Hyi piru!! Hiiristä..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hiirifobiako iskenyt vanhoilla päivillä?!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Hiirifobiako iskenyt vanhoilla päivillä?!

Vieras
Samaisesta aiheesta on ollut aloituksia aikaisemminkin, mutten jaksa nyt etsiä.
Ollaan asuttu talossamme neljä vuotta ja joka vuosi tähän aikaan ollaan seurattu hiiren/myyrien jälkiä talon ympärillä ja saatu kylmistä kellareista pari vuosittain loukkuun. Joulun jälkeen, kun hiiret ovat loukkuun jääneet, on ollut ns. hiirivapaata eli rapinat seinissä jne loppunut eikä jälkiä ole lumessa enää ollut.
Nyt on sitten hiiri/hiiret päässeet sisälle. :X
Mä en pysty elämään samassa huushollissa niiden saastaisten kanssa. Te jolla on myös hiiriä, miten toimia? Onko hyviä itse keksittyjä ideoita?Loukkuja on jo monta viritetty, kissoja ei ole, koira ainoastaan ja mahdollinen sisääntuloaukko paikallistettu ja tukittu, eli ollaan laajentamassa taloa ja talojen yhtymäkohdan kautta taitavat tulla sisälle.
Onko teillä, kuten meillä nyt ollut papanoita siellä täällä esim. lakanakaapissa... ja paistinpannuissa keittiön alakaapissa... Hyi hel...!!!
Onko tauteja kuten myyräkuumetta tullut sisähiirten/myyrien kautta?

Alkuperäinen kirjoittaja Hiirifobiako iskenyt vanhoilla päivillä?!:
Ollaan asuttu talossamme neljä vuotta ja joka vuosi tähän aikaan ollaan seurattu hiiren/myyrien jälkiä talon ympärillä ja saatu kylmistä kellareista pari vuosittain loukkuun. Joulun jälkeen, kun hiiret ovat loukkuun jääneet, on ollut ns. hiirivapaata eli rapinat seinissä jne loppunut eikä jälkiä ole lumessa enää ollut.
Mä en pysty elämään samassa huushollissa niiden saastaisten kanssa. Te jolla on myös hiiriä, miten toimia? Onko hyviä itse keksittyjä ideoita?Loukkuja on jo monta viritetty, kissoja ei ole, koira ainoastaan ja mahdollinen sisääntuloaukko paikallistettu ja tukittu, eli ollaan laajentamassa taloa ja talojen yhtymäkohdan kautta taitavat tulla sisälle.
Onko teillä, kuten meillä nyt ollut papanoita siellä täällä esim. lakanakaapissa... ja paistinpannuissa keittiön alakaapissa... Hyi hel...!!!

Alkuperäinen kirjoittaja niin niistä pääsee eroon:
Alkuperäinen kirjoittaja Hiirifobiako iskenyt vanhoilla päivillä?!:

Koiran ja lapsen (plus naapurien kissojen ja koirien) takia hankalaa ja vaarallista, enkä haluu niitä kuolemaan ja haisemaan talon rakenteisiin tai jonkun kalsareihin vaatekaappiin..

Meilleppä oli alakaappiin, jota harvoin avataan, hiiri tehdä täräyttänyt soman pesän, ihmettelin, että kun ohi kävelee (pyykkihuoneessa) haisee kusi, ei siis mikään pissin haju vaan oikea kunon kusen lehahdus. Kaappeja alettiin vaihtaa ja tyhjentäessä löytyi yllätys.
Pesä kun tyhjennettiin, paripäivää tomerasti liikkui huushollissa, aiheuttaen mulle kerran totaalisen slaakin, kun imuroin ja hyppäs yhtäkkiä sokkelin vierestä liikkeelle.
Soitin ukollekkin töihin, ja kun sillä just sattui olemaan hirvee kiire, eikä ehtinyt mua "ymmärtämään", paiskasin sillekkin luurin korvaan, soitti kyllä myöhemmin ja oli tuohtunut moisesta käytöksestä, mutta kun mua rupes just sillähetkellä ällöttämään se hiirihomma yli äyräiden.
Täällä se huuhelsi menemään ympäriinsä, lukuunottamatta yhtä huonetta, myrkkyä laitettiin kaappiin, niin oli sinne myrkkylaatikkoonkin käynyt pöllimässä roskiksesta jonkun viilipurkin kannen ja samana yönä nakertanut mun keittiöpyyhkeesen parit reiät, varmaan pesäntekoa varten. Ilmeisesti lohmi myrkkyä ja kuoli, kun ei sen koomin ole rapissut, eikä hiirenpaskoja näkynyt.
Ei meille mitään kuumeita tullut, kannattaa vaan rauhallisesti siivota ne kuivat pipanat pois, niin eivät pölly ilmaan, minä vetäsi kaapista imurilla ja heitin pussin roskikseen, sitä pipanaa oli meinaan ihan reilusti siellä roippeissa. Myös kaikki kaapissa olleet tavarat lähti roskiin, onneksi ei ollut mitään korvaamatonta.
Sitä se on kun asuu metsänkeskellä :whistle: :whistle: :x

