Hyperstimulaatiosta?

jsl
Kellään kokemusta, esim. mitä tutkimuksia sen toteamiseksi tehdään?

Itsellä PCO ja olen normaalipainoinen, jotka ilmeisesti hyperille altistavat. Nyt kolmannen kierron olen syönyt clomifenia 100mg kiertopäivinä 3-7. Alavatsaa nipistelee kovasti jo viidettä päivää. Välillä ei kykene kunnolla kävelemään. Eilen tein positiivisen ovulaatiotestin eli voihan olla että ovulaatiota ei ole vielä varsinaisesti tapahtunut. Normaalisti nimittäin ovulaatiokipu ja muutkin clomifenin aiheuttamat oireet loppuvat kuin seinään ovulaation tapahduttua. Tässä kierrossa clomifen ei ole aiheuttanut minulle edes niitä muita sivuoireita.
Lisäksi minulla on pahoinvointia ja juuri punnitsin itseni (olen töissä) niin painoa tullut lisää parissa päivässä pari kiloa.
 
jsl
Alkuperäinen kirjoittaja Himmeliini:
Voiko hyberstimulaatiota tulla ilman munasolupunkteerausta?! Mulla ainakin alkoi vasta sen jälkeen, pahimmillaan 4vkoa punkteerauksesta.
En minä tiedä, kun en ole ennen vastaavaa kokenut.. Clomifenin lääkeselosteessa se mainitaan...
 
Kyllä hyperin voi saada pelkillä clomeillakin. Itse sain hyperin yhdeessä clomi kierrossa, mutta meni levolla ja runsaalla juomisella ohi. Oli toki kipeä, mutta pärjäsin kotona. Jos olosi muuttuu tosi tukalaksi kannattaa käydä lääkärillä ultrassa.
 

Yhteistyössä