Hyi hitto olen lihava!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "läski"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

"läski"

Vieras
Ennen raskauksia/lapsia olin normaalipainoinen. En harrastanut juurikaan liikuntaa, kävin pari kertaa vkossa lenkillä. Painoindeksi oli jotain 22-23.
Nyt kolme lasta tehtynä 5v sisällä ja olen lihava. Painoindeksi varmaan jotain 28. En kestä.

Nuorin lapsista on alle 6kk, raskauskiloja on jäljellä vielä varmaan joku 7kg(ja ennen viimeistä raskauttakin painoa oli siis aivan liikaa). Tuntuu ettei aika/into riitä urheiluun ja terveelliseen elämään. Väsyttää liikaa, koska arki on juuri nyt aika raskasta.

Tiedän, kaikki tuo on tekosyytä. Haluaisin olla hoikempi ja tiedän kuinka se onnistuisi, mutta kuinka vaikeaa onkaan ottaa itseään niskasta kiinni??

Ällöttää ihan katsoa omaa vartaloani. Vihdoinkin myönnän sen itselleni: olen järkyttävä porsas!

Onko muita jotka tuntevat samoin?

[QUOTE="läski";29345819]Ennen raskauksia/lapsia olin normaalipainoinen. En harrastanut juurikaan liikuntaa, kävin pari kertaa vkossa lenkillä. Painoindeksi oli jotain 22-23.
Nyt kolme lasta tehtynä 5v sisällä ja olen lihava. Painoindeksi varmaan jotain 28. En kestä.

Nuorin lapsista on alle 6kk, raskauskiloja on jäljellä vielä varmaan joku 7kg(ja ennen viimeistä raskauttakin painoa oli siis aivan liikaa). Tuntuu ettei aika/into riitä urheiluun ja terveelliseen elämään. Väsyttää liikaa, koska arki on juuri nyt aika raskasta.

Tiedän, kaikki tuo on tekosyytä. Haluaisin olla hoikempi ja tiedän kuinka se onnistuisi, mutta kuinka vaikeaa onkaan ottaa itseään niskasta kiinni??

Ällöttää ihan katsoa omaa vartaloani. Vihdoinkin myönnän sen itselleni: olen järkyttävä porsas!

Onko muita jotka tuntevat samoin?[/QUOTE]

On! Tunnen ihan samoin. Kaksi lasta kolmessa vuodessa, ikää 25. Tunnen itseni ällöttäväksi läskiksi, vaikka kiloja ei oikeastaan ole ihannepainoon kuin 6. Silti! Oksettaa! hArrastan rankkaa liikuntaa 3-4 krt / vko, siitä huolimatta keskivartaloläskit istuu kuin liimattuna! :/ Tällä koitan sanoa siis sitä, että aina ei edes liikunta ja ruoantarkkailu auta.. Hormonit ( sekaisin = stressihormonit koholla, kun tuota univelkaakin on kiitettävästi!

Mulla vielä se, että kun imetän niin silloin laihduttaminen on selvästi vaikeampaa. Ruokahalu on todella kova ja kilot tiukassa(kokemusta on aiempien raskauksien jälkeen, nyt en ole edes yrittänyt laihduttaa). Toiset onnelliset laihtuu imetyksen ansiosta, mutta en mä.
Nyt alkoi oikeasti ärsyttämään nämä läskit, olo on todella epämukava omassa kehossa. Tää ei oo mun vartalo. Hyi hyi hyi.

Pakko ostaa salikortti ja toivoa että pääsen treenaamaan mahdollisimman paljon. Ja lopettaa se järkyttävä herkkujen napostelu!!

Mulla vielä se, että kun imetän niin silloin laihduttaminen on selvästi vaikeampaa. Ruokahalu on todella kova ja kilot tiukassa(kokemusta on aiempien raskauksien jälkeen, nyt en ole edes yrittänyt laihduttaa). Toiset onnelliset laihtuu imetyksen ansiosta, mutta en mä.
Nyt alkoi oikeasti ärsyttämään nämä läskit, olo on todella epämukava omassa kehossa. Tää ei oo mun vartalo. Hyi hyi hyi.

Pakko ostaa salikortti ja toivoa että pääsen treenaamaan mahdollisimman paljon. Ja lopettaa se järkyttävä herkkujen napostelu!!

Jepjep! mä myös imetän, ja paino ei inahdakaan alaspain! Epistä! jotkut kuihtuu suorastaan luurankomaiseksi imettäessään. minulle ei toki ole käynyt niin, vaikka herkuttelukin on kohtuullista. tai sitten vaan huijaan todella hyvin itseänikin.

