hyllyvää ihraa liikaa 30kiloa..auttakaa:(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "tiina"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"tiina"

Vieras
mun on pakko laihduttaa.olen 165cm ja painan varmaan 95kg
mun suurin suurin ongelma on sokerilimsa,jota menee 1.5-3litraa päivässä ja näin mennyt jo vuosia vuosia vuoisia:(
olen siis totaalisessa sokerikoukussa( kait? )

mä en loppujen lopuksi hirveästi karkkia syö ( tarkotan etten siis ähkiä namia joka ilta) vaan pahe on tää limu ja sitten sipsit.

periaatteesa itse ruokailussa ei ole suurta hämminkiä( no joo,kasviksia ja hedelmiä vois syödä enempi)

tää vaikuttaa jo mun itsetuntoon pahasti ja seksielämään ( häpeän itseöni niin paljon etten halua)

kuntosalia ja hkijumppaa turha ehdottaa,koska en halua.
mun liikunta tulee siis hyötyliikunnasta ja vaunulenkeistä ( en jaksa kärrytellä joka päivä)

Kyllä sille liikunnalle nyt vaan tarvisisi aikaa löytyä. Pelkällä limsasta luopumisella ja "hyötyliikunnalla" 30kg pudottaminen on kyllä tuskainen savotta. Valitettavasti nk. helppoa keinoa noin suuren ylipainon sulatteluun ei ole olemassakaan. :(

En osaa sanoa muuta kuin että kukaan muu ei voi auttaa sinua kuin sinä itse. Voit päättää että haluat laihtua ja muuttaa ruokailutottumuksiasi, kukaan muu ei voi tehdä sitä sinun puolestasi. Toki irl ja netistä löytyy ryhmiä joista voit saada tukea painonhallintaan mutta loppupeleissä sen on kuitenkin itsestäsi ja omasta motivaatoostai kiinni. Tsemppiä, onnistut kyllä jos haluat onnistua.

sulle "isämies" tuleppa sanomaan sitten miehelleni että päästää mut useammin iltasin yksin..
joo olen puhunut monesti asiasta.
syyski sanoo että kun käy töissä niin ei iltaisin jaksa hoitaa poikaa ja viikonloppusin kun ei ole töissä,herra vaan röhnää sohvalla ja kattoo tv( eli soilloinkaan ei jaksa)

[QUOTE="tiina";27893099]sulle "isämies" tuleppa sanomaan sitten miehelleni että päästää mut useammin iltasin yksin..
syyski sanoo että kun käy töissä niin ei iltaisin jaksa hoitaa poikaa ja viikonloppusin kun ei ole töissä,herra vaan röhnää sohvalla ja kattoo tv( eli soilloinkaan ei jaksa)[/QUOTE]On kyllä niin tyypillistä naista ja palstamammaa vyöryttää jopa oma perkeleen ylipaino miehen syyksi. Kaikki asiat näköjään voidaan laittaa miehen syyksi, ihan kaikki. Käsittämätöntä PASKAA.

Alkuperäinen kirjoittaja Isämies;27893058:
Kyllä sille liikunnalle nyt vaan tarvisisi aikaa löytyä. Pelkällä limsasta luopumisella ja "hyötyliikunnalla" 30kg pudottaminen on kyllä tuskainen savotta. Valitettavasti nk. helppoa keinoa noin suuren ylipainon sulatteluun ei ole olemassakaan. :(

Liikunnan lisääminen olisi tosiaan hyvä juttu. Mutta samanlaisen painon pudottajana (20kg jäljellä) tiedän myös, että kaiken perusta on ruokavalio. 30 kg pudottamiseen liikunnalla täytyy kuluttaa 21000 kcal, eli aika mahdoton urakka. Toki liikunta edesauttaa asiaa kiinteyttämällä, kalorinkulutuksella, aineenvaihdunnan ja yleisen hyvinvoinnin lisääntymisen myötä. Vaunulenkitkin on hyvä asia, kun kävelet reipasta tahtia.

Mutta annoskoko pienemmäksi ensin ja paljon kasviksia, salaatteja jne. Vähärasvaista lihaa/kalaa ja vähemmän sitä perunaa, riisiä, pastaa. Ja nekin mieluiten täysjyvää.

