Hyppäsitkö lapsena twistiä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja HopeaToffee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

HopeaToffee

Tunnettu jäsen
04.08.2012
21 340
6 402
113
Jostain muistui mieleen hauska leikki lapsuudesta, twisti. Kioskilla myytiin erivärisiä twist-kuminauhoja ja takakannessa oli yhden hyppykuvion ohje.
Suomalaiset eli hypätään ensimmäisen narun molemmin puolin ja sen jälkeen ulos. Ruotsalaiset, hypätään toisen narun molemmin puolin ja ulos.
Miten kuviot jatkuivat?

• Tykkää
Reactions: BootyPeppi
Ja meillä oli korkeutena nilkat, polvet reidet jne. Toki oli hankalaa, jos oli erikokoiset tyypit päissä. ja meillä oli kuviot juolukkaa , mustikkaa, salmiakkia yms. En tiedä mistä myö ne alun perin opittiin.

Hyppäsin, koulussa välitunneilla, ja pihassa.
Meillä oli muistaakseni: sivu, sivu. Sivu pois ja taka sivu. Päälle päälle, päälle pois ja taka päälle. Harkko harkko, harkko pois ja taka harkko. Keskelle pois ja yli. Ja korkeudet oli nilkat, polvet ja reidet.

[QUOTE="vieras";28272273]Hyppäsin, koulussa välitunneilla, ja pihassa.
Meillä oli muistaakseni: sivu, sivu. Sivu pois ja taka sivu. Päälle päälle, päälle pois ja taka päälle. Harkko harkko, harkko pois ja taka harkko. Keskelle pois ja yli. Ja korkeudet oli nilkat, polvet ja reidet.[/QUOTE]

Eiks ollut vyötäröä? Meillä oli.
Hmm.. olikohan kainolot myös. :confused:

Juu, tulihan tuota hypittyä, mutta en kyllä muistais enää niitä hyppyjä. Muistelisin, että meillä oli toinenkin leikki, jossa twististä tehtiin este, jonka toiselle puolelle piti päästä koskematta kuminauhaan, taidettiin loruilla "sik, sak, sik, sak, sii" kun estettä muodostettiin.

Jos joku löytää näihin ohjeita, niin laittaa esiin! :)

Mä oon kans hypännyt twistiä ja sit sitä kuviota, mistä piti päästä läpi koskematta.

Mä hypin yksinkin niin, että toinen pää oli pihatolpassa ja toinen pää keittiöjakkaran jalkojen ympäri. :)

Löytyisköhän YouTubesta twist hyppyjä?? Varmaan, tuntuu, että sieltä löytää ihan mitä vain.

Mä hypin paljon twistiä. Oli nilkat, polvet, reidet, vyötärö, kainalot, kaula. Hypin myös yksin, laitoin
twistin kahden tuolin väliin.

Yhteistyössä