Hyi persus ku mun napa haisee :X

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mikäo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mikäo

Vieras
ihan paskalle. se on limanen ja iljettävä ja kaamee lemu koko ajan.

onks mulla joku napatulehdus???? toi haju tunkee mun nenään koko ajan vaiks mä oon putsannu moneen kertaan. :x

Putsaa se betadinella (pumpåulipuikkoon..) muutamana aamuna ja iltana niin paranee. Syvään napaan jää usein jotain, joka sitten kasvaa. Pitäs säännöllisesti putsata.

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
No onko siinä joku haava tai hiertymä? Onko se kipeä? Millä sä oot sen putsannut?

punottaa vaan hieman, ei haavaa tms. septidinillä oon putsannu ja bebanthenia laittanu. eikä se silleen kipeekään ole. ihan sellanen märkivän oloinen ja HAISEE :x

Mulla ainakin tulee tuommoiseksi jos en joka suihkureissulla muista pestä erikseen ja kuivata erikseen hyvin. On niin syvä napa että sinne jää jotain joka sitten haisee pahalle ja on limaista...

Alkuperäinen kirjoittaja juu:
Putsaa se betadinella (pumpåulipuikkoon..) muutamana aamuna ja iltana niin paranee. Syvään napaan jää usein jotain, joka sitten kasvaa. Pitäs säännöllisesti putsata.

eilen viimeks saunassa pessy navankin. yleensä joka päivä.

Alkuperäinen kirjoittaja mii:
Mulla ainakin tulee tuommoiseksi jos en joka suihkureissulla muista pestä erikseen ja kuivata erikseen hyvin. On niin syvä napa että sinne jää jotain joka sitten haisee pahalle ja on limaista...

nii emmä kyl nyt muista kuivasinko mä sen eilen erikseen :o

Alkuperäinen kirjoittaja mikäo:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
No onko siinä joku haava tai hiertymä? Onko se kipeä? Millä sä oot sen putsannut?

punottaa vaan hieman, ei haavaa tms. septidinillä oon putsannu ja bebanthenia laittanu. eikä se silleen kipeekään ole. ihan sellanen märkivän oloinen ja HAISEE :x

Älä nyt herranen aika mitään Bepanthenia sinne tunge, sehän muhii siellä entisestään. Bacibact voide tai puuteri on parasta tollaseen märkäseen ihotulehdukseen.

Alkuperäinen kirjoittaja mii:

Mulla oli kans noin. Navan "pohjaa" ei näkynyt, joten kai sinne jäi aina jotain kosteutta hautumaan. Vaiva hävisi raskauden jälkeen, kun napa venyi niin paljon että tuo kateissa ollut "pohja" tuli näkyviin.

Mulla kans tommonen erittäin haiseva jä märkivä napa.. Suht lihava ku olen niin se napahan on sillon tommonen "kuoppamainen" eli syvä. Olen sitä koittanut kovasti huuhdella ja kuivata, mutta toi on ollu jo tommonen pari viikkoo. Yleensä olen tunkenu sinne napaan pari (vessapaperi)arkkia, että imis sitä smägmää sieltä pois :D

Eikls sinne vois laittaa jotain talkkia? Sehän estää tulehdusta ja ehkäisee märän muodostumista?
Toi kyllä tosissaan haisee, ja kunnolla. Pari ihmistäkin jo sanonut (vaikka toisella puolella huonetta), että mikä tässä haisee :P

Mulla rupes napa ärtymään, kun mies viime kesänä sorkki sitä innoissaan, eikä vaan millään lopettanu, ennenku huitaisin voimalla pois. Siitä se punotus ja kirvely muuttu sit vähitellen pysyväksi ilmiöks, tulehdusta ja limaista visvaa, tietenkin hajua. Tietysti se kutiaa ja jopa särkee välillä, eikä MIKÄÄN auta. Kyllä oon ukolle siis niin pirun vihanen! Tää on jo pikkukriittinen paikka, ku en anna sen enää hipelöidä mua entiseen tapaan. Tee täs sit lasta. Kauppareissulla oli paitaki jääny siihe kiinni. Ääks! Kai sitä kuivaa basibactia pitää yrittää, kiitti!

hauska juttu mutta mulla oli vuosia sitten just tuollainen ongelma. olin silloin vähän ylipainoinen.
keksin sellaisen jännän kostin kun olin kuullut että joku tietty juttu auttaa hiivaan.
laitoin suihkun jälkeen napaan puolukan ja niin vaan hiiva häipyi syvästä navasta :)

[QUOTE="vieras";27259849]hauska juttu mutta mulla oli vuosia sitten just tuollainen ongelma. olin silloin vähän ylipainoinen.
keksin sellaisen jännän kostin kun olin kuullut että joku tietty juttu auttaa hiivaan.
laitoin suihkun jälkeen napaan puolukan ja niin vaan hiiva häipyi syvästä navasta :)[/QUOTE]

Auttaiskohan toi puolukka alapään hiivatulehdukseenkin?

Milläs sais parhaiten navasta paranemaan haavat? Ihmetelly nyt pari päivää kun välistä navan "sisällä" tuntuu pientä kipua ja tutkiskelin niin pari pientä haavaa näytti olevan. Ikinä ennen ei tuomosia ole ollut niin ei oikein tietoa mitä tehdä. Septidin desifiointi ainetta laitoin paperi tuppoon jonka varovast työnsin navan sisälle. Ei varmaan mitään voiteita uskalla laittaa ettei ala vaan turhaan hautumaan? En tiedä onko tämä sitten oikea paikka mies puolisen kysyä mutta tämä nyt nopealla googlettamisella oli lähimpänä vaivaani :D

Tämä on hauska ketju. Napakipu ei ole kuitenkaan hauskaa. Itse makasin vatsallani lattialla ja sen jälkeen tuli vatsa kosketusaraksi. Ajattelin ensin, että mahaihrat jotenkin saivat osumaa, mutta parin päivän päästä onnistuin paikallistamaan kivun napaani. Tutkin näitä ketjuja ja eilen hain sitten apteekista septidiniä ja betadinea. Rassasin napaani septidiniin kastetulla pumpulipuikolla ahkerasti ja navasta nousi pieniä vaaleita kuonakappaleita. Aikani rassattuani jotain navassa puhkesi ja veri purskahti navasta vauhdilla. Tämän jälkeen alkoi paranemisprosessi ja oma diagnoosini tilanteestani on seuraava: Navassani oli finni.

[QUOTE="vieras";27262101]Auttaiskohan toi puolukka alapään hiivatulehdukseenkin?[/QUOTE]

...että lauseessa on jotain perää? "Pyörii kuin puolukka p*ll*ss*" Eli joku varmaan jo kokeillut..

Uusimmat

Yhteistyössä