Kolmessa litrassa sokerilimsaa on vähintään 1200-1300 kaloria. Jumalauta, 1200 kaloria täysin vapaaehtoisesti omin kätösin kaadettuna kurkusta alas.

Sitten tämä jättiprinsessa vielä yrittää vihjata että on miehen syytä että läskiä on niin paljon.

[QUOTE="tiina";27893099]sulle "isämies" tuleppa sanomaan sitten miehelleni että päästää mut useammin iltasin yksin..
syyski sanoo että kun käy töissä niin ei iltaisin jaksa hoitaa poikaa ja viikonloppusin kun ei ole töissä,herra vaan röhnää sohvalla ja kattoo tv( eli soilloinkaan ei jaksa)[/QUOTE]

Tulen mielelläni sanomaan tuon miehellesi. Ja voinpa koettaa siinä samalla patistaa häntäkin siitä sohvalta ylös. :D

On varmasti totta, että jos hän ei näe itselleen tarvetta liikkua, niin vaikea sitä on nähdä toisellekaan. Jos ukko on niin luupää, että ei keskustelunkaan jälkeen "jaksa" katsoa omien lastensa perään, niin minkäpä sille sitten voi.

[QUOTE="tiina";27893142]öö missä kohtaa mä ylipainon laitoin miehen syysksi? en missään
toivon vain "omaa aikaa" pikkasen enempi[/QUOTE]

Sun mies on siis just semmonen laiska paska. Ota ero. Saat aikaa ees sen mitä etänä haluaa lastaan tavata..siis jos jaksaa. Ja sulje se korkki kokonaan. Osta vain sokerittomia limuja jos et kokonaan eroon pääse. Mut jätä se sika. Se imee sultakin liikkumisen ilon ja innon tuolla laiskuudellaan.

[QUOTE="tiina";27893142]öö missä kohtaa mä ylipainon laitoin miehen syysksi? en missään
toivon vain "omaa aikaa" pikkasen enempi[/QUOTE]Käytä sitä aikaa siihen että tyhjennät jääkaapin limsoista etkä osta sinne niitä enää.

Vaikka sinulla olisi aikaa huhkia kaiket illat lenkeillä ja punttisalilla niin et varmasti saa tiputettua tuota massaa pois jos jatkat limun lipittämistä tuollaisia määriä.

mä en edelleenkään syytä miestä.mutta mulle on henkireikä päästä yksin välillä kävelylle.mä nautin kulkea yksin omaan kivakkaan tahtiini :)

tässäkin ketjussa taas pari sellasta kommennttia että huh ja kiitos vaan :(

Mä annan sen vinkin, että hommaa vaaka. Kunnon vaaka. Ja käy siinä, painonpudotuksessa ei auta tieto, että "painan varmaan 95kg"

Ruokavalio kuntoon, netistä löytyy varmasti ihan kaikki mahdollinen tieto. Lenkkeily olis ok, mut voit sä himassa, muksujen kanssa ulkoillessa tehdä esim lihaskuntoliikkeitä. Askellusta hiekkisen reunalla, askelkyykkyjä ja vain punnertaa talon seinään nojaten. Mutta ruokavaliosta se kaikki lähtee.

Entä jos hommaat kotiin jonkin liikuntalaitteen, vaikka olkkariin jos mahtuu? Jumppapallo ei paljoa vie tilaa ja jostain luin helppoja ohjeita silläkin jumppaamiseen..(itellä ois tuo hankinnan alla seuraavaks) Oliks teillä lapsia? Pieni vauva? Voitko vauvan kans jumpata/lattialla vauvan seurana?

Ja se limppari..se pitäis vaihtaa johonkin,sokeerilimuissa on hirveesti kaloreita. Jos et vedestä tykkää niin mites vissyvesi? Maustettu vaikka sitruunalla?

syyski sanoo että kun käy töissä niin ei iltaisin jaksa hoitaa poikaa ja viikonloppusin kun ei ole töissä,herra vaan röhnää sohvalla ja kattoo tv( eli soilloinkaan ei jaksa)[/QUOTE]

Lueppa hyvä ihminen tämä oma tekstisi! Pitääkö sun tosiaan aikuisen ihmisen saada lupa mieheltäs??!! Sä lähdet lenkille jos sä haluat! Lähde vaikka samasta ovenavauksesta kun se tulee sisään. Jos lapsi on syötetty ja vaipotettu niin onhan se kumma jos ei ukko jaksa omansa perään kattoa. Elä hyvä ihminen alistu tommoseen! Mä kestin aikani ja paljon mukavammaksi elo kävi ku tajusin erota!!!

