen raivoamien. Siinä äiti silittelee vaan jätkää päästä ja antaa lapsen vaahdota.

Huuto, sinnittely/paniikin sekainen huuto, mitä helvettiä? Eikai tollanenole normaalia?

Ja toinen jos lapsi ei saa tahtomaansa periksi alkaa jumalaton itku ja huuto, ihan kuin olisi fyysistä kipua. Kuka kasvattaa tällaisia lapsia? :eek:
Tuttua käytöstä mutta en voi kertoa tämän enempää. En tiedä onko normaalia mutta toistuu muutaman kerranviikossa. Joskus harvemmin.

 
Huhhuh
Alkuperäinen kirjoittaja Ryysyrannan rinsessa:
On meilläkin tahtoa kuin pienessä pitäjässä. Miten teidän lapset reagoi kun jotain OIKEASTI kamalaa tapahtuu? Saa sydärin ja kuolee siihen paikkaan kuin kivi? :xmas:

Miksi mutsi ei voi sanoa että älä hermostu, haetaan se toisesta kaupasta?
Ahaa, että haetaan toisesta kaupasta. Tiiätkö, on äitejä jotka eivät lapsen anna pompotella. Huutoraivarista huolimatta, sitä pelkäämättä. :)

 
vieras
Mitähän tämän ketjun aloittaja tahtoo? Että täällä todetaan, että taatusti sairas ja epänormaali sellainen lapsi ja ussavuton äiti ja ensi kerralla "rinsessan" on syytä puuttua tilanteeseen läpsäisemällä lasta (ja ehkä äitiäkin) kasvoihin? Kun poliisitädit ja -sedät tulevat niin voi vedota siihen, että "kyllä ne netissä oli samaa mieltä tuosta hysteriasta".

Näkisi samalla ADHD-kin miksi hän saa reagoida vain tietyllä tavoin ja tietyssä ympäristössä.
 
temperamenttierot
Miksi vähättelet lapsen kokemaa ap`? Se tilanne, ettei jotain ollutkaan mitä oli kovasti odottanut ja toivonut oli lapselle se pahin ja suurin pettymys, iso asia.

Ja ihan normaalia uhma-pettymys-turhautumis-purkausta toi oli.. toiset ne ei vaan uhmaikää juuri eläkään.
 
No haloo.

Jotkut lapset, kasvatuksesta huolimatta, saa ihan mielettömiä raivareita jossain ikävaiheissa. Jotkut raivoaa niin että menevät jopa tajuttomiksi!

Omat ei - onneksi, jos näin saa sanoa - ole saaneet tuollaisia raivokohtauksia, mutta esim. ystävän lapsi sellaisia sai pienempänä (nyt ekaluokalla), eikä taatusti ollut mistään kasvatuksen puutteesta kyse. Hurjan näköistä se oli, eikä käynyt äitiä kateeksi, mutta hienosti hän ne tilanteet onnistui hoitamaan.

Maailmassa monta on ihmeellistä asiaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ihan tavalliset ihmiset eikä kukaan erikseen kasvata lapsesta voimakkaasti uhmakasta. Toisten uhma vain on ihan naurettavaa verrattuna toisten lasten uhmaan. Se ei tee vanhemmista eikä lapsesta sen huonompaa.
Jep, hyvin sanottu. Meillä esikoinen on tällänen potenssiin 100-tyyppi ollut näiden raivareiden kanssa, eikä toD. olla edes silitelty tukasta...päinvastoin, haastellisempaa se on minusta pysyä itse rauhallisena..joten eipä olis ap varmaan halunnut nähdä mun reaktiota sen sorttiseen raivariin... :xmas:
Okei, ei tuo esikoinen nyt yleensä kaupassa ole reuhkannut..huh!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ryysyrannan rinsessa:
ymmärrän sinnittelyn. Mutta tää tapaus oli niin hysterian vallassa että haukkoi henkeään, tärisi jne. Ihan kuin sitäois tapettu.

Jos ois ollut oma oisin saattanut läpätä kasvoille tilanteen rauhoittamiseksi. siis kirjaimellisesti hysteerinen.
:eek: Voi juma. Mene hoitoon. Läpsimälläkö lapsi olisi rauhoittunut, ihan niinkö luulet?
 
Alkuperäinen kirjoittaja MakaPaka:
Alkuperäinen kirjoittaja Ryysyrannan rinsessa:
ymmärrän sinnittelyn. Mutta tää tapaus oli niin hysterian vallassa että haukkoi henkeään, tärisi jne. Ihan kuin sitäois tapettu.

Jos ois ollut oma oisin saattanut läpätä kasvoille tilanteen rauhoittamiseksi. siis kirjaimellisesti hysteerinen.
:eek: Voi juma. Mene hoitoon. Läpsimälläkö lapsi olisi rauhoittunut, ihan niinkö luulet?
No voi juma. Lue OLISIN SAATTANUT. Ja sinnittelevä lapsi ei ole täysin hysteerinen lapsi. Jos lapsi ei tilastaan itse ulos pääse niin kevyt kosketus kasvoille varmasti havahduttaa tilanteesta.