Itselläni kyllä paino on aina tippunut imettämällä (saa nähdä miten nyt käy :D ) mutta se kauhea läskikasa jää tuohon mahalle roikkumaan,siispä näen itseni kunnon ihrakasana vaikka paino tippuu lähtöpainoon. Itse olen laiska jumppaamaan kotona vatsalihaksia...

Mistähän sitä tahdonvoimaa sais? Toki sitten kun paino on alkanut laskemaan niin siitä saa lisää puhtia, mutta nyt tarvittaisiin jotain millä pääsisi alkuun. Mulla on hirveä maha(vaikka olen onnekas ettei ole raskausarpia), mutta se on iso ja löysä. Ja sen lisäksi läskiä löytyy paljon muualtakin. Kaksoisleukakin on kammottava. Oikeasti ällötän itseäni.

Täällä myös yksi hirveä porsas! En ole koskaan itseäni pitänyt mitenkään kauniina, mutta nyt näen 3-4 vuotta sitten otetut kuvat ihan eri valossa, silloin olen ollut ihan hyvännäköinen. Nyt vain läski porsas. Ja joo lapsi on jo eskarilainen, kilot jäi oikeastaan synnärille ja ne viimeiset pari raskauskiloa lähti kahden ekan viikon aikana. Olin ihannepainossani, mutta jotain tapahtui n.4 vuotta sitten ja sen jälkeen olen lihonut tappavan hitaaseen tahtiin, kiloissa n.5kg. Sain pudotettua 3kiloa mutta kortisonilääkityksen aloitettuani kiloja tuli lisää 7 ja mittari näyttää nyt 64kg (pituutta on 166cm). Ja tällä hetkellä näytän tosiaan ihan syöttöporsaalta. Ja olo on sen mukainen.

Mä tunsin noin todella pitkään ja osittain tunnen vieläkin. Tosin mulla paino alkoi nousta vasta jonkun aikaa raskauksien ja imettämisen lopettamisen jälkeen, sekin vielä harmitti että se oli ihan syömällä hankittu. :D Ei voinut syyttää raskautta. :ashamed: Sitten sitä vaan söi ja söi itsensä siihen pisteeseen että alkoi olla oikeasti jo huono olo. Ihmettelin pitkään että mistä sais tahdonvoimaa ja ei millään viitsi jne jne. Mutta sitten mä vaan eräänä kauniina päivänä sain itseni rauhaan sen asian kanssa että se on nyt loppu ja niin se olikin :) Lokakuun alussa alkoi elämänmuutos ja se jatkuu edelleen. Tänään aamulla näytti vaaka -13kg

Alkuperäinen kirjoittaja syöttöporsas;29345934:
Täällä myös yksi hirveä porsas! En ole koskaan itseäni pitänyt mitenkään kauniina, mutta nyt näen 3-4 vuotta sitten otetut kuvat ihan eri valossa, silloin olen ollut ihan hyvännäköinen. Nyt vain läski porsas. Ja joo lapsi on jo eskarilainen, kilot jäi oikeastaan synnärille ja ne viimeiset pari raskauskiloa lähti kahden ekan viikon aikana. Olin ihannepainossani, mutta jotain tapahtui n.4 vuotta sitten ja sen jälkeen olen lihonut tappavan hitaaseen tahtiin, kiloissa n.5kg. Sain pudotettua 3kiloa mutta kortisonilääkityksen aloitettuani kiloja tuli lisää 7 ja mittari näyttää nyt 64kg (pituutta on 166cm). Ja tällä hetkellä näytän tosiaan ihan syöttöporsaalta. Ja olo on sen mukainen.

Nii, nii, että ihan syöttöpossu, juujuuu juu ja joo. HAH

Kyllä se muutos tapahtuu korvien välissä ennen kaikkea. Kun päätös on tehty, niin sit vaan sitkeästi taistellaan sitä kohti.

Tuntuu hassulta ku joku 5kg ylipaino on jollekin maailmanloppu, mutta se, miten kilonsa kokee ja miltä kropassa tuntuu, on hyvin henkilökohtasta.

Mä olen myös ylipainoinen. 3kk sitten alkoi matka terveempään kehoon. 12 kiloa on pudonnut, muutama olis vielä jäljellä. Olenko sen onnellisempi, tuskin. Mutta äärettömän ylpeä siitä, että tein päätöksen ja pysyin siinä!