Mun ymmärrykseen ei oikein mahdu se, että mies voi vaan ilmoittaa, ettei jaksa hoitaa lastansa. Jos se kuitenkin on kotona iltaisin ja viikonloppuisin, niin mikset sinä yksinkertaisesti ilmoita, että "menen nyt lenkille/salille/uimaan, heippa!" Eiköhän ne pärjää siellä kotona.
itselläni hajoaisi viikossa pää, jos en pääsisi kotoa ikinä mihinkään ilman lasta.

Sulla on yksi lapsi? Anteeksi nyt vaan, mutta kuulostaa selittelyltä tuo "ei ehdi".
Ensinnäkin hyötyliikunta. Jätä auto vallan pois kytöstä jos käytät sitä nykyään. Eli kaikki kauppareissut sun muut kävellen.
Älä osta enää kotiin niitä limsoja. Kun tekee mieli limsaa, juo huonelämmintä vettä PALJON ja koita kanavoida ajatuksesi muuale, mieliteko menee kyllä ohi.

Itselläni alkoi taas vuoden alusta laihis ja pudotettavaa 20 kg. Eli tiedän todella mistä puhut.

Aina löytyy se tunti liikuntaan päivittäin. Jos lapsesi nukkuu vaikka yhdeksään aamuisin, laita kello soittamaan 07 ja lähde hikilenkille tuniksi. Käy sitten suihkussa ja syö tukeva aamiainen rauhassa.
Olettaen että se mies nukkuu sen lapsen liki ja huomaa jos se herääkin aiemmin. Patista se mies sieltä ohvannurkasta yls ja menkää YHDESSÄ kävelylle.

Jos et limsasta pysty olemaan erossa, niin kokeile pepsimaxia yms. muita light limsoja joissa ei kaloreita ole ollenkaan!

Osta kaupasta zumba,tai muita liikunta videoita, joiden mukana voit liikkua kotona, jos et muualle pääse!

Ruokavalio kuntoon ja ota ruokapäiväkirja käyttöön! Laske kalorit niin siitä se lähtee!:)

Keho kuluttaa ilman tekemistäkin 1800kcal päivässä, joten jos et jaksa liikkua ja kuluttaa lisäkaloreita niin syö vähemmän kuin 1800kcal niin keho alkaa käyttää omia energia varastoja jolloin läski karisee!

Tsemppiä!

lähde vaan reippaasti sille vaunulenkille. siitä tulee tapa, kun pidät siitä kiinni. limpparit ehdottomasti pois. aluksi tihkaisee, mutta juot joka kerta vaikka lasin vettä kun tekee mieli kitata limua. mietippäs sitä rahan säästöäkin ;) . ostat sitten säästyneillä rahoilla uusia kivoja vaatteita. mitä tulee tuohon, ettei mies päästä sinua yksin lenkille, niin voi hyvää päivää!! miten aikuiselta ihmiseltä voidaan kieltää meneminen? lapsi miehelle ja itse rivakka tunti lenkkiä. päivällähän olet jo tehnyt vaunulenkin, niin siitä se lähtee.

Kannattaa katsoa Yle Teemalta tullut dokumentti Ylipainoinen USA osa2. Oli todella paljon kouriintuntuvaa tietoa miten laihdutus onnistuu. On katsottavissa yleareenasta vielä.

areena.yle.fi/tv/1761992

Vaihda sokerilimut light-limuihin, luulis aika nopeesti alkavan tulla tuloksia! Ja sit reippaita vaunulenkkejä, kyllä se siitä! :-)

Juuri näin. Jos ongelma on sokerilimu, niin se on kyllä ongelma pienimmästä päästä. Siihen kun löytyy niin hyvä korvaava täysin kaloriton tuote. Parin päivän päästä olet jo täysin tottunut uuteen makuun.

Toki painon pudottamiseen saatetaan vaatia muutakin, mutta toteuta tuo nyt jo heti tästä päivästä lähtein.