Hymynaamataulukokoiden ja niihin liittyvien palkintojen käyttäjät?

Kertokaa miten nuo teillä käytännössä toimivat. Miltä aikaväliltä palkinto annetaan, kolme viikkoa, kuukausi? Kuinka monta hymynaamaa päivässä on maksimi ja mikä minimi palkinnon saamisen kannalta? Meillä tuota hymynaamataulukkoa palkintoineen olen miettinyt 4-vuotiaan nirsoiluun kasviksia ja hedelmiä kohtaan. Entä minkälaisia ne palkinnot voisivat olla? Eivät tietenkään mitään kovin suurta ja kallista. Ensimmäiseksi palkinnoksi olen miettinyt liituja. Niitä kun tyttö on itse toivonut.

Jos ajatellaan, että yksi hymynaama olisi aina vaikkapa yksi hyvin sujunut ateria. 5 hymynaamaa siis täydellisenä ruokailupäivänä, mutta mikä olisi minimi palkinnon saavuttamisen kannalta? Olen vähän muissakin asioissa ollut lapsen ikään nähden turhan ankara ja vaatinut häneltä liikaa. Siksi ajattelinkin kysellä vähän tuosta minulle vieraasta hymynaamataulukosta, etten asettaisi siihen liian tiukkoja odotuksia. Olisin hyvin kiitollinen neuvoistanne.=)

"omena"
Meillä tehtäis varmaan samanlaisessa tilanteessa niin, että eka palkinto tulisi viiden tarran jälkeen ja ehkä toinenkin. Sitten seuraavat pari palkintoa voisi tulla vaikka 10 tarran jälkeen. Ja viimeinen palkinto vaikka 20 tarran jälkeen. Kun niitä ekoja tarroja ei kuitenkaan yhdessä päivässä meillä tulisi kaikkia ja toisaalta eka palkinto on kiva saada pian, jotta tarrataulun "hyödyllisyys" kirkastuu lapsellekin :)

Meillä on palkintona ollut aina ensin jotain kivaa tekemistä esim. uimahalliin meno, peli-ilta, jätskillä käynti tms. ja viimeinen palkinto on ollut sitten joku lapsen toivoma lelu. Mutta liidut tai värityskirja tai muu vähän pienempi on myös hyvä palkinto. Me ollaan tehty tarrataulut yhdessä lapsen kanssa ja sovittu ne palkinnot yhdessä, olen myös piirtänyt kuvat palkinnoista tauluun niin pysyy tavoite mielessä. Tarrataulut on toimineet meillä ainakin tahmeisiin aamuihin ja turhaan karjumiseen. Toivottavasti tästä oli jotain apua. Tsemppiä!

Kiitos neuvoista, omena.=) Kertoisitko vielä miten helposti noita tarroja teillä saa? Esim. meillä kun on jokainen ateria viidestä takkuaa. Parhaiten menneenä päivänähän siis lapsi saisi jo heti sen 5 tarraa, vai antaisiko ennemmin yhden tarran päivää kohden, odottaen päivän ruokailujen menneen suurimmaksi osaksi hyvin?

Yhteistyössä