hyi olkoon, oonkohan mä tulossa hulluks?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kukkaiskeiju
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

kukkaiskeiju

Aktiivinen jäsen
03.12.2007
1 611
0
36
Tässä onnellisena istun koneella ja odotan miestäni kotiin saapuvaksi. No sitten ovi käy ja huikkaan Moi! Ei vastausta...
Huikkaan uudelleen MOI!
Ei vieläkään vastausta...
No mä syvennyn koneeseen ja unohdan asian hetkeksi, kunnes taas se pamahtaa mieleeni...OVI KÄVI eikä miestä näy?!
Mä soitan sille ja se olikin vasta tulossa kotiin...eli :o

Mies sanoi että olis vaan posti tullut, mutta mä vähän epäilen, ei meidän postilaatkosta ole ennen tuollaista ääntä kuulunut...

Muilla mystisiä tapahtumia...?

Mun eka oma kämppä oli ihan piskuinen yksiö. Olin valittanut naapurin rouvalle, että patterini on ihan kylmä ja siksi kämpässä vähän viileää. Seuraavana aamuna heräsin, lähdin suunnistamaan vessaa kohti ja huomasin ulko-oven olevan sepposen selällään :o Pistin oven kauhuissani kiinni ja mietin että mitä ihmettä?! Patteri oli myös lämmin... Sanottakoot vielä, etten tänäkään päivänä tiedä mitä oli tapahtunut, mutta jos työmiehet on käyneet patteria fixaamassa, niin ovat työskennelleet n. 20cm:n päässä nukkuvasta minusta! Että onneksi en herännyt, oisin varmaan saanut sydänkohtauksen.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei se varman ollu ku miehes etiäinen. Tulee kohta kotiin, samoilla äänillä, kuuntele vain rauhassa.

Ai niin, unohtui sanoa ettei sitä sitten tarvi pelätä. Meillä sanotaan että kilteillä ihmisillä on etitäiset vain. Menee parikymmentä minuuttia etiäisen tulosta että henkilö saapuu.

Alkuperäinen kirjoittaja sama vieras:
Ei se varman ollu ku miehes etiäinen. Tulee kohta kotiin, samoilla äänillä, kuuntele vain rauhassa.

Ai niin, unohtui sanoa ettei sitä sitten tarvi pelätä. Meillä sanotaan että kilteillä ihmisillä on etitäiset vain. Menee parikymmentä minuuttia etiäisen tulosta että henkilö saapuu.

hyi :o

Muistan aikoinaan kun entisen poikakaverini kanssa tulin kotiini iltariennoilta.mentiin keittiöön ja sanoin, että ollaan hiljaa, kun isä ja äiti juttelee yläkerrassa(kuulin aivan selvästi puhetta)10 minuutin päästä isä ja äiti tulivat kotiin.pelästyin sikana, koska luulin heidän olevan kotona.Isä sanoi, että taisi olla etiäisiä joita kuulin

Alkuperäinen kirjoittaja iik:
Alkuperäinen kirjoittaja sama vieras:

hyi :o

Ei se mikään hyi ole, ihan tavallista meillä kotona Lapissa jossa on koti ja suvun syvät juuret. Tietääpähän valmistua vieraitten tuloon ku tietää kuka on tulossa. Tää ei ole sitten kuitenkaan ihan tavallista kaikissa perheissä, mutta kuten jo sanoin ne etiäiset on vain kilteillä henkilöillä.

Alkuperäinen kirjoittaja kukkaiskeiju:
sieltähän se mieskin jo pyyhälsi kotiin...eikä ollut mikään paksu juttu mikä tuli postissa...tavallinen mainos... outoa! vai etiäinen? eihän sitä kosksaan tiedä :whistle:

Jos jakaja vaikka kaatui ja törmäsi teidän oveen?

Joo ihan etiäiseltä vaikuttaa. Mulle ja miehelle käynyt kerran noin. Mies kuuli että pihalla läimähti autonovi kiinni ja eteisen ovi aukes ja joku tuli eteiseen. Oli sitte ihmetelly ettei kukaan tullutkaan. Mä olin sillon kotimatkalla ja tulin n. 10 minuutin päästä kotiin. Mies katteli pelästyneen näkösenä ikkunassa =)

Aikoinaan sinkkuna eläessä asuin pienessä yksiössä. Olo-makuuhuonneesta lähti käytävä vessaan. No monena yönä havahduin ääneen, että ovi käy. Mutta ulko-ovi (eli rapun ovi) oli niin lähellä omaa oveani etten jaksanut herätä vaan ajattelin sen olevan rapun oven äänen. Kerran oli eräs tuttava mies samassa sängyssä nukkumassa, kun hän oli havahtunut oven käyntiin aamulla ani varhain ja mennyt vessaan menevälle käytävälle niin silloinen vuokra isäntä oli seisonut siel... Arvatkaa järkytyinkö, kun mies tuli takaisin sänkyyn ja kertoi tapahtuneen. Mietin vieläkin, että oliko se vuokra isäntä käynyt useinkin omilla avaimilla. Toki asiaa selviteltiin jälkikäteen, mutta hän myönsi käyneensä vaan sen kerran, kun jäi kiinni ja silloinkin oli tullut tarkistamaan jotain vesimittaria...