Mutta teeppä sinä niinku parhaaksi näet, ja anna niiden räkänokkien raivota, huutaa ja hulluta kaupassa. :xmas:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ryysyrannan rinsessa:
Alkuperäinen kirjoittaja MakaPaka:
Alkuperäinen kirjoittaja Ryysyrannan rinsessa:
ymmärrän sinnittelyn. Mutta tää tapaus oli niin hysterian vallassa että haukkoi henkeään, tärisi jne. Ihan kuin sitäois tapettu.

Jos ois ollut oma oisin saattanut läpätä kasvoille tilanteen rauhoittamiseksi. siis kirjaimellisesti hysteerinen.
:eek: Voi juma. Mene hoitoon. Läpsimälläkö lapsi olisi rauhoittunut, ihan niinkö luulet?
No voi juma. Lue OLISIN SAATTANUT. Ja sinnittelevä lapsi ei ole täysin hysteerinen lapsi. Jos lapsi ei tilastaan itse ulos pääse niin kevyt kosketus kasvoille varmasti havahduttaa tilanteesta.

Mutta teeppä sinä niinku parhaaksi näet, ja anna niiden räkänokkien raivota, huutaa ja hulluta kaupassa. :xmas:
Ai nyt se onkin "kevyt kosketus". Läpsiminen aiheuttaa lapselle ennemminkin lisää hysteriaa.
 
vieraana
Alkuperäinen kirjoittaja Ryysyrannan rinsessa:
Näinpä kaupassa tällasen tapauksen; äiti ja lapsi ostoksilla ja lapsi halusi kinkkupitsaa, sitä ei ollut niin alko hysteerinen raivoamien. Siinä äiti silittelee vaan jätkää päästä ja antaa lapsen vaahdota.

Huuto, sinnittely/paniikin sekainen huuto, mitä helvettiä? Eikai tollanenole normaalia?

Ja toinen jos lapsi ei saa tahtomaansa periksi alkaa jumalaton itku ja huuto, ihan kuin olisi fyysistä kipua. Kuka kasvattaa tällaisia lapsia? :eek:
Mun kummityttö saa tuollaisia, ja syy voi olla melkein mikä tahansa. Neuron puolella on nyt tutkimuksissa parhaillaan. Ei siinä vanhemmat oikein voi mitään tehdä, kun toinen napsahtaa.

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Ryysyrannan rinsessa:
No voi juma. Lue OLISIN SAATTANUT. Ja sinnittelevä lapsi ei ole täysin hysteerinen lapsi. Jos lapsi ei tilastaan itse ulos pääse niin kevyt kosketus kasvoille varmasti havahduttaa tilanteesta.

Mutta teeppä sinä niinku parhaaksi näet, ja anna niiden räkänokkien raivota, huutaa ja hulluta kaupassa. :xmas:
Niinpä annankin. Toiset kun antavat periksi niin eihän ne lapset raivoa. Sitten vielä kuvittelevat että ovat lapsineen jotenkin parempia :xmas:
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Ryysyrannan rinsessa:
No voi juma. Lue OLISIN SAATTANUT. Ja sinnittelevä lapsi ei ole täysin hysteerinen lapsi. Jos lapsi ei tilastaan itse ulos pääse niin kevyt kosketus kasvoille varmasti havahduttaa tilanteesta.

Mutta teeppä sinä niinku parhaaksi näet, ja anna niiden räkänokkien raivota, huutaa ja hulluta kaupassa. :xmas:
Niinpä annankin. Toiset kun antavat periksi niin eihän ne lapset raivoa. Sitten vielä kuvittelevat että ovat lapsineen jotenkin parempia :xmas:
Sekö on äly ja väläys periksi antamista että pidät lupauksesi? :LOL:
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Ryysyrannan rinsessa:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Ryysyrannan rinsessa:
No voi juma. Lue OLISIN SAATTANUT. Ja sinnittelevä lapsi ei ole täysin hysteerinen lapsi. Jos lapsi ei tilastaan itse ulos pääse niin kevyt kosketus kasvoille varmasti havahduttaa tilanteesta.

Mutta teeppä sinä niinku parhaaksi näet, ja anna niiden räkänokkien raivota, huutaa ja hulluta kaupassa. :xmas:
Niinpä annankin. Toiset kun antavat periksi niin eihän ne lapset raivoa. Sitten vielä kuvittelevat että ovat lapsineen jotenkin parempia :xmas:
Sekö on äly ja väläys periksi antamista että pidät lupauksesi? :LOL:
Rautalangasta > tuo oli vastaus tuohon sun räkänokkien kaupassa raivoamiseen. Yhdet antaa raivota, toiset antaa periksi ja kolmannet kasvaa tynnyrissä kilttien lasten kanssa.
 

Yhteistyössä