Vielä lisään, että jos laitat myrkkyä ja haluat hiiret yhteen paikkaan raatoina, laita vaikka iso saavi, jonne tippa vettä ja kulku esim jollain laudalla, mutta niin, että ne pääsee vaan saaviin, ei sieltä pois.
Myrkky myös tuhoaa ne hiiret täysin, ne eivät jää haisemaan raatoina minnekkään.

Kissaa vois miettiä , mutta musta huono syy ottaa kissaa pelkästään hiiripyydykseksi. Eikä kyllä monella tutulla toimi ollenkaan. Oltiin pikkujouluissa viime vkonloppuna ja siellä oli kova meteli, kaksi kissaa ja hiiret hyppi silti pöydillä juurikaan pelkäämättä.

Kiitos nöppäri! Jännää miten sekopääksi yksi hiiri saa ;) Haluan sen vaan pois!Miten se nyt menikään: Minun talossani ei mitkään luonnonkappaleet rieku :)
No yritän ottaa järjen käteen, ei ne hiiret tapa vaikka inhottavia onkin!

Äiskällä oli ihan mahoton hiiri-rumba muinoin. Muistan ku katoin telkkaa, niin hiiri kipitti pienen matkan kirjahyllyn takaa esille... Sitten yks kerta äiskä heräsi kun hiiri rapelsi makkarin verhoissa!! Joskus saattoi olla vessassa hiiren papanoita, niistä päästiin kun kaakeloitiin vessa...
Kerran taas hiiri juoksi tiskipöydällä... kerran laitettiin meidän kissa vahtimaan keittiön roskiskaappia, ja sieltä se nappasi hiiren aika pian!
Yks iso ongelma tänä syksynä oli kun hiiri oli päässy autoon. Oli nakertanu turvaistuimen kankaan rikki :(
Sit kerran oli kaamee haju kylppärissä. Kunnes hoksattii kurkkia siivousämpäriin...Siellähän oli yks kuollut siimahäntä. Toinen hiiru oli kerran kuivettuneena mittarikaapissa.

Ei niihin auta oikein mikään, paitsi vintille vietiin myrkkyä. Toisaalta siellä ne sit rapisteli (myrkkytuskissaan...) jossain katon rajassa ja ne tosiaan voi sit kuolla mihin vaan ja se haju kestää pitkään.

Ei hiiret levitä myyräkuumetta vaan metsämyyrä. Sen tunnistaa kai parhaiten siitä, että sillä on lyhyt häntä kun taas hiiren häntä on pidempi kuin hiiri itse. Yleisempiä ne hiiret on, mutta jos asut jossain metsässä niin sitten metsämyyräkin voi olla ihan hyvin.

Mutta siis meillä varastossa hiiriä ja ällöttää ihan helvetisti noi hiirenpapanat ja saan slaakeja niistä. Yhtä ainoaa hiirtä en ole nähnyt. Paskaa vain.

Tänään katselin jostain lehdestä mainosta. 20e maksaa joku ultraäänihiirenkarkoitin, auttaa kuulemma 150m säteelle. Laitetaan pistokkeeseen ja pitäis pitää hiiret kaukana. Toimivuudesta en tiä.