Etiäiset ja kaksoisolennot
Saamelaiselle etiäisperinteelle on tyypillistä usko siihen, että ihminen voi toimia myös fyysisen ruumiinsa ulkopuolella, kaukana fyysisestä olinpaikasta. Kertomusten mukaan etiäiset ovat jonkun ihmisen kaksoisolentoja. Etiäisiin ei yleensä liity mitään pelkoja eikä ahdistuksia, vaan niitä odotetaan ja pidetään aivan normaaleina. Saamenkielisessä terminologiassa niille on useita eri termejä, jotka voidaan mieltää eri olennoiksi.
Periaatteessa kaikki voivat nähdä etiäisiä, mutta yleensä niitä näkevät vain "lujaveriset" eli ne jotka voivat nähdä muitakin henkiä. Useimmat etiäishavainnot ovat kuulohavaintoja, kuten koputuksia tai askelten ääniä.

Tämmösen löysin netistä. Kaikki tämmönen kiinnostaa...

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja kukkaiskeiju:
sieltähän se mieskin jo pyyhälsi kotiin...eikä ollut mikään paksu juttu mikä tuli postissa...tavallinen mainos... outoa! vai etiäinen? eihän sitä kosksaan tiedä :whistle:

Jos jakaja vaikka kaatui ja törmäsi teidän oveen?

:laugh:

Voin vain kuvitella sitä näkyä...ei sekään varmaan olisi ovea avannut... sillä kallistun kyllä ton etiäisen puoleen. Ei olisi eka kerta kun jotain "yliluonnollista" tapahtuisi :D Eikä varmaan viimeinen!

Alkuperäinen kirjoittaja Mukamaspipsa:
Minä koen noita etiäisiä tosi usein ja en oo koskaan ajatellu, että niissä on mitään kummallista.
Sama juttu myös tulevien puheluiden kanssa.

Onko sulla sellanen aavistus että joku tietty henkilö tulee kohta käymään tai soittaa vai kuuletko oven käyvän, askelia tms.?
Mua kovasti kiinnostavat nämä tälläiset kokemukset!

Minä koen noita etiäisiä tosi usein ja en oo koskaan ajatellu, että niissä on mitään kummallista.

kuuletko siis puhelimen soivan vähä ennenku se oikeesti soi?

mä en oo ikinä ennen kuullutkaan tommoisista etiäisistä. ihan mielenkiintoselta kuulostaa.

Hyi saakeli, luin tän äsken, poika nukkumassa ja mies töissä... Jumitan tässä koneella jossain horroksessa kun yhtäkkiä korvan vieressä alkaa soimaan manaajan tunnari ja parvekkeen ovi avautuu yhtäkkiä hitaasti naristen... Käännän päätä ja telkkarista näkyy tämä manaajasta tuttu tyttölapsonen, jumatsukka meinasin puota tuolilta |O

Pistän paremmaksi, miun lapsuudenkodissa kummitteli. Eräs mies edellisistä asukkaista oli palanut sinne nukahdettuaan tupakkaa poltellen sänkyyn ja kävelee yläkerrassa vielä tänäkin päivänä... Tämän voi todistaa meitä edeltävät asukkaat, meidän perhe, sekä nykyiset asukkaat, kukaan ei ollut puhunut asiasta toisilleen, ennen kuin sitten sattumalta kerran kun äitini oli nähnyt jossain nämä nykyiset asukkaat. Alkoi sitten jonkun ihme sattuman kautta puhua "omituisista asioista" mitä talossa tapahtuu johon meidän äiti sitten kertoi meidän kokemukset. Tämä nyk asukas lisää sitten vettä myllyyn kertomalla että oli ihan sattumalta työssään tavannut meidän perhettä edeltävät asukkaat ja olivat sitten alkaneet puhua siitä miten ovat kotiutuneet uuteen taloon jne, kunnes toinen sitten kysyy:
"- Vieläkö siellä muuten kummittelee...?" :o

JA NYT TOI SAAKELIN OVI NARISEE JA MIUTA PELOTTAA!!!

Noi "etiäiset" on pikemminkin sitä mitä haluaisi kuulla. Itseltäni kun kuoli koira heräsin öisin tassujen rapinaan useamman kerran. Samoin kun eräältä tutulta kuoli äiti, niin hän ilmestyi yöllä tämän pojan sängyn viereen.

Mullekin on kerran käynyt noin. Eksällä oli teiniaikoina sellanen avainkettinki, jonka kilinän kuulin oven läpi. Sitten kun odottelin ovikellon soittoa, niin ei se soinutkaan kuin vasta vartin päästä. Oli talvi, joten lumesta näki selvästi, ettei kukaan muu ollut käynyt ovella. Ja jotenkin tiesin, että se oli just eksän ketju joka kilisi... Oltiin vielä maalla keskellä mettää, niin ei keksitty mitään mistä sellanen ääni kuuluisi.

Alkuperäinen kirjoittaja M:
Noi "etiäiset" on pikemminkin sitä mitä haluaisi kuulla. Itseltäni kun kuoli koira heräsin öisin tassujen rapinaan useamman kerran. Samoin kun eräältä tutulta kuoli äiti, niin hän ilmestyi yöllä tämän pojan sängyn viereen.

Etiäinen on elossa olevan henkilön, ei kuolleen.

Alkuperäinen kirjoittaja Paalinarutukka:

Onko sulla sellanen aavistus että joku tietty henkilö tulee kohta käymään tai soittaa vai kuuletko oven käyvän, askelia tms.?
Mua kovasti kiinnostavat nämä tälläiset kokemukset!

kuuletko siis puhelimen soivan vähä ennenku se oikeesti soi?

mä en oo ikinä ennen kuullutkaan tommoisista etiäisistä. ihan mielenkiintoselta kuulostaa.

Nyt vasta huomasin kysymykset...

Ja oikeestaan en osaa ees vastata. Jotenki vaan aavistan, en mä kai kuule mitään... Paitsi puhelimen kans on usein sillain, että luulen sen soineen ja ku menen katsomaan, niin ei oo tullu puhelua. Ja sit se soi samantien :)

Yhteistyössä