hyihyihyihyiiiii!!! kuulin aika ällön jutun :x

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja :x
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mun kaveri toi lutikat kotiinsa ulkomailta. :)

Matkalaukkuja ei saa ikinä jättää lattioille eikä varsinkaan sängyn alle hotellihuoneessa. Ne pitää nostaa jonnekin korkeammalle.

Meni kaveriltakin (ja sen kaverilta, jonka kanssa oli ollut reissussa) sänky vaihtoon myös.

[QUOTE="rrrr";26093170]kääk ja juuri tänään ostin meille jenkkisängyn käytettynä:/ mut se oli koulun rehtorin peheeltä joten varmaan ihan ok on:)[/QUOTE]

Ei tuo mitään sano. Kuten just kirjotin, mun kaveri toi kotiinsa ne matkaltaan (Lontoosta).

Hiukan aiheen ohi, mutta oon itsekin tuonut Lontoosta hotellista tuliaisia. =) En tiiä, mitä olivat, mutta kivoja pieniä näppyjä sain ihon täyteen jo kun yön nukuin sen hotellin sängyssä. Kun kotona vedin reissussa mukana olleen yökkärin (pestyn siinä vaiheessa) päälleni, taas tuli kamala kutina ja samat näpyt. Lens roskiin se yökkäri sen jälkeen. =)

Viimeksi muokattu:
Monihan hakee sohvankin kierrätyksestä. Yhtälailla niissä voi olla. Kuten kirpparisohvissa. Mut nyt tosiaan aloin miettiin koko systeemiä kunnolla ja en tosiaan uskalla ostaa enään MITÄÄN tekstiilejä kirpparilta. :$

Monihan hakee sohvankin kierrätyksestä. Yhtälailla niissä voi olla. Kuten kirpparisohvissa. Mut nyt tosiaan aloin miettiin koko systeemiä kunnolla ja en tosiaan uskalla ostaa enään MITÄÄN tekstiilejä kirpparilta. :$

Äitini osti joskus jonkun puisen suht pienen säilytyslipaston ja sit huomattiin et se oli täynnä jotain elukoita... eiku roskiin vaan!

Tästä on niin kauan aikaa, että älkää kysykö mitä ne oli tai miltä näytti. Jäi vaan muisto että myös puisissa esineissä voi asustaa jotain väkeä! ;)

Äitini osti joskus jonkun puisen suht pienen säilytyslipaston ja sit huomattiin et se oli täynnä jotain elukoita... eiku roskiin vaan!

Tästä on niin kauan aikaa, että älkää kysykö mitä ne oli tai miltä näytti. Jäi vaan muisto että myös puisissa esineissä voi asustaa jotain väkeä! ;)

no hyi hemmetti :O onneks muumimukit on turvallisia :D ku viel pesee pariin kolmeen kertaan tiskikoneessa :D kiva ostaa joku kallis vanha senkki ja siel onki elämää enemmän ku pienessä kylässä. HRRR.

No hyi helvata ku lukee näitä juttuja!

Siis onhan mullaki ollu käytetty runkopatjasänky, mutta se oli mun siskon vanha. Ei mitään ongelmia ollu. Likalla on käytetty patja, mutta se on mun isän tyköä eikä mitää ongelmaa senkää suhteen. Siskon vanha sohva meillä on ollu, samoon äitin vanha sohva. Nykyynen sohva on tuttavan vanha eikä mitää ongelmaa senkää kans. Kirjahylly on mun lapsuudenkodista.

Mutta mistään kirpparilta tai kierrätyskeskuksesta en ostaasi sänkyä, patjaa tai sohvaa! Ja tuskin huonekalujakaan, siis kirjahyllyjä tms.

Viimeksi muokattu:
Tossapa juurikin syy, miks en kirpparilta hommaa itelleni ja tyttärelle yhtään mitään vaatteita enkä kenkiä. Ostan ne mielummin ihan uutena kaupasta.

Mä heitän kirpparivaatteet pesukoneeseen 60 asteen pesuun suunnilleen suoraan ulko-ovelta, vaikka vaatteet kuinka tuoksuisivat vastapestyiltä. Talvella jätän ostokset pakkaseen yöksi. En viitsi pienen ötökkäriskin vuoksi laittaa vaatetukseen moninkertaista rahasummaa, kuin mitä nyt laitan.

Kerran on kierrätyspeiton mukana tullut jotain nilkkoja purevia öttiäisiä, siihen loppui isojen tekstiilien kierrätys:).

Työkaverille kävi SriLankan reissulla vähän sama, mies oli ekan yön jälkeen ku syöty ja sitten tuli huonepalvelu vetämään viillon patjaan niin kappas..

Ja itse jouduin kutsumaan tuholaistorjujat Espanjanmatkani jälkeen, tuli jotain russakan tapaisia öttiäisiä mukana :(

[QUOTE="Zanna";26096576]Empä ole ajatellut moista. Juuri ostin pari hupparia mut taidanpa laittaa ne suoraan koneeseen. Hyi.[/QUOTE]
Kaikki kirpparilta tuotavat vaatteet kuuluu laittaa kuudenkympin pesuun. Jos eivät tätä kestä, niin sitten pakastimeen -20 astetta ja kaksi viikkoa tai sauna yli 70 astetta ja kaksi tuntia. Tämä tappaa sekä yleisemmät turkiskuoriaset että pahemmat (tosin helpommin kuolevat) luteet.

[QUOTE="vieras";26098415]Kaikki kirpparilta tuotavat vaatteet kuuluu laittaa kuudenkympin pesuun. Jos eivät tätä kestä, niin sitten pakastimeen -20 astetta ja kaksi viikkoa tai sauna yli 70 astetta ja kaksi tuntia. Tämä tappaa sekä yleisemmät turkiskuoriaset että pahemmat (tosin helpommin kuolevat) luteet.[/QUOTE]

Saunaa ei ole ja pakastimeen ei mahdu :D

Oikeastiko toi 60 asteen pesu tuhoo kaikki?

Tossapa juurikin syy, miks en kirpparilta hommaa itelleni ja tyttärelle yhtään mitään vaatteita enkä kenkiä. Ostan ne mielummin ihan uutena kaupasta.

Hysteria FTW!
Lutikat ei elele missään tekstiileissä, vaan huonekaluissa ja seinänraoissa. Tosin ei sua varmaan lohduta, että ne leviää naapureilta paljon todennäköisimmin kuin mistään kirppiskamoista, sitäpaitsi puolentunnin kuumuus, eli normi pesu tappaa ne jo vaatteista.
Tosin ei kyllä tulis mieleenkään ottaa kirppisvaatteita käyttöön muutenkaan pesemättä, yäk :P

Yhteistyössä