hyperventilaatio seksin jälkeen!! lääkäri toteaa että masennusta!!??

  • Viestiketjun aloittaja oikeesti??
  • Ensimmäinen viesti
oikeesti??
Oon saanut monesti viimeisen puolen vuoden aikana, hyperventilaatio kohtauksen HETI seksin jälkeen... muutenkin minulla ollut huimausta ja vatsa oireita.
Kävin vihdoin lääkärillä ja hän totesi muun muassa että olen masentunut ja tarvitsen masennuslääkkeitä.. tämän toteti lähes samantien kun noista kohtauksista kerroin..
OIKEESTIKO?!?! en todellakaan koe olevani masentunut enkä todellakaan aio lääkkeitä siihen syödä!!
Onko kellään muulla ollut tälläisiä kohtauksia????? mitä "diagnoosi"?
 
oikeesti??
En kovinkaan..en ainakaa niin paljon että sen takia tulisi kohtaus... oon jopa yrittänyt keskittyä hengittämään mahdollisimman normaalisti seksin aikana... heh, tosi kiva, vie vähän nautintoa kun ei voi ihan täysillä olla mukana :D
 
Keijupölly
Miksi kukaan olisi juuri seksin jälkeen masentunut? Kuulostaa ihan omituiselta jutulta.

Onko sulla sun mielestä masennusoireita noin muuten? Tuntuuko elämä kurjalta tai pelkäätkö tulevaisuutta? Ilmeisesti seksistä ainakin tykkäät ja sehän on iloinen asia.

Ja vielä, jos sulla olisi masennusta, niin sun kannattaisi pyytää keskusteluapua ja sanoa, ettet lääkkeitä halua.
 
"vieras"
Muakin huimaa usein seksin jälkeen, mutta en kyllä ole tiedostanut olevani masentunut. Aika surkea selitys.

Hyperventilaatiota ei ole.

Mutta ehkä samat lääkkeet kuin masennukseen voi toimia myös hyperventilaatioon? En mä tiedä?
 
"vieras"
Minä kerran istuin pää pytyssä puoli tuntia seksin jälkeen, kun huohotin niin kovaa että tuli paha olo :D Onneksi ihan pitkäaikainen oma rakas mies oli kyseessä, eikä pistänyt pahakseen tätä rakastelusta johtuvaa pahoinvointikohtausta...:)
 
JONSERED Karhunkantaja
mikä on primitiivireaktio??
En tiedä, kuinka virallinen käsite tuo on. Mutta joka tapauksessa seksin aikana ja jälkeen monet estot ovat "pois päältä" ja kroppa saattaa reagoida yllättävästikin. Saattaa tulla massiivinen itkukohtaus, hervoton nauru tms... tai vaikka pyörtyä.

Tuli mieleeni sellainenkin vaihtoehto, että ehkä lihaksesi ovat niin jumissa ja olet jännittynyt ja hengittelet vain pinnallisesti, keuhkojen yläosalla läpättäen - ja sitten tuntuu, että happi loppuu ja hyperventilaatiota pukkaa.
 

Yhteistyössä