Lässyn lässyn. Teillä on lievä ylipaino eli ette todellakaan ole mitään norsuja tms. eikä varsinkaa tuo joka painaa 64kg ja on normaalipainoinen.

Itse painan reilusti enemmän kuin te eikä mulla siltikään ole tuollaiset ajatukset ja stressaamiset asiasta kuin teillä. Painoa olen pudottamassa, mutta en ota asiasta stressiä ja tiputan painoa hiljakseen. Nautin kuitenkin elämästä eikä jaksa tuhlata aikaani siihen, että otan tuollaiset pultit kuin te teette. Ottakaa vähän rennommin.

Lässyn lässyn. Teillä on lievä ylipaino eli ette todellakaan ole mitään norsuja tms. eikä varsinkaa tuo joka painaa 64kg ja on normaalipainoinen.

Itse painan reilusti enemmän kuin te eikä mulla siltikään ole tuollaiset ajatukset ja stressaamiset asiasta kuin teillä. Painoa olen pudottamassa, mutta en ota asiasta stressiä ja tiputan painoa hiljakseen. Nautin kuitenkin elämästä eikä jaksa tuhlata aikaani siihen, että otan tuollaiset pultit kuin te teette. Ottakaa vähän rennommin.

Itse olen kymmenen senttiä tuota pitempi joka painaa 64kg ja sama paino mutta kyllä tuo löysä lihalöllö ottaa silti pannuun..

[QUOTE="vierasvieras";29346772]Itse olen kymmenen senttiä tuota pitempi joka painaa 64kg ja sama paino mutta kyllä tuo löysä lihalöllö ottaa silti pannuun..[/QUOTE]

Minä olen 172 cm ja painoa nyt 64 kg eli aivan liikaa. Olo on tosi paksu ja ällöttää, siksi aionkin laihduttaa ainakin kymmenen kiloa. Inhottaa kun en mahdu mihinkään vaatteisiin ja isompia en todellakaan halua ostaa :(

Minä olen 172 cm ja painoa nyt 64 kg eli aivan liikaa. Olo on tosi paksu ja ällöttää, siksi aionkin laihduttaa ainakin kymmenen kiloa. Inhottaa kun en mahdu mihinkään vaatteisiin ja isompia en todellakaan halua ostaa :(

OOt kyllä kunnon jouluporsas----tää on taas näitä "tahdon että painoindeksi on 16",mutta suokaamme se ilo hälle että näkee itsensä läskinä vaikka näin ei oikeasti ole. Suklaarikasta joulua tälle pikku possulle! :D

Alkuperäinen kirjoittaja ööppööö;29347172:
OOt kyllä kunnon jouluporsas----tää on taas näitä "tahdon että painoindeksi on 16",mutta suokaamme se ilo hälle että näkee itsensä läskinä vaikka näin ei oikeasti ole. Suklaarikasta joulua tälle pikku possulle! :D

Eiköhän se ole jokaisen ihmisen oma asia kuin hoikka haluaa olla? itse olen bmin mukaan normaalipainon keskikohdilla mutta haluan olla enemmän siellä alkupäässä koska oma kroppani näyttää silloin parhaalta. Ja kyllä mulla on läskiä ja se iljettää. kaikkea hyvää niille joilla sitä myös on mutta eivät asiasta välitä, minä haluan olla hyvässä kunnossa ja kiinteä.

Jokainen kokee itsensä ja kroppansa erilailla. Paljon vaikuttaa sekin, mihin on itse tottunut, mikä on oma "hyvä paino".

Voin hyvin samaistua aloittajan tunteeseen. Painoa tuli esikoisesta 19kg eikä niistä ehtinyt paljoa pudota ennen kakkosen odotusta. Jämähdin loppujen lopuksi 60 kiloon, jossa olin mielestäni aivan liian pitkään, tunsin itseni lihavaksi ja löysäksi eikä tuntunut että mikään tehoaa.

Imetyksen loputtua alkoi kilot pudota. Pääsin sellaiseen mukavaan normipainoon, pari kg enemmän kuin ennen lapsia. Tässäpä sitten eron yhteydessä tipahti 5kg parissa viikossa. En syönyt enkä nukkunut. Ei se terveellisin laihari, mutta näemmä tosi toimiva. Ei kaivattu, kylläkään. Kilon olen saanut takaisin. Jee.. Menee nyttemmin hieman toisinpäin tämä projektini.

Yhteistyössä